Laddproblem BMW 520i E34

Liner
26 december 2010 · 583 Inlägg

Hejsan, har en bmw 520i just nu men igår när jag va påväg hem efter en jul hos päronen så började ABS lampan lysa och strax efter den så började airbag lampan lysa också. Verkar inte som att batteri/laddlampan funkar efter som den inte lyser när jag vrider på tändningen heller. Men iaf så verkar det som att den inte laddar, men låter man den stå ett litet tag så funkar den igen en liten stund sen dör den för det är lite ström. är det generatorn som måste bytas eller är det nån laddregulator? kan det vara nått relä någonstans?

Hjälp tack!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Drönirettab
26 december 2010 · 21 761 Inlägg

Batterilampan måste fungera för att generatorn ska kunna ladda. Kolla att batterilampan är hel och att det finns spänning där med tändningen påslagen.

Liner
26 december 2010 · 583 Inlägg

Bytta just den lampan med en ny från ett annat instrumenthus som jag vet funkar helt den lyser fortfarande inte. testade även med nytt instrumenthus och batterilampan är lika död som bilen är just nu. Någon ide vad det kan vara då?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Slain
27 december 2010 · 199 Inlägg

låter som alexanders bil, blev exakt likadan.då vare en plus-kabel från startmotorn som går till generatorn som lossnat smile bilen gick ett tag, stannade, sen gick han igen om man väntade några minuter. kan va värt att kolla upp iaf

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
Liner
27 december 2010 · 583 Inlägg

ska fixa den till ett garage idag och kolla igenom all el i den... jättekul -.-

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Slain
27 december 2010 · 199 Inlägg

jadu dennis.. du har de du gör tongue

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang