100watts lampor i en polo

FenioN
15 december 2010 · 120 Inlägg

Hej. någon som vet vilken sorts lampor det är i en polo -08 hel och halvljus, vad ja hittat så är halvljuset H7 och hel H1 någon som vet om det stämmer?
sen undrar jag om man kan köra 100watts halvljus till den för attt jag tycker det är rätt dåligt ljuse orginal eller är det risk att armaturen smälter eller är det en gammal skrock som gått?

hoppas någon vet tack!

//Fenan

Saab 9-5 2.0t -04
SRD
15 december 2010 ·

finns risk för att bränna reflektorn om du kör med 100watt

JimmyAndersson
15 december 2010 · 1 679 Inlägg

köp hellre 35watts xenonkit till halvljuset, då får du bättre lyse än 100watts halogen lampan och det är lika olagligt smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
FenioN
15 december 2010 · 120 Inlägg

orkar inte pilla med att konvertera,, men om man köper såna "night braker" som skall ge 90% mer ljus 35m längre sikt eller ska man inte lita på sånt?

Saab 9-5 2.0t -04
twin_cam Smålänning
15 december 2010 · 7 877 Inlägg

FenioN skrev:
orkar inte pilla med att konvertera,, men om man köper såna "night braker" som skall ge 90% mer ljus 35m längre sikt eller ska man inte lita på sånt?

Jo night breaker är bra, ger mycket mer ljus på vägen. Dom har tydligen fixat livslängden också.

Sätt för guds skull inte i 100W lampor, då kan det bli härdsmälta av hema stråklastaren, då hela är gjort i plast.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
JimmyAndersson
15 december 2010 · 1 679 Inlägg

FenioN skrev:
orkar inte pilla med att konvertera,, men om man köper såna "night braker" som skall ge 90% mer ljus 35m längre sikt eller ska man inte lita på sånt?

konvertering är ju inte så komplicerat, tar typ 30min smile
Men annars night breaker har jag hört bra om, tror dom har gjort nån bättre variant av den, kommar inte på vad den heter, men uppföljaren till dom iaf smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
FenioN
18 december 2010 · 120 Inlägg

Okej då skippar jag nog 100watts,    men har kikar nu är H7 lampor till halv och H1 till hel,   tänkte börja att prova ett night braker,

Saab 9-5 2.0t -04
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 december 2010 · 5 650 Inlägg

FenioN skrev:
Okej då skippar jag nog 100watts,    men har kikar nu är H7 lampor till halv och H1 till hel,   tänkte börja att prova ett night braker,

de gör du rätt i
för är ju som alla andra har sagt man bränner de mesta och sen som exempel 100W är ju de man brukar sätta i xtraljus om man inte xenon konverterar dom så skulle man vilja möta nån med den styrkan som halv ljus? lite overkill va?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
FenioN
18 december 2010 · 120 Inlägg

hehe jo iofs, men läst lite om night braker nu, det var riktigt dålig lifslängd i dom, men man kanske har tur att få ett par som håller lite längre, har tidigare i min förrra bil kört biltemas cool blue dom funka faktiskt riktigt bra. men ska åka långt idag och biltema är åt andra hållet så hinner inte åka dit,

Saab 9-5 2.0t -04
Ulf_W bilder.ulfw.se
18 december 2010 · 1 103 Inlägg

FenioN skrev:
hehe jo iofs, men läst lite om night braker nu, det var riktigt dålig lifslängd i dom, men man kanske har tur att få ett par som håller lite längre, har tidigare i min förrra bil kört biltemas cool blue dom funka faktiskt riktigt bra. men ska åka långt idag och biltema är åt andra hållet så hinner inte åka dit,

Jag har kört Philips Xtreme Power i många år, dom lyser bra och håller. Nu har den kommit som en uppdaterad version som heter Xtreme Vision.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang