4271
Sök

Ljud i Audi Coupe!

tratt
353 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#1
Hejsan!

Det är så att nu jävlar äre dags att byta ut skiten i Audin.
Vad jag har kommit fram till och fått hjälp med är att det finns 4 stycken 4" högtalare i bilen och 2 diskanter längst bak. Slitet orginal, jag tänkte nu byta ut dessa högtalare och behöver lite hjälp med vad jag ska köpa utan att de kostar mig en förmögenhet.

Tänkt lite såhär:
Köper detta paketet: http://www.mds.se/sv/product/15401/Pioneer-Fanaticpaket
och letar upp 2 stycken 4" till och 2 diskanter, men då söker jag förslag på dessa.
Min fråga är dock, är det paketet prisvärt? Ja, det står de på hemsidan men ser gärna en kommentar av er som kan säga något om dessa produkterna.

Påpekar att jag inte är ute efter det bästa ljudet i världen, har en baslåda där bak, men känns inte riktigt som framsystemet hänger med, vilket är lite tråkigt. Har heller inte planerat på att införskaffa ett steg till framsystemet utan litar på att huvudenheten ska klara den biten. Somsagt, ingen ljudfascist.

För att summera denna fattiga text ovanför:
1. Är paketet nämnt ovan bra?
2. Länkar på 4" högtalare samt diskanter och huvudenheter mottages mer än gärna!

Hoppas ni kan hjälpa mig lite!

Mvh Andreas

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
26 december 2010
#2
1. "bra" är en definitionsfråga. är du van vid originalhögtalare så kommer du säkert bli nöjd med det paketet.

eftersom du har baslåda redan så antar jag att du har en ganska vettig huvudenhet? om så är fallet så hade jag satsat på ett bra 2kanalsteg och sen ett kitsystem som kostar runt 1000lappen.

lycka till!

MVH


tratt
353 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
#3
FreddeLi skrev:
1. "bra" är en definitionsfråga. är du van vid originalhögtalare så kommer du säkert bli nöjd med det paketet.

eftersom du har baslåda redan så antar jag att du har en ganska vettig huvudenhet? om så är fallet så hade jag satsat på ett bra 2kanalsteg och sen ett kitsystem som kostar runt 1000lappen.

lycka till!

MVH

Huvudenheten är inte bra, är någon wannabe dvdskärm som jag inte vill ha, usb porten är sönder, samtidigt vill jag ha auxingång och en fungerande usbport, och skärmen är kass, den blir svartvit och ibland försvinner bilden, den har även problem att hitta radiostationer osv osv, helt enkelt bort och ersättas med något enkelt smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 december 2010
#4
Ett litet slutsteg att driva framsystemet med är helt klart en väl värd investering! Satsa sen på ett kitsystem fram, bak kan du köra ett par koaxialer som du driver med huvudenheten.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
26 december 2010
#5
okej. men skaffa en vettig huvudenhet också då. tillåter budgeten så rekomenderar jag stark att du driver framsystemet på slutsteg. även de billigaste slutsteg ger bättre skjuts på elementen än vad en huvudenhet klarar av smile

MVH



Sök