Precis lakerat om huven, blev sk*t dåligt! varför?

TexaL
16 december 2010 · 308 Inlägg

Skulle färga om huven på bilen idag.

Började med att ta våtsandpapper och slipa bort det översta lagret, vart inte så noggrant faktiskt, putsade väl 1h konstant och fick iaf bort översta lagret så de såg lite ljusare ut under.

Sedan tvättade jag av huven lite fort så det skulle vara rent.

Sedan tog jag prime och sprayade på en tunt lager? (visste inte att man skulle täcka hela med prime?)
lät det torka ca 10-15 min, sedan tog jag min mattsvarta färg och började färga.

Med 20cm~ avstånd drog jag ljusa sträck över huven tills det täcktes helt, men nu i efterhand när jag kollar så ser det ut som att det är svarta fläckar som är "ljusare" och "blänker" mer på andra ställen?

Just nu är den på tork i ett värmegarage o tänkte hämta den i morgon då den stått 12 timmar.

Vad har jag gjort för fel? Eller kommer "fläckarna" gå bort efter färgen torkar? Är lite orolig.

Tack för svar!

MVH Mathias

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
DeadNation
17 december 2010 · 132 Inlägg

skulle gissa på fukt.

Falcone
17 december 2010 · 15 Inlägg

DeadNation skrev:
skulle gissa på fukt.

eller förtunt täcklager

Renovera är kul me fan så drygt ...någon som känner igen det
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
17 december 2010 · 1 004 Inlägg

Blir lätt `flammigt`när man spraymålar så stora ytor, speciellt mattsvart som ja upplevt det.
Lättare att få det bättre med spruta.

"My drinkingteam has a racingproblem"
DeadNation
17 december 2010 · 132 Inlägg

TexaL: kan du ta en bild eller förklara lite mer specifikt?

Aero T16
17 december 2010 · 1 327 Inlägg

Jag tror att du har använt för lite färg. Lackade du bara ett lager?

Det bör väl minst lackas två lager och ska sprayas så pass mycket att det nästan börjar rinna.

TexaL
17 december 2010 · 308 Inlägg

Aero T16 skrev:
Jag tror att du har använt för lite färg. Lackade du bara ett lager?

Det bör väl minst lackas två lager och ska sprayas så pass mycket att det nästan börjar rinna.

Kan jag lekera om idag isf igen? eller måste jag göra om allt? Jag menar, kan jag ta en burk och spraya på ett lager till idag? efter att det gått 12h?

DeadNation skrev:
TexaL: kan du ta en bild eller förklara lite mer specifikt?

Tar en bild! Ska hämta bilen nu, lägger in den direkt när jag kommer hem.

Falcone skrev:

DeadNation skrev:
skulle gissa på fukt.

eller förtunt täcklager

Du menar Primer? Men det ska ju inte spela så mycket roll på "utseendet"? Det är väl mest kvaliten och hållbarheten på färgen?

DeadNation skrev:
skulle gissa på fukt.

Garaget var ganska fuktigt faktiskt, när jag åkte in med bilen så immade alla rutor igen DIREKT!? Men är osäker på ifall de va för att de är så kallt ute så kommer man in i värmen?

Jag är så oerhört tacksam för ALLA svaren!

Uppdaterar er när jag kommer tillbaka, ska åka och hämta bilen nu.

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang