11 december 2010
Trådstartare
Hallå, har fått ett jätte roligt fenomen på min Audi 90 2.3e -90.
allt började med att laddlampan och ABS'en började lysa lite till och ifrån
men sen lyste dom hela tiden och bilen dog efter ett tag, insåg då att kolet va dåligt så böt den.
Men efter jag hade åkt ett par mil då efter jag böt kolet så började laddlampan lysa igen, så åkte hem och tog av generatorn och fick se att de inte alls va för fina spår i ja där kolet ligger mot i generatorn kommer inte på namnet just nu, så införskaffade mig en bättre beg. generator och köpte nytt kol till den med och monterade dit den. efter de så har Laddlampan börjat blinka istället och fortsätter än idag, har gjort de sen i våras. Bilen går hur bra som helst, batteriet laddar inte ur sig eller så, kan sitta och åka ja... ända tills soppan tar slut. blev iaf trött på de där blinkandet så tog tag i de där och skulle försöka fixa de.
så rev loss generatorn igen och började på putsa rent där kablarna skulle sitta samt kabelskorna så att dom skulle få bättre kontakt, samt där jorden sitter i chassit från bat, och från chassi till motor.
men blinkar likadant ändå.
Så nu skulle jag vilja ha ev. tips samt hjälp få se om jag kan få slut på den där blinkade laddlampan :S
Senast redigerat av V40Lundberg (11 december 2010)