7032
Sök

Xenon 35watt i helljus på en v70 99a

Oturen själv
593 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Hejsan, Tänkte fråga om klarglas gör en stor skillnad när man använder Xenon. Har köpt ett 35watts kit till helljusen 6000k På xenonkungen. Basic paketet.. Köpte även nya halogen med vitt sken 4700K ( Xenon liknande ) till halvljus och dimljus. Kommer besiktningen klaga på detta?

Brum

7 606 Inlägg
8 december 2010
Mreque89 skrev:
Hejsan, Tänkte fråga om klarglas gör en stor skillnad när man använder Xenon. Har köpt ett 35watts kit till helljusen 6000k På xenonkungen. Basic paketet.. Köpte även nya halogen med vitt sken 4700K ( Xenon liknande ) till halvljus och dimljus. Kommer besiktningen klaga på detta?

nej,, men jag hade aldrig köpt den kombon wink jag hade köpt riktig xenon på halvljus, å H7r lampor,, då bländar de inte,, sen så byter man ju bara innan bes,,

å jag hade köpt 4300k för de lyser bäst smile

Oturen själv
593 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
granadadr skrev:
Mreque89 skrev:

nej,, men jag hade aldrig köpt den kombon wink jag hade köpt riktig xenon på halvljus, å H7r lampor,, då bländar de inte,, sen så byter man ju bara innan bes,,

Jo men jag känner inte att xenon i halvljus är nödvändigt. Och jag vet att H7r lampor har en speciell sockel som gör att du inte får utstick i ljusbilden.. Men på helljuset spelar detta ingen roll.

Jo men nu hade dom inte 4300k  big_smile

Brum

7 606 Inlägg
8 december 2010
Mreque89 skrev:
granadadr skrev:
Mreque89 skrev:

Jo men jag känner inte att xenon i halvljus är nödvändigt. Och jag vet att H7r lampor har en speciell sockel som gör att du inte får utstick i ljusbilden.. Men på helljuset spelar detta ingen roll.

tro mig det är i halvljuset man behöver xenon,, wink smile jag saknar mina,, fick ombes på hb,, så jag måste vänta med xenonet ett tag,, fan man ser ju ingenting ju,,,,,

Oturen själv
593 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
granadadr skrev:
Mreque89 skrev:
granadadr skrev:

tro mig det är i halvljuset man behöver xenon,, wink smile jag saknar mina,, fick ombes på hb,, så jag måste vänta med xenonet ett tag,, fan man ser ju ingenting ju,,,,,

Kan väl flytta över xenonet till halvljuset efter besiktning om ja tycker de behövs eller köpa ett till kit smile

Brum

7 606 Inlägg
8 december 2010
kikade lite snabbt på Xenonkungens hemsida,, å personligen hade jag INTE haft xenonlooken i halvljusen,, pga sämre ljusflöde wink utan satsat på ett riktigt xenon wink men i dimjus funkar dem ju fint smile

men det är din bil,, å ditt val,, och än en gång    det är lagligt smile

Oturen själv
593 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
Gjorde som du sa med Xenonet i halvljus. Goddamn! big_smile Tack för tipset! Sjukt ljus å bländar inte något alls big_smile Nu jävlar blir de 55 watts i helljus me. Är kär i Xenon numera big_smile

Brum

7 606 Inlägg
9 december 2010
Mreque89 skrev:
Gjorde som du sa med Xenonet i halvljus. Goddamn! big_smile Tack för tipset! Sjukt ljus å bländar inte något alls big_smile Nu jävlar blir de 55 watts i helljus me. Är kär i Xenon numera big_smile

haha jo man blir beroende,, satan vad jag längtar tills biljävlen gått igenom sbp wink så man kan se igen,,

i can see the light wink

Sök