Ahhhhh..."GL"..Då vart det lite annorlunda.
Det är faktiskt trots allt enklast med att behålla elsystemet från din GL och stoppa ner FK motorn.
Genom att din GL och en FK båda har samma styrsystem "LH 2.4" så ser allt i princip rätt lika ut. Skillnaderna finns beskrivna i flera trådar här på forumet och är i princip att:
- Du måste ha boxar från en Turbo. Både bränsle och tändbox. Undvik bränslebox från 97/98 eftersom dom har startspärr.
- Du måste använda turbons spridare och dom är s.k lågohmiga och drar så mycket ström att dom knäcker boxen om dom kopplas in direkt. Därför behöver man dom förkopplingsmotstånd som sitter på turbon. (Eller köpa lösa effektmotstånd från tex ELFA och löda in).
- På en turbo sitter luftmassemätaren på höge sida. man måste därför sprätta upp kablaget på vänster sida och flytta över kontakten /ev förlänga kablaget - till LMM till höger sida.
Det finns även andra varianter men jag tror denna är den enklaste.
Grunden är i alla fall att inte få panik och tokmeka in grejorna utan ta det lugnt för då löser det sig.
/Göran
(Och till er som vill kommentera: Ja, jag vet att man kan sätta dit större spridare som är högohmiga men vi hoppar det tror jag)
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI