Mr_B skrev:
Ser ut som om din läsförståelse haltar.
Jag. (personligt pronomen i första person.)
Har. (böjningsform av ha - Apokoperad form av hava, vilket det nu ersatt.)
Sökt. (böjningsform av söka - försöka lokalisera, försöka hitta något.)
Och. (binder ihop satser, när man i en mening vill uttrycka att flera påståenden gäller.)
Resultaten. (böjningsform av resultat - det som erhålls efter en aktivitet.)
Gjorde. (böjningsform av göra - utföra aktivitet.)
Mig. (personligt pronomen som syftar på den talande (jag) i objektsform.)
Inte. (ord för negering av satsens påstående.)
Klokare. (böjningsform av klok - någon som är förståndig och av gott omdöme.)
Det vore väll fan om man inte fick poäng för att ha försökt göra sig förstådd.
Kan du nu antingen bidra konstruktivt, eller försvinna?
B!
Du orkade skriva all den där dyngan och så orkar du inte söka ordentligt.. Ok jag tar det på pucko också.
En kondensator kommer göra liten nytta INNAN steget.. En kondensator som skall göra riktig NYTTA skall sitta EFTER FÖRSTEGET i slutsteget.. där det normalt redan sitter kondensatorer.
OM du nu hade sök lite mer noga så hade du kommit, på egen hand, fram till att
1. BATTERI BATTERI BATTERI i första hand. Batterikapacitet nog för att kunna förse steget med ström.
Ingen ström = Inget vidare fungerande steg. Vilket också betyder att en kondensator skulle ha väldigt svårt att fungera då den inte lagrar ström som ett normalt batteri gör utan måste förlita sig på batteribanken för att kunna behålla en konstant urladdning.
2. Laddning? Ja utan laddning har batteriet svårt att.. ja du vet nog vid detta laget vad det leder till.
MEN ok.. Ingen laddning = tji spänning i batteri osv osv.
Så se till att generatorn ORKAR ladda batteribanken vid stora effektuttag.
3. Kablar.. ORKAR dom leverera strömmen till steget? Kontrollera ALLA kablar en och två gånger.
4. Jordpunkter.. Sitter kablarna på det optimala stället? Ingen bra jord = vadå?
När allting ÄR up to date så vet vi EN sak i alla fall, du kommer INTE ha problem med blinkande lampor
och det HELT UTAN KONDENSATORER!!
MEN! HAR man en redan ligger och skräpar kan man ju alltid koppla in skiten, man mår kanske bättre av det psykiskt vad vet jag.
Sen till sist.. Jag har byggt bilstereo gaaanska så aktivt i över 20 år och har provat så mycket skit så det kan du inte ana.
På den tiden fanns inte forum där man kunde låta andra lösa dina problem, rävarna på forumen HAR redan gjort alla tänkbara fel och LÄRT sig på egen hand..
Det är VI som försöker lära folk att inte begå misstag som VI redan gjort.
Fred broder.