3888
Sök

Vad är detta och vad gör den?(länk) volvo 740tic

lastbils chaufför
240 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
hej jag har en sådan här i min bil http://www.bildelsbasen.se/?index=defau … d=18804700 och jag vill veta vad det är och vad den gör?
kan ju säga att slangarna mellan den och in suget lossnar från den hela tiden varför?

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

1 758 Inlägg
8 december 2010
Kolkanister heter den, är en del i tankventilationssystemet. Tar hand om bensinångor.

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
8 december 2010
är inte det en Ac-pump? den finns i volvo 740 86-89 också, under/brevid spolartanken

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

lastbils chaufför
240 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
volvo740mannen skrev:
är inte det en Ac-pump? den finns i volvo 740 86-89 också, under/brevid spolartanken

eh nej det tror jag inte det är! finns tre slangar uppe på den och en står det bensin tank på och dom andra två PCV och sen finns det en under som inte går någon stans

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
8 december 2010
någon filter grej skulle jag tippa på isåfall

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 december 2010
schnauz skrev:
Kolkanister heter den, är en del i tankventilationssystemet. Tar hand om bensinångor.

Vad den heter kommer jag inte ihåg, men det är en sån i alla fall! Inget annat wink

1 758 Inlägg
8 december 2010
proxXx skrev:
Jag lånar tråden lite om det går bra, en kompis till mig (b230f) hans är helt ur kopplad ligger bara löst måste man ha den?
Hans drar nämligen 4.28 liter/milen kan det vara det som är problemet?

Den måste sitta där på besiktningen.
Hög bensinförbrukning har inget med kolkanistern att göra.

lastbils chaufför
240 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
är det någon som kan förklara varför slangarna som går mellan den och insugen lossnar hela tiden

474 Inlägg
9 december 2010
mustang1966 skrev:
är det någon som kan förklara varför slangarna som går mellan den och insugen lossnar hela tiden

Använd slangklämmor?

Sök