8934
Sök

Råd angående lackering och rostbehandling

407 Inlägg
14 juli 2006
Trådstartare
Det finns idag lite små rostfläckar runt om på min gamla bil och det tänkte jag fixa billigt. Min tanke är att köra vinkelslipen på de rostskadade områdena så det blir rent och fint. Sedan tänkte jag lägga på lite färg från biltema och efter den lägga på ett/två lager klarlack. Fungerar min tilltänkta metod om man vill fixa små rostfläckar inom en tajt budget?

Inte kollat på biltema ännu men hur får man färgen därifrån, är det på sprayburk eller får man den i flytande form? Hade nämligen tankar på att köpa mig en "sprayspruta" därifrån men färgen de säljer där kanske redan är i sprayform. Ska tilläggas att jag tänkte leta upp originalfärgen till min bil på biltema så det är ingen målarfärg jag tänkt köra med….

Sedan undrar jag också hur länge man måste vänta tills färgen har torkat? Hur länge ska sedan klarlacken ungefär ligga på innan den är torr?

1 417 Inlägg
15 juli 2006
Angående torktid på både färg och klarlack så är det nog enklast att fråga där du köper dem om just det. Det är säkert skillnader på torktid mellan märken på färg osv.

Sök