Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

torpis skrev:

Alpenretter skrev:
Om bloggarna inte passade dig,
varför skrollade du inte bara förbi dom "dåliga" bloggarna,
för det har jag gjort konsekvent, dvs struntat i dom som inte verkar "läsvärda".

Synd är vad det är, att kasta bort sitt trumfkort genemot "konkurenterna"... sad

För egen del så kan jag inte bläddra förbi eftersom jag (förvisso frivilligt) åtagit mig en moderatorpost. I mina ögon tycker jag det vore lika lätt för användarna att ta till sig se ganska enkla riktlinjer som finns, som det skulle vara att blädda förbi det man inte vill läsa. Det är ju det som är hela poängen med rubriksreglerna, att man skall slippa läsa allt utan direkt kunna solla.

Hade man hållit sig inom de ramar som finns i bloggen så hade den aldrig ändrats. Man skall ju inte hamna mitt i en personangreppsdebatt bara för man råkar klicka in sig på en blogg som man borde scrollat förbi.

Röda knappen min goda herre, röda knappen...

torpis Forummoderator
16 december 2010 · 10 572 Inlägg

BjorNSX skrev:
Det slapp du ju förut också!!!! Om du bara ville!!! Men du ville inte, du var bara tvungen att gå in och kolla - hela tiden!!!

Tycker den argumentationen är fel.  Då kan man ju hoppa över alla lagar och regler och bara ignorera det som irriterar en.  Struts - stoppa huvudet i sanden.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
16 december 2010 · 10 572 Inlägg

Alpenretter skrev:
Röda knappen min goda herre, röda knappen...

Skall jag rapportera ett inlägg så att jag själv kan fixa till det?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
skruttan Klassvärd/fram matare
16 december 2010 · 215 Inlägg

torpis skrev:

Alpenretter skrev:
Om bloggarna inte passade dig,
varför skrollade du inte bara förbi dom "dåliga" bloggarna,
för det har jag gjort konsekvent, dvs struntat i dom som inte verkar "läsvärda".

Synd är vad det är, att kasta bort sitt trumfkort genemot "konkurenterna"... sad

För egen del så kan jag inte bläddra förbi eftersom jag (förvisso frivilligt) åtagit mig en moderatorpost. I mina ögon tycker jag det vore lika lätt för användarna att ta till sig se ganska enkla riktlinjer som finns, som det skulle vara att blädda förbi det man inte vill läsa. Det är ju det som är hela poängen med rubriksreglerna, att man skall slippa läsa allt utan direkt kunna solla.

Hade man hållit sig inom de ramar som finns i bloggen så hade den aldrig ändrats. Man skall ju inte hamna mitt i en personangreppsdebatt bara för man råkar klicka in sig på en blogg som man borde scrollat förbi.

Då måste jag fråga om det nu var så, vilket det kunde vara.. varför satte inte ni som moderatorer stopp för det då?? är ju så klart min självklara fråga..

Eller ni satt o gnuggade händer o eftersom ni inte verkar gillar bloggen någon av er.. så väntade ni bara på rätt tillfället att stänga ner den eller ändra om det hur man nu vill se på det..

Sen dom som hurrat här om att det är bra att bloggen är borta e ju dom som många ggr varit med o piskat upp stämningen.. o försöker fortfarande föra det med tråkinlägg hos dom som dom inte gillar..

Så när det kommer till vissa här som jublar/o kommer med tråk kommentarer så lär dom inte sluta..

skruttan Klassvärd/fram matare
16 december 2010 · 215 Inlägg

torpis skrev:

Alpenretter skrev:
Röda knappen min goda herre, röda knappen...

Skall jag rapportera ett inlägg så att jag själv kan fixa till det?

Både ja o nej.. antingen går du in o rättar till /redigerar/ tar bort inlägg eller så anmäler du det med röda knappen o skriver att det är du som moderator/ vanlig användare som anmält.

Vet inte vem som kan redigera i bloggen om det bara är chrizz eller flera..

BjorNSX
16 december 2010 · 260 Inlägg

torpis skrev:

Alpenretter skrev:
Om bloggarna inte passade dig,
varför skrollade du inte bara förbi dom "dåliga" bloggarna,
för det har jag gjort konsekvent, dvs struntat i dom som inte verkar "läsvärda".

Synd är vad det är, att kasta bort sitt trumfkort genemot "konkurenterna"... sad

För egen del så kan jag inte bläddra förbi eftersom jag (förvisso frivilligt) åtagit mig en moderatorpost. I mina ögon tycker jag det vore lika lätt för användarna att ta till sig se ganska enkla riktlinjer som finns, som det skulle vara att blädda förbi det man inte vill läsa. Det är ju det som är hela poängen med rubriksreglerna, att man skall slippa läsa allt utan direkt kunna solla.

Hade man hållit sig inom de ramar som finns i bloggen så hade den aldrig ändrats. Man skall ju inte hamna mitt i en personangreppsdebatt bara för man råkar klicka in sig på en blogg som man borde scrollat förbi.

Har du åtagit dig en moderatorpost för en blogg där du inte vill läsa allt??????
Har du åtagit dig en moderatorpost för en blogg där du utgick ifrån att det aldrig skulle skrivas saker du skulle behöva rätta till????
???????????????????????
Har du rätt funktion här då?

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

torpis skrev:

Alpenretter skrev:
Röda knappen min goda herre, röda knappen...

Skall jag rapportera ett inlägg så att jag själv kan fixa till det?

Den är ju till för folk ska kunna rapportera tex personliga påhopp mm och
därmed förhoppningsvis leda till en reaktion från er moderatorer som håller
diskutionerna inom "ramarna".

Men du som moderator ska väl ha lite att göra, det är ju din uppgift trots allt...

skruttan Klassvärd/fram matare
16 december 2010 · 215 Inlägg

Alpenretter skrev:

torpis skrev:

Alpenretter skrev:
Röda knappen min goda herre, röda knappen...

Skall jag rapportera ett inlägg så att jag själv kan fixa till det?

Den är ju till för folk ska kunna rapportera tex personliga påhopp mm och
därmed förhoppningsvis leda till en reaktion från er moderatorer som håller
diskutionerna inom "ramarna".

Men du som moderator ska väl ha lite att göra, det är ju din uppgift trots allt...

tummen upp..

torpis Forummoderator
16 december 2010 · 10 572 Inlägg

BjorNSX skrev:

torpis skrev:

Alpenretter skrev:
Om bloggarna inte passade dig,
varför skrollade du inte bara förbi dom "dåliga" bloggarna,
för det har jag gjort konsekvent, dvs struntat i dom som inte verkar "läsvärda".

Synd är vad det är, att kasta bort sitt trumfkort genemot "konkurenterna"... sad

För egen del så kan jag inte bläddra förbi eftersom jag (förvisso frivilligt) åtagit mig en moderatorpost. I mina ögon tycker jag det vore lika lätt för användarna att ta till sig se ganska enkla riktlinjer som finns, som det skulle vara att blädda förbi det man inte vill läsa. Det är ju det som är hela poängen med rubriksreglerna, att man skall slippa läsa allt utan direkt kunna solla.

Hade man hållit sig inom de ramar som finns i bloggen så hade den aldrig ändrats. Man skall ju inte hamna mitt i en personangreppsdebatt bara för man råkar klicka in sig på en blogg som man borde scrollat förbi.

Har du åtagit dig en moderatorpost för en blogg där du inte vill läsa allt??????
Har du åtagit dig en moderatorpost för en blogg där du utgick ifrån att det aldrig skulle skrivas saker du skulle behöva rätta till????
???????????????????????
Har du rätt funktion här då?

Jag åtar mig en uppgift baserad på tydliga riktlinjer, är funktionen rätt på en blogg där det finns grova avvikelser från riktlinjerna?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
chrizz Administratör
16 december 2010 · 11 783 Inlägg

Nu får ni fan ta och ge er!

Moderatorer = jobbar i forumet
Administratörer = resten av sajten.

Håller er till ämnet, eller så börjar vi vidta kraftiga åtgärder och kastar ut er bråkstakar en och en. Sluttjaffsat i den här tråden!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

chrizz skrev:
Nu får ni fan ta och ge er!

Moderatorer = jobbar i forumet
Administratörer = resten av sajten.

Håller er till ämnet, eller så börjar vi vidta kraftiga åtgärder och kastar ut er bråkstakar en och en. Sluttjaffsat i den här tråden!

Personligen så tycker jag att vi håller oss inom ämnet,
sen att det blir lite pajkastning är ju kanske inte så snyggt...

Men diskutionen är hälsosam,
den visar ju på "viljornas och önskemålens bredd" på denna sajt smile

BjorNSX
16 december 2010 · 260 Inlägg

torpis skrev:

BjorNSX skrev:
Det slapp du ju förut också!!!! Om du bara ville!!! Men du ville inte, du var bara tvungen att gå in och kolla - hela tiden!!!

Tycker den argumentationen är fel.  Då kan man ju hoppa över alla lagar och regler och bara ignorera det som irriterar en.  Struts - stoppa huvudet i sanden.

Så där ja! Nu blev även jag påhoppad på det fulaste sättet.

Hopklippt av dig så det ska se ut som om jag kommenterat dig och att det ska se ut som om jag vill slippa regler och få bära oss åt hur som helst!! Om du sett mina inlägg så är detta verkligen inte det jag står för. Mitt citat ovan du klippt in, gäller ricelicious som ville slippa oss som bloggar om annat än fordon.

Jag har anmält dig - hoppas du ber om ursäkt - detta är det värsta jag varit med om på garaget, just för att det kommer från en moderator!

Ni andra kan väl skrolla upp och se var min kommentar låg.

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
PorscheJezzica
16 december 2010 · 415 Inlägg

Är det bara jag som tycker det diskuteras om för och nackdelar i detta ämne?

Jag ser verkligen INGEN som "bråkar" just nu utan bara en massa framförda åsikter, för såna måste man väl få ha?
Och är det så jävla jobbigt och man tycker garaget är skit så är det bara lämna sajten...men man måste ju få disk?
Eftersom jag står i båda lägrena med en varsin fot så finner jag det mkt intressant att läsa dem 2 olika lägrens synpunkter på detta!
Och alla håller sig ju till ämnet, vare sig man drar in ishalls liknelser el tidigare trådar?

Vi disk ang BLOGG funktionen här!
Och gör någon något personpåhopp el bryter mot någon regel så ser jag flera moderatorer aktiva här som verkligen håller ögonen på just denna tråd så det lär knappast vara svårt att utdela varningar för dem som trampar över gränsen, men kväs för guds skull inte diskussionen el kalla folk för bråkstakar som inte tycker lika!
Just my two cents...

Senast redigerat av SupraJEZZICA (16 december 2010)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Masterworks
16 december 2010 ·

SupraJEZZICA skrev:
Är det bara jag som tycker det diskuteras om för och nackdelar i detta ämne?

Jag ser verkligen INGEN som "bråkar" just nu utan bara en massa framförda åsikter, för såna måste man väl få ha?
Och är det så jävla jobbigt och man tycker garaget är skit så är det bara lämna sajten...men man måste ju få disk?
Eftersom jag står i båda lägrena med en varsin fot så finner jag det mkt intressant att läsa dem 2 olika lägrens synpunkter på detta!
Och alla håller sig ju till ämnet, vare sig man drar in ishalls liknelser el tidigare trådar?

Vi disk ang BLOGG funktionen här!
Och gör någon något personpåhopp el bryter mot någon regel så ser jag flera moderatorer aktiva här som verkligen håller ögonen på just denna tråd så det lär knappast vara svårt att utdela varningar för dem som trampar över gränsen, men kväs för guds skull inte diskutionen el kalla folk för bråkstakar som inte tycker lika!
Just my two cents...

Jag tycker moderaterna gör ett kasst jobb!
Att det går bra att moderera/domdera här men inte i gamla bloggen säger väll allt?

BjorNSX
16 december 2010 · 260 Inlägg

chrizz skrev:
Nu får ni fan ta och ge er!

Moderatorer = jobbar i forumet
Administratörer = resten av sajten.

Håller er till ämnet, eller så börjar vi vidta kraftiga åtgärder och kastar ut er bråkstakar en och en. Sluttjaffsat i den här tråden!

Då vill jag veta om jag uppfattas som bråkstake, så jag vet hur jag ska förhålla mig. Om jag uppfattas som bråkstake men själv tycker jag har värdefulla inlägg så ska jag naturligtvis lägga ner...
Hoppas du förstår att det är ett viktigt svar för mig.

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Aerodynamik ...
16 december 2010 · 7 120 Inlägg

Men fyfan, jag skulle med nöje se att den nya fordonsbloggen stannar kvar bara för att bli av med alla gamla "bloggare".. Ser ni inte hur pinsamma ni är?

Masterworks
16 december 2010 ·

Aerodynamik skrev:
Men fyfan, jag skulle med nöje se att den nya fordonsbloggen stannar kvar bara för att bli av med alla gamla "bloggare".. Ser ni inte hur pinsamma ni är?

Pinsamt med 2 varningar oxå! lol

chrizz Administratör
16 december 2010 · 11 783 Inlägg

BjorNSX skrev:

chrizz skrev:
Nu får ni fan ta och ge er!

Moderatorer = jobbar i forumet
Administratörer = resten av sajten.

Håller er till ämnet, eller så börjar vi vidta kraftiga åtgärder och kastar ut er bråkstakar en och en. Sluttjaffsat i den här tråden!

Då vill jag veta om jag uppfattas som bråkstake, så jag vet hur jag ska förhålla mig. Om jag uppfattas som bråkstake men själv tycker jag har värdefulla inlägg så ska jag naturligtvis lägga ner...
Hoppas du förstår att det är ett viktigt svar för mig.

Det är många i den här tråden som skrivit saker som egentligen inte varit nödvändiga. Kommentarer som eldat på diskussionen i onödan.

Jag tänker inte peka finger på någon och jag anser att vi lämnar det helt och försöker hålla en saklig diskussion framöver. Pajkastning kommer vi ingenstans med.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
BjorNSX
16 december 2010 · 260 Inlägg

chrizz skrev:

BjorNSX skrev:

chrizz skrev:
Nu får ni fan ta och ge er!

Moderatorer = jobbar i forumet
Administratörer = resten av sajten.

Håller er till ämnet, eller så börjar vi vidta kraftiga åtgärder och kastar ut er bråkstakar en och en. Sluttjaffsat i den här tråden!

Då vill jag veta om jag uppfattas som bråkstake, så jag vet hur jag ska förhålla mig. Om jag uppfattas som bråkstake men själv tycker jag har värdefulla inlägg så ska jag naturligtvis lägga ner...
Hoppas du förstår att det är ett viktigt svar för mig.

Det är många i den här tråden som skrivit saker som egentligen inte varit nödvändiga. Kommentarer som eldat på diskussionen i onödan.

Jag tänker inte peka finger på någon och jag anser att vi lämnar det helt och försöker hålla en saklig diskussion framöver. Pajkastning kommer vi ingenstans med.

Det är ju precis det du ska göra!! Påpeka när någon gör fel! Annars skuldbelägger du ju hela högen av oss som inte har samma uppfattning som du - det är dåligt ledarskap!

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
ironhead volvoraggare
16 december 2010 · 4 776 Inlägg

tycker förändringen är bra och dålig. frqamförallt att  slippa se alla dessa bloggar som  handlar om vad follk har gjort i skolan eller gjort i stallet osv osv...men det dåliga är att om man nu vill skriva av sig om man mår lite dåligt och behöver stöd i från dom andra medlemmarna så man kommer på rätt köl igen då kan man inte det nu. så förändringen är både för och nackdelar.men om vi ser på den  bra sidan så har vi ju i varje fall en blogg där vi kan skriva av hos om dom fordonen vi har vilket är bra ändå. hade det vart bättre med ingen blogg alls?

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang