3077
Sök

Bilannonser med texten "Fullutrustad" borde förbjudas

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Ja vad i helvete är egentligen problemet med folk?

Varför står det Fullutrustad på var och varannan bil på blocket?

När bilen har Skinn är den då fullutrustad?

Hur fan tänker ni pappskallar som lägger ut bilen som "fullutrustad" när den inte är det?

Åkt ner och köpt en bil en gång i Skåne som skulle vara "fullutrustad" dock verkar han ha glömt berätta att stora navin och recaro stolarna saknades...

Kom nyss in ett mycket bra exempel på blocket...

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_520_ … 12&w=3

Även om min halvt blinda gammelmormor som har ett genuint intresse för kakaduvor skulle kolla på den så ser hon ju att den inte är fullutrustad?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

RM-operatör
667 Inlägg
17 december 2010
Den här tråden kommer du snart att få låst, och det förstår du nog.

Men jag gissar på att man skriver så för att det ska locka folk att titta på annonsen, och få fler sökträffar?
Måhända att alla kanske inte kan allt om bilar, eller ens lika duktiga som din halvblinda gammelmormor, och har fått berättat för sig att den är fullutrustad?

Om jag skulle kalla min V70 för fullutrustad, trots att den inte har navigator, och jag inte visste att det fanns till dom, är jag med en pappskalle då?

Var inte så tjurig, gå och ta en skitpaus så blir du lite gladare.

Hobby Fotograf
650 Inlägg
17 december 2010
Håller helt klart med! Man skulle ju kunna skriva i annonsen "Så gott som fullutrustad förutom..." Tycker jag är okej, eller så ger man f*n i att skriva fullutrustad!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
ShyGuy skrev:

Men jag gissar på att man skriver så för att det ska locka folk att titta på annonsen, och få fler sökträffar?
Måhända att alla kanske inte kan allt om bilar, eller ens lika duktiga som din halvblinda gammelmormor, och har fått berättat för sig att den är fullutrustad?

Om jag skulle kalla min V70 för fullutrustad, trots att den inte har navigator, och jag inte visste att det fanns till dom, är jag med en pappskalle då?

Haha ja en paus skulle ju inte sitta fel smile

Om du annonserade ut din V70 på blocket. Säg att den har 1 tillval och det är skinnklädsel. Du tycker då att den är fullutrustad och jag skulle nappa på annonsen för att sedan åka 65 för att köpa bilen och väl på plats inser att det inte är ett piss i bilen mera än skinnet och elhissar mm som kommer som standard skulle jag bli bra jävla sur. Det var ungefär detta som hände mig...

Känns lite som att annonsera ut en kåk och skriva att den är på flera kvadratmeter än vad den är för att man trodde det eller för att någon sagt det till en...

Ska nog ta pausen snart iaf! smile

Hobby Fotograf
650 Inlägg
17 december 2010
tsdi skrev:
ShyGuy skrev:

Om du annonserade ut din V70 på blocket. Säg att den har 1 tillval och det är skinnklädsel. Du tycker då att den är fullutrustad och jag skulle nappa på annonsen för att sedan åka 65 för att köpa bilen och väl på plats inser att det inte är ett piss i bilen mera än skinnet och elhissar mm som kommer som standard skulle jag bli bra jävla sur. Det var ungefär detta som hände mig...

Känns lite som att annonsera ut en kåk och skriva att den är på flera kvadratmeter än vad den är för att man trodde det eller för att någon sagt det till en...

Samtidigt tycker jag att det som hände dig va självklart tråkigt, men du kunde ju har frågat efter om den hade den utrustning som du förväntade dig? Det gjorde jag när jag köpte min s80. Jag frågade säljaren om den hade, Helskinn, stora stereon, nav, osv. Så jag slapp åka 100mil tur o retur i onödan wink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
ProXem skrev:
tsdi skrev:
ShyGuy skrev:

Samtidigt tycker jag att det som hände dig va självklart tråkigt, men du kunde ju har frågat efter om den hade den utrustning som du förväntade dig? Det gjorde jag när jag köpte min s80. Jag frågade säljaren om den hade, Helskinn, stora stereon, nav, osv. Så jag slapp åka 100mil tur o retur i onödan wink

Självklart är det en tanke som slog mig med!

Jag frågade bara om den hade stora navin och de stora stolarna var på han svarade ja. Det han missade var visst att "stora navin'n" inte är den lilla navin och han antog säkert att jag med stora stolarna menade om dom hade El eller något i den stilen =S

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Xuri skrev:
Ja de är väl köparen som har ansvaret å kolla upp vad de är han köper eller vad är de man säger wink

de är ju faktiskt inte alla som äger 7 bilar å har de som hobby..
sen är de stor skillnad på säljare å säljare också men de verkar folk inte ha förstått.

Absolut är det det. Eftersom jag inte har något intresse i boende och hus så ska jag slänga ut att mitt 200kvm hus är på 1000 kvm då när det ska säljas. smile
Senast redigerat av tsdi (17 december 2010)

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 december 2010
Ja de är väl köparen som har ansvaret å kolla upp vad de är han köper eller vad är de man säger wink

sen är de stor skillnad på säljare å säljare också men de verkar folk inte ha förstått.

Edit, den dära bmwn på blocket, i mina ögon som inte tillhör en bmw frälst så skulle den där säkert kunna vara fullutrustad för de har jag inte en susning om... kanske inte ens kunden ?

är kunden en riktig säljare så försöker han alltid "blåsa" kunden å få allt å låta jättebra..

Å med tanke på huset, dom flesta som köper hus blir också blåsta på ett å annat. dock pratar vi om mycke större priser på allt...

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Xuri skrev:

Edit, den dära bmwn på blocket, i mina ögon som inte tillhör en bmw frälst så skulle den där säkert kunna vara fullutrustad för de har jag inte en susning om... kanske inte ens kunden ?

är kunden en riktig säljare så försöker han alltid "blåsa" kunden å få allt å låta jättebra..

Å med tanke på huset, dom flesta som köper hus blir också blåsta på ett å annat. dock pratar vi om mycke större priser på allt...

Nej men precis. Tråkigt att folk alltid ska försöka luras. Tycker iaf jag! =/

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 december 2010
tsdi skrev:
Xuri skrev:

Nej men precis. Tråkigt att folk alltid ska försöka luras. Tycker iaf jag! =/

Skitstövlar finns de tyvärr alltid,
de är synd om den som blir blåst.

5 111 Inlägg
17 december 2010
Många verkar ju leva i TRON att deras bilar har all utrustning om de t.ex. har elhissar och elspeglar (som ju är standard på många bilar nu för tiden).
De tror säkert själv på vad de skriver, vilket ju dock kan vara synd...

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
17 december 2010
Precis amma sak med många som säljer Saab 9-5´or. Massor med puckon som påstår bilen är fullutrustad åsså saknas takluckan.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

4 299 Inlägg
17 december 2010
Framförallt dom som säljer sin bil och köpte bilen sprillans. Om man inte bockar i allt på tillvalslistan, hur kan man då tro att bilen är fullutrustad... Därför jag oftast kollar på bilar hos handlare, dom har ju fattat vad fullutrustad innebär i alla fall.

Ang BMW:n, den ser ju inte ens ut att ha xenon?? Ser ut som vanliga halogenstrålkastarna, för även E60 har väl projektorlins till xenon?

668 Inlägg
17 december 2010
ShyGuy skrev:

Lite of topic men var tvungen.

Det hade faktids varit rätt kul om en av ägarna till garaget.org får sin tråd låst tongue

Om han inte skärper sig så kanske han blir avstängd från garaget wink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Japp E60'n har projektorlins till xenon! Kanske är xenon konverterad smile

henne_svenne: Hehe jag är inte ägare till Garaget! smile

Hahaha schyste bild wink

fotograf
119 Inlägg
17 december 2010
håller verkligen med, så tröttsamt att se, väldigt vanligt på audis också, många skriver fullutrustad på bilar som nästan är det men så saknas kanske rullgardiner bak och eluppvärmda säten bak.. lika fel att skriva fullutrustad då.. förstår inte hur folk tänker :S, antingen har man kryssat i precis allt och det bästa på tillvalslistan annars är det inte en fullutrustad bil. Ännu värre på bilar som saknar ännu fler tillval.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
j0cke90 skrev:
håller verkligen med, så tröttsamt att se, väldigt vanligt på audis också, många skriver fullutrustad på bilar som nästan är det men så saknas kanske rullgardiner bak och eluppvärmda säten bak.. lika fel att skriva fullutrustad då.. förstår inte hur folk tänker :S, antingen har man kryssat i precis allt och det bästa på tillvalslistan annars är det inte en fullutrustad bil. Ännu värre på bilar som saknar ännu fler tillval.

Ja men precis!

Såg en A8 med tyginredning som var "fullutr"

fotograf
119 Inlägg
17 december 2010
ja shit så irriterande det är, den här är rolig http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A4 … 11&w=3
inte ens multifunktionsratt, finaste lädret, recaro stolar eller s-line exteriör smile

668 Inlägg
17 december 2010
tsdi skrev:

Hahaha schyste bild wink

Nehe tänkte bara att det stod att du delar garaget. org med familjen.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
henne_svenne skrev:
tsdi skrev:

Hahaha schyste bild wink

Nehe tänkte bara att det stod att du delar garaget. org med familjen.

Jaha jag förstår! Menar mera själva min sida! smile

Sök