Liten mini uppdate. Nu i veckan har det inte hänt något på grund av mycket jobb men jag beställde ett VEMS idag från Jörgen i Göteborg, och så har jag handlat lite rör till oljereturen då det blir rör hela vägen istället för slang för att det inte fanns någon stålomspunnen slang som var tillräckligt stor och passade på min nippel i oljetråget
Uppdate av vad som hänt/händer. I den långa väntan på styrsystemet Så började jag riva lite i elen, det satt en herrejösses massa matäre men ingen funkade och neon rör, jag började med att riva ur precis allt eftermontaret så jag kan göra allt riktigt och på mitt sätt. alla mätare var kopplade med torix ingen vidare i en bil.
Satte 3 mätare i mitt konsolen Olejtryck/olje temp/ vattentemp sen blev det laddtryck i a stolpen men den hållaren är inte klar för att jag ska gjuta en i kolfiber.
Orginal spjällägesgivaren åkte bort och en ny från en M50 sattes dit så det ska lira med VEMS:et
Turbon fick sig också en omgång för att slippa onödiga skarvar
Jag behövde förlänga böjen lite men jag hade inget rör så HEnri tillverkade ett åt mig
Dålig bild men riktigt fina svetsar
Oljereturen är också fixad det blev 20mm rör nästan hela vägen och lite mindre lutning vid tråget
Nu har jag varit i garaget och knåpat ihop tryckrören så dom är klara nu sen så har jag börjat lite med elen, jag har rivit ur hela orginal härvan för att jag ska göra en helt ny till vemset.
Någon som vet hur mycket av det som går till C101 kontakten man behöver ha kvar? för att alla mätare och indikerings lampor och allt ska funka fortfarande.
Gamla boxen ur
Kontakten av klippet det är första gången jag byter sprut så det kändes rätt konstigt att bara klippa av allt
Hej hej nu har jag försökt att sätta mig in i elen på bilen vilket inte är jätte lätt första gången man styr med det men det börjar ta form, jag har gjort ungefär 75% av elen nu så det börjar ta sig. jag har som mål att starta bilen i början av mars så man vet att allt lirar så det bara är att ta ut den när det blir väder och mappa.
Uttaget där man ansluter datorn till vemset
Att dra kabeln i strumpor blir riktigt bra
Mycket kablar blir det men här kommer det snyggas till lite sen
Det vart ju fint väder också så det blev det att rasta husan lite
Vemset är inkopplat och allt vart bra och det skulle bli uppstart nu i helgen, så i fredags hälldes det i olja och allt gjordes iordning för uppstarten, på kvällen blev det dags att kolla så start motorn gick runt efter att man har varit och pillat. japp startmorn funkade dock gick inte motorn runt tyvär:( whata fuck tänkte jag och kände med spärrskaft direkt på veven näe den går inte runt hur mycket jag än tar i grattis jag lyfte på toppen igår (lördags) och det visade sig att det har rostat i 4 cylindrar 2 utav dom ganska mycket, hoppas det räcker med en honing och nya ringar. idag (söndag fick jag byta garage då mitt är för litet för att lyfta ur en motor så motorn åker förhoppnings vis ur ikväll eller imon.
Toppen borta
Så såg det ut i en cylinder när jag fick bort toppen
Vemset är inkopplat och allt vart bra och det skulle bli uppstart nu i helgen, så i fredags hälldes det i olja och allt gjordes iordning för uppstarten, på kvällen blev det dags att kolla så start motorn gick runt efter att man har varit och pillat. japp startmorn funkade dock gick inte motorn runt tyvär:( whata fuck tänkte jag och kände med spärrskaft direkt på veven näe den går inte runt hur mycket jag än tar i grattis jag lyfte på toppen igår (lördags) och det visade sig att det har rostat i 4 cylindrar 2 utav dom ganska mycket, hoppas det räcker med en honing och nya ringar. idag (söndag fick jag byta garage då mitt är för litet för att lyfta ur en motor så motorn åker förhoppnings vis ur ikväll eller imon.
tackar jag skulle ta ur motorn igår men växellådan satt som berget men fick loss den till slut men det blev lite sent så motorn åker ut ikväll och så hinner jag nog med att plocka isär den också så att man ser att det inte har hänt något på veven eller något annat tråkigt.
tackar jag skulle ta ur motorn igår men växellådan satt som berget men fick loss den till slut men det blev lite sent så motorn åker ut ikväll och så hinner jag nog med att plocka isär den också så att man ser att det inte har hänt något på veven eller något annat tråkigt.
Ja dom brukar sitta rätt bra om dom inte varit byta eller bortskruvade innan. Lika bra att du kollar de ifall att, jävla surt om e tagit skada. Har du tänkt att "renovera" den när du endå har den isär, byta packningar osv ?