Då kör vi igen! Tro inte att det stått stilla bara för att jag inte uppdaterat på någon dag

Har varit inne på Saab och beställt nya bult att hänga upp bakre stötdämparna med då gängorna inte va så fina

Beställde även nya täcklock till drivknutsmuttern. 99kr styck kunde det va värt!
Är även ganska sugen på 2 nya bromssköldar á 220kr styck vilket ger mig en kostnad på 440kr.
Dock får jag skaffa dessa innan pulverlack i så fall, då dessa lämnas obehandlade och hade fått följa med på lack i så fall!
Har hunnit med en del blästring också! Lämnade iväg bärarmarna på blästring och dessa ligger nu hos Kevin för att pressa ur de gamla bussningarna.
Hjullagerna är bortplockade och så fort detta va gjort tog jag med grejerna till jobb och blästrade lite!
De blästrade delarna (-bärarmarna)
Spindel + nav
Batterihyllan med fäste
Bromsok hållarna!
Bromssköldarna som jag FUNDERAR på att byta ut...vad tycker ni?
Det "värsta" på sköld 1. Värt 440kr för att få 2 nya?
Massa småhål på sköld 1.
Sköld 2 hade klarat sig bättre, men fortfarande väldigt tunt med plåt. Byte? Eller bara pulverlacka?
Ena sidan av navet...är det lugnt att pulverlacka här? Självklart inte i "centrumet"
Andra sidan? hur gör jag här? Blir kanske obalans och skit om jag pulverlackar här?
Bilderna nedan lekte jag bara lite med kameran och de fina delarna

![https://www1.garaget.org/gallery/images/81/80778/80778-85dc9ef0b251699ebf53218246cf1241_tn.jpg]()
En kort fråga som kräver ett kort svar, vilken FÄRG kör jag? Tänk på att det är även bärarmarna. Funderat på svart eller kanske mörksilver/mörkgrå, grafitgrå? Vad tror ni?
Svart kanske känns lite "tråkigt" på något sätt, men man vill ju inte ha för mycket färger på en mörk bil?
Låt tipsen flöda, så hörs vi snart igen!
MVH