4164
Sök

Filma sterio ?

Herr
851 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#1
Jag har en liten fundering, vad det är som önskas att se när man filmar sterio ?

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

3 187 Inlägg
1 januari 2011
#2
shidapu skrev:
Jag har en liten fundering, vad det är som önskas att se när man filmar sterio ?

vad ska du filma? bara själva huvudenheten, eller ditt bygge?


16 197 Inlägg
1 januari 2011
#3
Stereo!!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Herr
851 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#4
Har ingen aning en.. tänkte skulle undersöka vad folket ville se av bygget.

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

Herr
851 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#5
evilaudio skrev:
Stereo!!!!

NÅ ja... Du förstog min mening i alla fall ?

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

3 187 Inlägg
1 januari 2011
#6
shidapu skrev:
evilaudio skrev:
Stereo!!!!

NÅ ja... Du förstog min mening i alla fall ?

först skulle jag iaf vilja se stereon, sen visar du ditt system (vad du har byggt) sen sätter du och visar hur de spelar och gärna med en db mätare. många gillar även flex på t.ex. rutor och plåt.


Herr
851 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#7
Ska väll se vad som kan göras... men flex på utsidan.. ? där ska det ju inte flexa!

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

3 187 Inlägg
1 januari 2011
#8
shidapu skrev:
Ska väll se vad som kan göras... men flex på utsidan.. ? där ska det ju inte flexa!

många som lägger ut på flex, om du har ett riktigt bra system så får du ha bra mycket dämp matta för att inte få det att flexa, nästan omöjligt...


16 197 Inlägg
1 januari 2011
#9
fast folk verkar tycka att de e coolt när de flexar å skakar.. för min egen del e de bara bevis på en dåligt dämpad bil.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Herr
851 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#10
evilaudio skrev:
fast folk verkar tycka att de e coolt när de flexar å skakar.. för min egen del e de bara bevis på en dåligt dämpad bil.

Håller med fullständigt..

Om bilens paneler flexar så har man ataglien byggt åthelvete fel.

eller helt enkelt glömt vart det ska låta bra när man lysnar.

I bilen

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

16 197 Inlägg
1 januari 2011
#11
shidapu skrev:
evilaudio skrev:
fast folk verkar tycka att de e coolt när de flexar å skakar.. för min egen del e de bara bevis på en dåligt dämpad bil.

Håller med fullständigt..

Om bilens paneler flexar så har man ataglien byggt åthelvete fel.

eller helt enkelt glömt vart det ska låta bra när man lysnar.

I bilen

fast bygger man en demobil så anser ja att de ska låta bra utanför bilen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Herr
851 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#12
Så sant... men ljudet ska komma från högtalarna när dörrana är öppna,

Inte genom blåt skrammel som att bilen faller i bitar

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 januari 2011
#13
evilaudio skrev:
shidapu skrev:
evilaudio skrev:
fast folk verkar tycka att de e coolt när de flexar å skakar.. för min egen del e de bara bevis på en dåligt dämpad bil.

Håller med fullständigt..

Om bilens paneler flexar så har man ataglien byggt åthelvete fel.

eller helt enkelt glömt vart det ska låta bra när man lysnar.

I bilen

fast bygger man en demobil så anser ja att de ska låta bra utanför bilen.

Fast sätter JAG mig i en demobil så skall den låta BRA inne i bilen på förarplatsen wink
Så allt handlar om VAD man vill dema.

shidapu> I min egna personlige mening är det totalt menislöst att filma stereo överlag då man inte får med scenbredd, djup, höjd eller dymanik och spelglädje. Men så föredrar jag en välljudande anläggning föra högt spelande med.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Herr
851 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#14
Jag vill ha en som man kan lysna på högt timme efter timme utan att det blir jobbigt.

Men sant att försöka filma kvaliten på ljudet är hopplöst

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

16 197 Inlägg
1 januari 2011
#15
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
shidapu skrev:

Håller med fullständigt..

Om bilens paneler flexar så har man ataglien byggt åthelvete fel.

eller helt enkelt glömt vart det ska låta bra när man lysnar.

I bilen

fast bygger man en demobil så anser ja att de ska låta bra utanför bilen.

Fast sätter JAG mig i en demobil så skall den låta BRA inne i bilen på förarplatsen wink
Så allt handlar om VAD man vill dema.

shidapu> I min egna personlige mening är det totalt menislöst att filma stereo överlag då man inte får med scenbredd, djup, höjd eller dymanik och spelglädje. Men så föredrar jag en välljudande anläggning föra högt spelande med.

fast en sån bil drar ju inte direkt mycke folk på mässor tongue   


pratar man me 90% av dagens ungdom så e högt=bra.   


stereobild,högljudbild å annat som har me välljud att göra vet dom knappt va de e elle så e de heeelt ointressant.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 januari 2011
#16
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:

fast bygger man en demobil så anser ja att de ska låta bra utanför bilen.

Fast sätter JAG mig i en demobil så skall den låta BRA inne i bilen på förarplatsen wink
Så allt handlar om VAD man vill dema.

shidapu> I min egna personlige mening är det totalt menislöst att filma stereo överlag då man inte får med scenbredd, djup, höjd eller dymanik och spelglädje. Men så föredrar jag en välljudande anläggning föra högt spelande med.

fast en sån bil drar ju inte direkt mycke folk på mässor tongue   


pratar man me 90% av dagens ungdom så e högt=bra.   


stereobild,högljudbild å annat som har me välljud att göra vet dom knappt va de e elle så e de heeelt ointressant.

Vilket tydligt visar en åsikt jag har......att folk ÄR inget annat än dumma flockdjur wink
Nej skämt åsido, du har dessvärre rätt i det.
SÅVIDA bilen inte är så extrem som t.ex.DLS Revolution....men den är extrem på andra sätt med så....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

16 197 Inlägg
1 januari 2011
#17
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:

Fast sätter JAG mig i en demobil så skall den låta BRA inne i bilen på förarplatsen wink
Så allt handlar om VAD man vill dema.

shidapu> I min egna personlige mening är det totalt menislöst att filma stereo överlag då man inte får med scenbredd, djup, höjd eller dymanik och spelglädje. Men så föredrar jag en välljudande anläggning föra högt spelande med.

fast en sån bil drar ju inte direkt mycke folk på mässor tongue   


pratar man me 90% av dagens ungdom så e högt=bra.   


stereobild,högljudbild å annat som har me välljud att göra vet dom knappt va de e elle så e de heeelt ointressant.

Vilket tydligt visar en åsikt jag har......att folk ÄR inget annat än dumma flockdjur wink
Nej skämt åsido, du har dessvärre rätt i det.
SÅVIDA bilen inte är så extrem som t.ex.DLS Revolution....men den är extrem på andra sätt med så....

jo den e grym. big_smile

men som sagt.. de va bättre förr wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 januari 2011
#18
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:

fast en sån bil drar ju inte direkt mycke folk på mässor tongue   


pratar man me 90% av dagens ungdom så e högt=bra.   


stereobild,högljudbild å annat som har me välljud att göra vet dom knappt va de e elle så e de heeelt ointressant.

Vilket tydligt visar en åsikt jag har......att folk ÄR inget annat än dumma flockdjur wink
Nej skämt åsido, du har dessvärre rätt i det.
SÅVIDA bilen inte är så extrem som t.ex.DLS Revolution....men den är extrem på andra sätt med så....

jo den e grym. big_smile

men som sagt.. de va bättre förr wink

Jo....även SQ-bilar stod o poppade rätt friskt OCH kunde spela"lagom högt" för att man skulle bli nervös då man satt i dem big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

low_and_loud
1 januari 2011
#19
både och ska det vara snuskigt högt o rent som attan smile

16 197 Inlägg
1 januari 2011
#20
low_and_loud skrev:
både och ska det vara snuskigt högt o rent som attan smile

vilket typ e helt omöjligt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök