Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

jonteM
16 december 2010 · 26 Inlägg

tycker det var bra att de gjorde den här ändringen. Vill man skriva om en massa saker som inte har med bilar o göra kan man starta en "vanlig" blogg.....

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

jonteM skrev:
tycker det var bra att de gjorde den här ändringen. Vill man skriva om en massa saker som inte har med bilar o göra kan man starta en "vanlig" blogg.....

Och varför kan inte allt finnas under samma "tak" och därmed vara den mest kompletta bilsajten på nätet (helt i en egen klass) ?

När du går in på forumet, tvingar nån dig att läsa allt där ?

Det är ju ditt eget val om du vill läsa om "bonntrimning av 740:ar" eller "snyggaste bilen enl dig"
på forumet, likadant är det ju med bloggen, ingen tvingar dig till att läsa...

MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
16 december 2010 · 735 Inlägg

chrizz skrev:
Nu får ni fan ta och ge er!

Moderatorer = jobbar i forumet
Administratörer = resten av sajten.

Håller er till ämnet, eller så börjar vi vidta kraftiga åtgärder och kastar ut er bråkstakar en och en. Sluttjaffsat i den här tråden!

Det var bra att få veta hur arbetsfördelningen ser ut. Jag har sökt den informationen ett par dagar nu men inte funnit den någonstans på sidan.

Med den här nyvunna kunskapen vill jag be samtliga moderatorer om ursäkt om jag på något sätt anklagat er för att inte ha hållit efter bloggen. NU vet jag att det inte ingår i ert ansvarsområde!

Däremot bör kanske admin (jag vet inte om det finns en eller flera med den titeln) tänka efter var det gick fel, varför man inte skött den delen av sitt ansvarsområde som kallas blogg och avstyrt oegentligheterna som då och då blossat upp där. För det var väl ändå inte ett medvetet val för att motivera den nu genomförda strypningen?

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
JDMCRAZE
16 december 2010 · 2 077 Inlägg

Ja alla bidrar ju bara med sin åsikt här, jag gav till och med förslag på hur man hade kunnat lösa det!
Finns fler som gör det, så det tänker jag inte ta egen ära för smile vi är som facket just nu ^^ haha!
Håller med jezzica här!

Jag tycker det är bra att bloggen rensas på ett sätt, men samtidigt så förloras den personliga kontakten om man inte kan dela med sig..
Sen denna regel träde i kraft har ju dem som bloggat innan avminskat fruktansvärt, och vi är ÄN delade i två läger.

Ni måste kunna hitta en kompromiss eftersom båda lägren har rätt till en talan ju?
Användarna som utgör denna sidan anser jag.

Vill inte kasta sten i glashus men hoppas ni förstår vad jag menar? smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
te_wik Forummoderator
16 december 2010 · 12 813 Inlägg

Oj vilket liv det blev här inne nu! Jag måste bara säga att jag är varken för eller emot de nya förändringarna i bloggen. Men det missnöje som visats här i tråden och överallt i bloggen visar ju tydligt att det inte var välkommet. (Eller är det bara dom som är emot som "hörs" mest?)

Kompromissen som Chrizz & Co planerar låter riktigt bra, man kan aldrig göra alla nöjda men denna idén är nog den bästa lösningen som går att få fram.

Skulle inte bli mer OT i denna tråden men så mycket gnäll som det varit på ledningen här på sidan så vill jag bara säga att jag tycker admins och mods gör ett bra arbete här, jag har inte haft några problem. Visst, några tveksamma låsningar emellanåt men allt har ju sin anledning. Keep up the good work! smile




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Sers
16 december 2010 · 251 Inlägg

Eberlund skrev:
Vad är nästa nyhet på Vingåkraträffen?

Att man bara får prata bilar på träffen? Pratar du om något annat blir du utslängd eller?

det är väll självklart att det blir så eftersom att det är en bilträff.

sjukt dålig ide det här....

Mazda Miata MX5 "Daily" (1991)
MissMotor
16 december 2010 · 171 Inlägg

Suck hmm

Nu är det som det är, vare sig det anses bra eller dåligt.

“I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”
jonteM
16 december 2010 · 26 Inlägg

Alpenretter skrev:

jonteM skrev:
tycker det var bra att de gjorde den här ändringen. Vill man skriva om en massa saker som inte har med bilar o göra kan man starta en "vanlig" blogg.....

Och varför kan inte allt finnas under samma "tak" och därmed vara den mest kompletta bilsajten på nätet (helt i en egen klass) ?

När du går in på forumet, tvingar nån dig att läsa allt där ?

Det är ju ditt eget val om du vill läsa om "bonntrimning av 740:ar" eller "snyggaste bilen enl dig"
på forumet, likadant är det ju med bloggen, ingen tvingar dig till att läsa...

Ja tycker bara det borde handla om bilar och allt som hör till motorvärlden....

kenny_crx
16 december 2010 · 836 Inlägg

Ni som har argumenterat genom att skriva att det e en bilsida borde ge detta som förslag: ta bort presentationer då dom innehåller info om människor och göra om avatar delen en extra gång där den nya regeln e att endast bilar som profilbild.

Jag själv bloggade och jag anser inte att det e en bra lösning ÄN SÅ LÄNGE men vad ska man göra smile det e chrizz sida så han bestämmer liksom smile bara till att acceptera läget antar jag

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
rickylicious Webbutvecklare
16 december 2010 · 2 369 Inlägg

skruttan skrev:

rickylicious skrev:

skruttan skrev:

hur ofta var du inne på bloggen o läste.. med tanke på att du vet allt om det??
Aldrig sett dig men du har kommentarer till allt..

Kan inte heller komma på att jag sett ditt namn på någon av dom populära bloggarna heller..

Så min fråga till dig är.. vad är ditt problem om du inte är där inne ändå????

Jag driver flera stora bloggar utanför Garaget och jobbar med det så jag vet det en hel del om bloggar, men vad har det med saken att göra? Jag läste bloggar när det släpptes på Garaget eftersom man då kunde läsa en hel del om bilar och det var lite som små projektbloggar. Sen kom allt löst folk hit som är här för att vara sociala och blogga istället för att prata om bilar, och det är det som jag är otroligt glad över att vi nu kommer att slippa.

Varför inte hålla dig på dina sidor då.. ??

Ursäkta men vad är ditt problem...........? Detta är en BILSIDA, jag är HÄR för att jag gillar BILAR, och som tur är så försöker Chrizz och Co hålla det så. JAG ska inte gå ifrån en BILSIDA när jag vill läsa om BILAR. Det är NI som ska starta en blogg någon annanstans för här är det numera (ÄNTLIGEN) bestämt att ni inte får blogga om allt mellan himmel och jord.

Var jag tydlig nog nu?

Du kan inte gå in i ett stall och säga "Ni får ta era hästar och gå någon annanstans för jag tycker att vi ska hålla på med fotboll här", det fattar ju vem fan som helst.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
P-H-G Utbildad proffsamatör
16 december 2010 · 782 Inlägg

Jag tycker det är en helt okey förändring, det är trots allt ett bilcommunity.

Det jag tyckar var onödigt var att ni tog bort "mest tummade"... tyckte det var en bra funktion som tillförde en hel del personlighet till communityt.

JimmyS Vägis arbetis I Göteborg
16 december 2010 · 30 Inlägg

Gott att det blir en bilsida detta o ingen ny Lunar eller facebook....

Jag e även medlem hos gatbilar.se , soz g.org men måste ju vara överallt smile o där finns det både forum o blogg men nästan ingen skriver annat än vad de gör med sina bilar eller vad de har sett för bilar alltså bara om bilar som det skall vara.. o nu efter detta "bråk" som vart här har jag sett minst 2 medlemmar gått dit bara för att blogga annat.....

Vill jag veta vad mina vänner på garaget eller de jag har hemma kollar jag deras msn facebook eller ringer..

det kommer ju finnas en privat blogg o ni som vill kan ju kika där på deras kaffe eller smink eller vad nu ni killar/tjejer bloggar om....

Har ni ingen bil eller inte har ålder inne för det visst blogga men gör det om bilarna på garaget annars finns det twitter.....

Volkswagen Passat "TDi Syncro" (2002)
Volvo V50 T5 AWD "All Wheel Drive" (2005)
Cizla Pfffft
16 december 2010 · 906 Inlägg

BjorNSX skrev:

TCG skrev:
G.org har jag sett som en sida där vi med motorintresse samlas. Via bloggarna och bloggtoppen har man hittat nya bekantskaper och sedan följt deras liv och kunnat diskutera saker.
Ska man nu alltså tvingas söka upp ett annat forum för att diskutera med samma människor bland folk som inte alls har samma intresse?

Tycker detta är ett steg bakåt för G.org. Det var bra, det som behövdes(och fortfarande behövs) var/är fler moderatorer och tydligare regler.

Bra inlägg!

Fantastiskt bra sagt !!
Hade det inte varit för alla "onödiga" bloggar hade jag inte lärt känna en stor del av mina motorintresserade vänner.
G. org är mkt riktigt till för motorintresserade - som vi säkerligen och förhoppningsvis ALLA har till viss del.
Men vi är alla människor med synpunkter och erfarenheter och det ska inte behövas ta ifrån oss?
Håller med TCG att detta är ett steg bakåt och att man ska geniralliseras och hänvisas till Facebook av alla ställen gör mig pissed... Men jag tänker inte trampa någon på tårna utan säger; Bra för er som gillar ändringarna och hoppas för allas trevnad att detta kommer gå vägen.

//C

Umadbro?
Cizla Pfffft
16 december 2010 · 906 Inlägg

Alpenretter skrev:

chrizz skrev:
Nu får ni fan ta och ge er!

Moderatorer = jobbar i forumet
Administratörer = resten av sajten.

Håller er till ämnet, eller så börjar vi vidta kraftiga åtgärder och kastar ut er bråkstakar en och en. Sluttjaffsat i den här tråden!

Personligen så tycker jag att vi håller oss inom ämnet,
sen att det blir lite pajkastning är ju kanske inte så snyggt...

Men diskutionen är hälsosam,
den visar ju på "viljornas och önskemålens bredd" på denna sajt smile

*tummen upp*

Umadbro?
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
16 december 2010 · 616 Inlägg

Äntligen Att Någon Förstår Lite :d

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

jonteM skrev:

Alpenretter skrev:

jonteM skrev:
tycker det var bra att de gjorde den här ändringen. Vill man skriva om en massa saker som inte har med bilar o göra kan man starta en "vanlig" blogg.....

Och varför kan inte allt finnas under samma "tak" och därmed vara den mest kompletta bilsajten på nätet (helt i en egen klass) ?

När du går in på forumet, tvingar nån dig att läsa allt där ?

Det är ju ditt eget val om du vill läsa om "bonntrimning av 740:ar" eller "snyggaste bilen enl dig"
på forumet, likadant är det ju med bloggen, ingen tvingar dig till att läsa...

Ja tycker bara det borde handla om bilar och allt som hör till motorvärlden....

Men det finns ju plats för allt,
så varför inte fortsätta med att vara den mest kompletta bilsajten på nätet.

Och som sagt, att läsa är frivilligt, eller hur...

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

rickylicious skrev:

skruttan skrev:

rickylicious skrev:
Jag driver flera stora bloggar utanför Garaget och jobbar med det så jag vet det en hel del om bloggar, men vad har det med saken att göra? Jag läste bloggar när det släpptes på Garaget eftersom man då kunde läsa en hel del om bilar och det var lite som små projektbloggar. Sen kom allt löst folk hit som är här för att vara sociala och blogga istället för att prata om bilar, och det är det som jag är otroligt glad över att vi nu kommer att slippa.

Varför inte hålla dig på dina sidor då.. ??

Ursäkta men vad är ditt problem...........? Detta är en BILSIDA, jag är HÄR för att jag gillar BILAR, och som tur är så försöker Chrizz och Co hålla det så. JAG ska inte gå ifrån en BILSIDA när jag vill läsa om BILAR. Det är NI som ska starta en blogg någon annanstans för här är det numera (ÄNTLIGEN) bestämt att ni inte får blogga om allt mellan himmel och jord.

Var jag tydlig nog nu?

Du kan inte gå in i ett stall och säga "Ni får ta era hästar och gå någon annanstans för jag tycker att vi ska hålla på med fotboll här", det fattar ju vem fan som helst.

Har nån sagt till dig att du ska ta din häst och gå nån annanstans än till stallet ?
Skulle inte tro det...

Däremot är det ju du (och några till) som säger åt hästägarna i stallet att dom inte ska få stå och diskutera fotboll i stallet, trots att dom har sina hästar i stallboxarna !

Var det tydligt nog ?

rickylicious Webbutvecklare
16 december 2010 · 2 369 Inlägg

Alpenretter skrev:

rickylicious skrev:

skruttan skrev:

Varför inte hålla dig på dina sidor då.. ??

Ursäkta men vad är ditt problem...........? Detta är en BILSIDA, jag är HÄR för att jag gillar BILAR, och som tur är så försöker Chrizz och Co hålla det så. JAG ska inte gå ifrån en BILSIDA när jag vill läsa om BILAR. Det är NI som ska starta en blogg någon annanstans för här är det numera (ÄNTLIGEN) bestämt att ni inte får blogga om allt mellan himmel och jord.

Var jag tydlig nog nu?

Du kan inte gå in i ett stall och säga "Ni får ta era hästar och gå någon annanstans för jag tycker att vi ska hålla på med fotboll här", det fattar ju vem fan som helst.

Har nån sagt till dig att du ska ta din häst och gå nån annanstans än till stallet ?
Skulle inte tro det...

Däremot är det ju du (och några till) som säger åt hästägarna i stallet att dom inte ska få stå och diskutera fotboll i stallet, trots att dom har sina hästar i stallboxarna !

Var det tydligt nog ?

Hon bad mig ju att inte vara på denna BILsidan om jag vill se BILAR (jävla skön logik, eller?), utan tyckte istället att jag skulle gå någon annanstans (men va?).

Vad är det som man inte förstår egentligen? Detta är en bilsida, Chrizz bestämmer. Detta gör honom INTE till en diktator, men alla hemsidor kan OMÖJLIGT tillgodose allas önskemål och i detta fallet är vanliga vardagsbloggare inte välkomna. Vad fan är det ni bråkar om egentligen? Varför slåss om att få vara på en plats och utföra något som uppenbarligen inte är välkommet? Det är ju ren jädra idioti. Blogga på en sida där folk bryr sig istället, borde inte det vara målet...? Nu är vi väldigt många som vill ha en BILsida där forum, bloggar, gallerier, m.m. innehåller *trumvirvel* BILAR, och inte en massa halvnakna tjejer och idioter som spammar kommentarer.

Jag är GLAD att Chrizz och Co försöker sortera bort dessa personer. Jag har skrivit detta förut i tråden men det tål att skrivas igen. Jag är hellre på ett litet Garaget.org med några få medlemmar och mycket bil-innehåll, än att  vi har en miljard medlemmar men där man får använda sökmotorn för att hitta något bilrelaterat.

För som sagt, här handlar det om fordon. Inte om vad som händer i din vardag, det finns det andra bloggar till. Det är inte raketforskning att förstå den slutsatsen, ärligt talat...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
rickylicious Webbutvecklare
16 december 2010 · 2 369 Inlägg

För övrigt så vill jag skriva om stall-liknelsen lite. Det är snarare såhär:

Vi har ett stall med hästar. Ni frågar om ni får komma och prata fotboll, och visst, det kan vi prova på. Efter ett tag börjat ni stöka ner, kastar runt skit och är allmänt puckade. Då har ni haft er chans, men tyvärr så är funkade det inte.

Den liknelsen känns lite mer fair. Bloggen har aldrig varit en självklarhet här, det var en funktion som kom ganska sent i Garagets historia, och det visade sig ju att man inte kan sköta det.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
skruttan Klassvärd/fram matare
16 december 2010 · 215 Inlägg

rickylicious skrev:

Alpenretter skrev:

rickylicious skrev:

Ursäkta men vad är ditt problem...........? Detta är en BILSIDA, jag är HÄR för att jag gillar BILAR, och som tur är så försöker Chrizz och Co hålla det så. JAG ska inte gå ifrån en BILSIDA när jag vill läsa om BILAR. Det är NI som ska starta en blogg någon annanstans för här är det numera (ÄNTLIGEN) bestämt att ni inte får blogga om allt mellan himmel och jord.

Var jag tydlig nog nu?

Du kan inte gå in i ett stall och säga "Ni får ta era hästar och gå någon annanstans för jag tycker att vi ska hålla på med fotboll här", det fattar ju vem fan som helst.

Har nån sagt till dig att du ska ta din häst och gå nån annanstans än till stallet ?
Skulle inte tro det...

Däremot är det ju du (och några till) som säger åt hästägarna i stallet att dom inte ska få stå och diskutera fotboll i stallet, trots att dom har sina hästar i stallboxarna !

Var det tydligt nog ?

Hon bad mig ju att inte vara på denna BILsidan om jag vill se BILAR (jävla skön logik, eller?), utan tyckte istället att jag skulle gå någon annanstans (men va?).

Vad är det som man inte förstår egentligen? Detta är en bilsida, Chrizz bestämmer. Detta gör honom INTE till en diktator, men alla hemsidor kan OMÖJLIGT tillgodose allas önskemål och i detta fallet är vanliga vardagsbloggare inte välkomna. Vad fan är det ni bråkar om egentligen? Varför slåss om att få vara på en plats och utföra något som uppenbarligen inte är välkommet? Det är ju ren jädra idioti. Blogga på en sida där folk bryr sig istället, borde inte det vara målet...? Nu är vi väldigt många som vill ha en BILsida där forum, bloggar, gallerier, m.m. innehåller *trumvirvel* BILAR, och inte en massa halvnakna tjejer och idioter som spammar kommentarer.

Jag är GLAD att Chrizz och Co försöker sortera bort dessa personer. Jag har skrivit detta förut i tråden men det tål att skrivas igen. Jag är hellre på ett litet Garaget.org med några få medlemmar och mycket bil-innehåll, än att  vi har en miljard medlemmar men där man får använda sökmotorn för att hitta något bilrelaterat.

För som sagt, här handlar det om fordon. Inte om vad som händer i din vardag, det finns det andra bloggar till. Det är inte raketforskning att förstå den slutsatsen, ärligt talat...

Om du inte bryr dig om dessa bloggar som du inte gillar men ändå läser säger du..
Varför gapa som du gör.. ??

jag är oxå här för jag gillar bilar o håller på med det på somrarna.. tyvärr inte på vintern men då håller jag desto flitigare kontakt via nätet med vänner i hela Sverige..
Men det stora MENET här så gillar jag människorna bakom bilarna, gillar o läsa om vad dom hittar på med i sina liv osv..
Och jag kan inte hitta en enda halvnaken tjej på min sida o inte i min blogg heller..
Om du bara gillar bilinnehåll varför svamlar du massa här.. har du ingen egen bloggsida o sköta ?????

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang