4088
Sök

Dubbel 12 spelar ojämt.

7 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
#1
har en gas låda 2x12 samt 2 alpha steg, ett på 400w och ett på 500w
som driver en bas var, grejen är att det spelar ojämt på snabb bas.
går det att ställa in eller är det nå man får leva med ? smile


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 december 2010
#2
Testa att driva båda basarna med ett av stegen (dom som ger mest effekt i 2Ohm förslagsvis).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 december 2010
#3
Du kan ju mäta utspänningen på stegen så att de ligger lika. DÅ har du samma effekt ut till basarna.
Sedan kan det vara andra saker som spelar in. Stegen i sig, deraskontrollöver elementen bland annat

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
#4
har mixtrat lite med det nu, dom är inte helt jämna men betydligt bättre.


16 197 Inlägg
29 december 2010
#5
Gunnars-Racing skrev:
har mixtrat lite med det nu, dom är inte helt jämna men betydligt bättre.

ska du driva 2 likadana basar med 2 steg så måste stegen oxå va samma.   iaf om de ska funka bra.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök