4168
Sök

Ang spela in nya basar!

148 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Har precis köpt ny baslåda & steg,

Men min fråga är, hur många timmar rekommenderas & spela in dom, innan man kan börja kräma med dom ?

Om jag inte minns helt fel måste det vara ett visst antal timmar ?

Är detta paketet om det är till någon hjälp!

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … block.html

EDIT :  vad händer om man inte spelar in & börjar kräma på direkten ? hört mö olika så frågar åter igen.

Finns det en sån här tråd får ni gärna länka den, provade & söka men hittade ingenting, så antingen finns det inte eller så vart jag blind!

Tack på förhand // sleppy
Senast redigerat av sleppy (30 december 2010)

Tut Tut

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 december 2010
#2
En högtalares karaktär förändras konstant men mest händer dom första timmarna, en del högtalare är "inspelade" efter 10-20 timmar, andra kan kräva flera hundra timmar. Du behöver inte  vara rädd för att dra på med nya högtalare/basar, så länge som det inte låter illa så är det lugnt, och det gäller oavsett om det är nya eller "inspelade" grejer du använder.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
31 december 2010
#3
sleppy skrev:
Hej!

Har precis köpt ny baslåda & steg,

Men min fråga är, hur många timmar rekommenderas & spela in dom, innan man kan börja kräma med dom ?

Om jag inte minns helt fel måste det vara ett visst antal timmar ?

Är detta paketet om det är till någon hjälp!

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … block.html

EDIT :  vad händer om man inte spelar in & börjar kräma på direkten ? hört mö olika så frågar åter igen.

Finns det en sån här tråd får ni gärna länka den, provade & söka men hittade ingenting, så antingen finns det inte eller så vart jag blind!

Tack på förhand // sleppy

När jag spelar in mina högtalare så lysnar jag på hur dom låter. Så länge dom låter rent och inte "sprakar", "låter sprängda" så är det bara att spela. Dock dom första 10 timmarna kör jag väldigt försiktigt.

När man sedan märker att man får höja mer på stereon för att få samma volym som innan så kan man nästan säga att dom är inspelade. Ex. om du normalt har volym 20 på stereon och tycker ljudet är bra, så en dag så får du höja till 25 för att få lika högt.
Jag skulle då rekomendera att spela ca 5 timmar till och sen ställa in ljudet igen.

En högtalare blir bara bättre och bättre ju mer man använder den.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.


Sök