Cd växlar eller dvd växlar finns vart?

mirt400
16 december 2010 · 208 Inlägg

Hej jag har googlat runt ganska mycket kollat massor med sidor fast jag verkar dock inte hitta några cd växlare eller dvd växlare någon som vet en sida som har detta?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
16 december 2010 · 6 170 Inlägg

Lite info hade ju inte skadat..

Ska det vara ett visst märke eller bara något som funkar ??


För JVC har en som funkar till alla stereo-enheter oavsett om dom ens är gjorda för växlare, CH-X1500RF heter den och man kopplar den till stereons radio-ingång. Har en i min bil och använder radio-funktionen när jag inte har en JVC-stereo i bilen, funkar utmärkt och den tar tolv CD-skivor.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
mirt400
16 december 2010 · 208 Inlägg

Jag har en alpine stereo vet inte Mer än så just nu! enda jag vet att den inte tar 8 din eller va det heter.
Märke spelar ingen roll bara något som fungerar Visst kan man spela upp musik videos om man har flipskärm på stereon?

Senast redigerat av mirt400 (16 december 2010)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
16 december 2010 · 6 170 Inlägg

Bara för att den har skärm betyder ju inte det att den kan avkoda video-filer. Men det skulle ju vara ordentligt idiotiskt av Alpine att inte fixa den funktionen om dom nu ska ha en skärm tongue

Hur ny/gammal är enheten ??


Är den lite nyare så är det väl en växlare med Ai-net interfacet du måste ha tag i. Är inte direkt insatt i Alpines grejor men återförsäljare finns det ju tonvis av och dom borde väl kunna få fram en växlare ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
mirt400
16 december 2010 · 208 Inlägg

Okej vi märker väl om jag fixar en läsare.
Vet ej måste kolla upp namnet på enheten:P
Var finns det läsare då har du någon länk?

12VoltSverige
16 december 2010 · 198 Inlägg

mirt400 skrev:
Jag har en alpine stereo vet inte Mer än så just nu! enda jag vet att den inte tar 8 din eller va det heter.
Märke spelar ingen roll bara något som fungerar Visst kan man spela upp musik videos om man har flipskärm på stereon?

Vad heter din spelare?

Vi (Alpine) har en DVD-växlare, och än så länge finns det även CD-Växlare att få tag i, jag behöver bara veta vad du har för huvudenhet..

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
12VoltSverige
16 december 2010 · 198 Inlägg

mirt400 skrev:
Okej vi märker väl om jag fixar en läsare.
Vet ej måste kolla upp namnet på enheten:P
Var finns det läsare då har du någon länk?

Växlare:
http://www.alpine-electronics.se/produk … ayers.html

Återförsäljare:
http://www.alpine-electronics.se/hitta-en-butik.html

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
mirt400
16 december 2010 · 208 Inlägg

Men då e frågan vad kostar dom?

12VoltSverige
17 december 2010 · 198 Inlägg

mirt400 skrev:
Men då e frågan vad kostar dom?

Den stora frågan är väl fortfarande vad din enhet heter...

DHA-S690 kostar 7495:-

CHA-S634 kostar 4295:-

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
mirt400
18 december 2010 · 208 Inlägg

Enheten heter alpine CVA-1003R Det är en mobil media station

12VoltSverige
20 december 2010 · 198 Inlägg

mirt400 skrev:
Enheten heter alpine CVA-1003R Det är en mobil media station

Vill du köra CD-växlare till den enheten så är det CHA-S634 som gäller...

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
mirt400
20 december 2010 · 208 Inlägg

Finns inget inget billigare alternativ?tongue Eller annat märke?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 december 2010 · 6 170 Inlägg

mirt400 skrev:
Finns inget inget billigare alternativ?tongue Eller annat märke?

Det enda billigare alternativet är att köpa en JVC-växlare och koppla den till antenningången på stereon.

Visst du får ju inte direktstyrning av växlaren genom stereon men du får en liten växlarkontroll och du får en växlare som tar cd och MP3. Kolla mitt galleri smile

Min växlare gav jag nog runt 1500-1700kr med frakt för och den inhandlades ifrån USA (ebay.com).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
mirt400
21 december 2010 · 208 Inlägg

Kransvik du råkar inte veta vad anslutningen heter?? Behöver ju även köpa en kabel..

12VoltSverige
21 december 2010 · 198 Inlägg

mirt400 skrev:
Kransvik du råkar inte veta vad anslutningen heter?? Behöver ju även köpa en kabel..

Du har en AI-Net-ingång på din huvudenhet, växlarlösningen TBOC_Razor pratar om är via en FM-modulator, en lösning som tullar väldigt mycket på ljudkvalitén. Kolla om du kan hitta en begagnad Alpine-växlare, viktigt bara att den heter CHA, inte CHM!

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 december 2010 · 6 170 Inlägg

kransvik skrev:

mirt400 skrev:
Kransvik du råkar inte veta vad anslutningen heter?? Behöver ju även köpa en kabel..

Du har en AI-Net-ingång på din huvudenhet, växlarlösningen TBOC_Razor pratar om är via en FM-modulator, en lösning som tullar väldigt mycket på ljudkvalitén. Kolla om du kan hitta en begagnad Alpine-växlare, viktigt bara att den heter CHA, inte CHM!

Har du hört en växlare med modulator-box ens ??

Ljudkvalitén är som en vanlig CD-skiva, det är ju inte dom vanliga cigguttagssändarna det handlar om...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
mirt400
21 december 2010 · 208 Inlägg

Okej Så CHA ska det va tack då ska jag kolla runt lite:)

12VoltSverige
21 december 2010 · 198 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

kransvik skrev:

mirt400 skrev:
Kransvik du råkar inte veta vad anslutningen heter?? Behöver ju även köpa en kabel..

Du har en AI-Net-ingång på din huvudenhet, växlarlösningen TBOC_Razor pratar om är via en FM-modulator, en lösning som tullar väldigt mycket på ljudkvalitén. Kolla om du kan hitta en begagnad Alpine-växlare, viktigt bara att den heter CHA, inte CHM!

Har du hört en växlare med modulator-box ens ??

Ljudkvalitén är som en vanlig CD-skiva, det är ju inte dom vanliga cigguttagssändarna det handlar om...

Vi (Alpine) har själva haft en lösning med FM-baserad växlare, jag kan garantera dig att ljudkvalitén inte blir som med en databus-ansluten, spelar ingen roll vilket fabrikat.

Jag vill inte trampa dig på tårna, det är en smidig lösning, men det kan inte jämföras med en CD-skiva.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 december 2010 · 6 170 Inlägg

Jag har haft min växlare kopplad direkt till en JVC KW-AVX810 och jag har haft den kopplad som den är nu, via deras FM-modulator.

Jag hör då ingen skillnad på cd-skivor i stereon och i växlaren så det är iaf tillräckligt bra för min del.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang