Konstiga bil-inbrott ni haft

killercow
25 december 2010 ·

Jag hade för ett antal år sen ett roligt bilinbrott i min dåvarande Opel.
Nån (några) bröt sig in i den natten innan jag skulle köra den till skroten. så den var tömmd på precis allt av värde. Dom roliga konstiga sakerna då:

1. Bilen gick inte att låsa på förar sidan. Men dom hade brytit upp dörren till passagerarsidan!

2. Bilen startades med en skruvmejsel som jag lämnat kvar i tändningslåset. ändå hade dom bändit bort rattkåpan för nått misslyckat försök att starta den.

3. Innan dom lämnade bilen var dom snälla nog att slå på varnings blinkersen och lämna dörrarna på den vidöppna.

Jag skrattade inte åt det då men nu är de rätt kul. vilka amatörer.

Nån som har varit med om några andra konstiga saker vid bil-inbrott?

Mack Forum- och sitemoderator
25 december 2010 · 26 155 Inlägg

Hittade en burk med penselfärg i farfars Mazda som blivit stulen, och ställd på en parkering i en grannkommun. Vete fasen vad de skulle ha färgen till för den fanns inte där innan den blev stulen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
killercow
25 december 2010 ·

fick även en tång i utbyte mot stereon på saaben när nån va inne i den

killercow
25 december 2010 ·

en annan rolig sak som en jag känner råkade ut för. fick sin bil stulen. polisen hittade den på en parkering. den transporterades till en verkstad för att dom skulle undersöka skador till försäkringsbolaget. på natten är det nån som snor den från verkstadens område. vet inte hur det slutade sen

azid Det som inte dödar gör ont
25 december 2010 · 2 668 Inlägg

Nån slog in rutan på min fars bil då jag lånade den. Stal 2 skruvmejslar en godispåse och rotorn ur fördelaren.
Men missade byggutrustningen i bagaget. Värde på prylarna runt 30k.

2slow
Pavva
25 december 2010 · 1 215 Inlägg

jag praktiserade på en bildemontering för några år sedan. då hade de vart inbrott i en gammal saab.
Plasten runt ratten va bortriven och torkarna stod och gick när dom kom dit på morgonen. (tändningslåset sitter mellan sätena på dom bilarna för er som inte vet)

tyckte de va lite lurigt ;P

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
killercow
25 december 2010 ·

Pavva skrev:
jag praktiserade på en bildemontering för några år sedan. då hade de vart inbrott i en gammal saab.
Plasten runt ratten va bortriven och torkarna stod och gick när dom kom dit på morgonen. (tändningslåset sitter mellan sätena på dom bilarna för er som inte vet)

tyckte de va lite lurigt ;P

amatörer

Pavva
25 december 2010 · 1 215 Inlägg

killercow skrev:

Pavva skrev:
jag praktiserade på en bildemontering för några år sedan. då hade de vart inbrott i en gammal saab.
Plasten runt ratten va bortriven och torkarna stod och gick när dom kom dit på morgonen. (tändningslåset sitter mellan sätena på dom bilarna för er som inte vet)

tyckte de va lite lurigt ;P

amatörer

haha håller med! big_smile

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
killercow
25 december 2010 ·

Pavva skrev:

killercow skrev:

Pavva skrev:
jag praktiserade på en bildemontering för några år sedan. då hade de vart inbrott i en gammal saab.
Plasten runt ratten va bortriven och torkarna stod och gick när dom kom dit på morgonen. (tändningslåset sitter mellan sätena på dom bilarna för er som inte vet)

tyckte de va lite lurigt ;P

amatörer

haha håller med! big_smile

är väl nån som sett nån film att man sliter bort rattkåpan och kopplar ihop 2 kablar

Pavva
25 december 2010 · 1 215 Inlägg

killercow skrev:

Pavva skrev:

killercow skrev:

amatörer

haha håller med! big_smile

är väl nån som sett nån film att man sliter bort rattkåpan och kopplar ihop 2 kablar

jadu, idioten måste ha vart full:P

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Trekmeister
25 december 2010 · 272 Inlägg

En kompis fick bakre halvan av avgassystemet stulet. Original-system. På en Passat. Mitt i vintern. 30 minusgrader på natten det hände!

quattrofil
25 december 2010 · 54 Inlägg

Min polare fick tanken knivhuggen av nån moppepojke. En granne såg eländet, han hade en dunk på typ fem liter och tömde en full 850 tank för det.

Har haft 4, 5, 6 och 8 cylindrar. Föredrar sex...
Oves_Bror
25 december 2010 · 456 Inlägg

Kan kanske inte kalla det inbrott iom att det inte gick att låsa bilen, men nån hade varit inne i den under natten och tittat iaf.
Det märkte jag när jag kom ut på morgonen och såg att det låg en trave med brända skivor utanför Entredörren till huset, för när jag kollade närmare va det ju mina skivor!
Tydligen hade den som varit inne i bilen inte hittat nåt annat att stjäla än skivorna så dom hade han ryckt med sig, men sen när han gått typ 10m så måste han ju ha kollat va det var på skivorna eftersom han lagt ner dom!

Måste ju varit en tjuv utan musiksmak för jag vill ju inte tro att det är min smak det är fel på! lol

growing old is mandatory growing up is optional
qazse
25 december 2010 · 178 Inlägg

egentligen inget inbrott eftersom jag typ aldrig låsa mina bilar, det är ju bara jobbigt att försöka hitta nya rutor/lås om någon verkligen vill ta sig in.

kommer ut på parkeringen efter att jag hade jobbat klart, sätter mig i bilen, stoppar i nycken, vrider om och bilen tar ett skutt framåt.
vafan? jag lämnar aldrig någon växel i :S
kollar ner och ser att någon har stulit min stereo som typ 5år innan stölden hade ett nypris på ca 350kr (nu var den tyvärr trasig)

kvar hade den lämnat
en limpa cigg + ett paket som satt bredvid stereon
nyköpt baslåda och slutsteg (så som bilen stod var baslådan det första man såg om man inte försökte smyga sig fram för att överaska bilen)
plånbok med 5-7kkr som skulle användas för att köpa en ny stereo.


så, medan jag jobbade var det alltså någon vänlig själ där och monterade ur min trasiga stereo så jag lättare kunde montera en ny XD synd bara att den var så oförsiktig med sladdarna hmm

TurbOla Reservdansk
25 december 2010 · 6 271 Inlägg

Mina föräldrar har en gård på landet, långt ifrån närmsta tätort.

Min mor brukade alltid lämna nycklarna i bilen, här har skett två bilstölder på 35 år, så man låser aldrig bilarna här.

Så en natt för ett par år sen försvann hennes bil, som nästan var helt tom på diesel.
Dessutom hade tjuvarna försökt bryta loss stereon i min gamla 245:a och misslyckats, men lämnat kvar skruvmejseln och tagit kundvagns-pengarna istället.

Ett par dagar senare ringer en okänd person och meddelar att denne hittat alla mors grejer (kalendrar, jobbgrejer m.m.) nere på Österlen, och en vecka senare ringer polisen och meddelar att de hittat bilen på ett skogshygge utanför Klippan.

(På andra sidan Skåne från där grejerna i bilen legat!)

Vi hämtar bilen, oskadd, och med nästan full tank diesel.
Vilka det än varit som stal bilen, så måste de ha rullat den från gården utan att starta den för att inte höras, och för att sen upptäcka att det inte var mer än någon liter diesel på den.

Vår dieseltank var dessutom orörd, så de har inte tagit något av oss.

Senast redigerat av TurbOla (25 december 2010)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
PorreHattyr
25 december 2010 · 122 Inlägg

Någon jävel snodde min vänstra backspegelkåpa.

Volkswagen Bora V5 "Borat" (1999)
Toresbo
25 december 2010 · 261 Inlägg

hade ett stöldförsök i min BMW 535 E34. någon hade slagit in rutan, för att förmodligen öppna huven.
det var brytmärken på fram skärmarna när dom försökt bända upp huven i framkant. synd nog öppnas ju huven i bakkant på bmw.....

Zwudda Refined
25 december 2010 · 1 770 Inlägg

Underbar tråd med massa misslyckade människor smile
Menar naturligtvis inte ni som gör inläggen, utan de som försöker sig på all skit smile

Oves_Bror
25 december 2010 · 456 Inlägg

Skiner ju dock lite ljus på problemet som vi har i vårt samhälle.
Alla dom här tredje klassens förbrytare, eller för min del funkar det på alla förbrytare, borde kastreras när dom blir dömda. Skulle ju iaf minska på spridningen av värdelösa gener!

growing old is mandatory growing up is optional
pladd021 Orginal är för gubb jävlar :)
26 december 2010 · 57 Inlägg

hade inbrott i min nuvarande 740 för någon vecka sen. då dom snodde stereo, usbminnen , hattyllan, 6x9:or och sen lådor till dom . och reservdunk. det som var kul är att som stängt handsfacket efter sig och försökt stängt skuffen men gick inte eftersom dom brytit sönder låset. lagt alla plast detaljer så som stereo ram och luft utblåsen till bakrutan och såna grejer efter sej i en fin hög i passagarar stolen . dom har inte tagit pipen till reservdunken som låg brevid den . sen såg man i snöhögen bakom bilen hur någon har legat på mage och hållt på och dona med låset på skuffen. måste blivit kallt om magen. sen glömde dom en penna i baksäte efter dom slitit ut hatthyllan tongue

Orginal är för gubb jävlar ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang