Konstiga bil-inbrott ni haft

RD_87 Skrotsamlare
5 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Jag sålde min 245 till en kompis för några år seden, efter ett tag ringer han sent en fredagkväll och frågar om jag möjligen har en extra ruta till förardörren! På en halvtimme hade någon knäckt rutan och lagt sig i glaset smile
Vad stal idioterna då? Jo en jävla massa portionspåsar med snabbkaffe, solbrillor från statoil & en uråldrig Cd spelare.
Dom lämnade kvar verktyg, baslåda, slutsteg & ett par Ray Ban. Med andra ord, människor som ägnar sig åt bilinbrott är helt enkelt lite förståndshandikappade!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
bobafett Bounty hunter
5 mars 2011 · 671 Inlägg

dom snodde morsans SAAB 900 turbo CC -1983 eller någe sånt...vid ett flertal gånger,sista gången tidigt 90-tal så ringde Fittja Polisen o sa att dom hade hittat bilen,så vi åkte dit me nycklar och o skulle hämta bilen....Polisen frågade ifall vi saktnade någe vi kunde se så vi öppnade bakluckan o tittade o hela bilen va fylld me grejjer o vi sa * näää...det saknas nog inget av värde(bilradion satt ju kvar) i bagage utrymmet låg massa fina grejjer...vinkelslip,borrmaskin,jävla massa verktyg,bilradio grejjer annat smått o gott....allt va nytt i kartong oxå.....bara märkers grejjer som BOSCH o clarion o pioneer...ja det va ju tidigt 90-tal....har kvar nästan alla maskiner o vertyg kvar..... tongue

Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
LeafBox Lat Perfektionist
5 mars 2011 · 6 359 Inlägg

Brains skrev:
En jobbarpolare berättade för mig att förut så ägde han någon gammal bil som han aldrig låste.
En morgon när han kom ut och skulle åka till jobbet så upptäcker han att någonting ligger i baksätet. Visade sig vara en uteliggare.
Han frågar honom vad han gör i hans bil varpå uteliggaren svarar att det var så kallt ute att han bara ville ha någonstans att sova.
Jobbarpolaren svarar att det var lugnt att han sov i bilen men att han behövde den på morgarna för att ta sig till jobbet.

http://www.garaget.org/?car=64298&image=996296

i övrigt; En kompis hade en 145:a som han aldrig låste. Då knackade dom rutan och snodde tärningarna i backspegeln tongue

Senast redigerat av LeafBox (5 mars 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
5 mars 2011 · 3 068 Inlägg

Hände en rolig sak för ett antal år sen. Var hemma hos farsan på landet. hade städat bilen, tvättat den osv. Gick in på muggen, la nycklarna på verandan för det var lite bråttom. När jag är inne hör jag att en bil startas.. skumt.. går snabbt ut och ser bilen åka iväg.. faaan tänkte jag.. sen ser jag längre upp hur kattfan springer ut på vägen framför bilen, de väjer undan o kör fast i vägkanten. De kommer inte loss och efter en stund ser jag två personer ta sig ur bilen och springa från platsen.... Katten blev räddaren i nöden, haha.. sjukt bra timing iaf smile

Syyhn Calibra Is The Shit!
20 juli 2011 · 662 Inlägg

För ett tag sen skulle någon troligtvis moppepojke slanga bensin ur min primera. Den har som många bilar i dagsläge ett lås som låser tankluckan när man låser bilen. Inte så värst svårt att bräcka upp kanske men dessa hade inte lyckats. Dom bröt nämligen på gångjärnets sida istället för låsets sida. Dom verkar tagit i rätt rejält för jag fick räta upp de igen sen.

/// SyyHn
Masquerade Aldrig nöjd
20 juli 2011 · 804 Inlägg

Min mor hade ett ganska intressant inbrott i sin förrförra Micra: Tjuven hade låst upp dörrarna och försökt komma åt kablarna till tändningslåset utan att bryta loss skyddsplasten (det fanns spår i dammet), gett upp efter ett tag och istället stulit bilens pärm (handbok+servicebok) och en matkasse. Därefter hade h*n låst den och försvunnit. Bilen var helt oskadd utan så mycket som en trasig ruta.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang