4705
Sök

Plasma tavlor?

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Funderar på at köpa Plasma tavlor till min V70! Någon som har gjort det? Och är det vårt att montera eller det är bara att byta? Hittade en sida som säljer där det står att man får med alla kontakter m,m för att byta men behöver man hålla på att skarva och klydda då?

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

Smålänning
7 887 Inlägg
2 januari 2011
Plasmatavlor?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 489 Inlägg
2 januari 2011

• Även den starka måste ta i när han skiter

Smålänning
7 887 Inlägg
2 januari 2011
Ahaa.. Fränt tongue

Lär följa med instruktion, men det problemet jag kan tänka mig blir störst är att att få hastighets och varvräknarna rätt, om det inte är förprogrammerat. Du lär ju även förlora mätarställning, och kanske någon fuktion lägger av då instrumentets styrbox inte snackar med resten av bilen på rätt sätt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 653 Inlägg
3 januari 2011
twin_cam skrev:
Ahaa.. Fränt tongue

Lär följa med instruktion, men det problemet jag kan tänka mig blir störst är att att få hastighets och varvräknarna rätt, om det inte är förprogrammerat. Du lär ju även förlora mätarställning, och kanske någon fuktion lägger av då instrumentets styrbox inte snackar med resten av bilen på rätt sätt.

no offense men vad kacklar du om?

man byter bara ut självaste tavlan, inte hela mätarhuset, ingenting i mätarhusets funktioner påverkas.
Är plasmatavlorna "rätt" gjorda så trär man dem bara över nålarna och kopplar in drivenheten.
ström till drivenheten plockar du från en av lampsocklarna till original bakgrundsbelysning, obs att de är polkänsliga.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Thullen skrev:
twin_cam skrev:
Ahaa.. Fränt tongue

no offense men vad kacklar du om?

man byter bara ut självaste tavlan, inte hela mätarhuset, ingenting i mätarhusets funktioner påverkas.
Är plasmatavlorna "rätt" gjorda så trär man dem bara över nålarna och kopplar in drivenheten.
ström till drivenheten plockar du från en av lampsocklarna till original bakgrundsbelysning, obs att de är polkänsliga.

Okey, skönt där e någon som förstår vad ja menar! Då är den nästan bud på att beställa hem ett kitt! Tackar för svaret!

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
3 januari 2011
Hade aldrig fått för mig å köpa nått från stylingbutiken....

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:

okey, har aldrig handlat hos dom innan! Är dom inge bra?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
3 januari 2011
Bjork_Pagen skrev:
JaggaChafen skrev:

okey, har aldrig handlat hos dom innan! Är dom inge bra?

Företaget e säkert helt OK skött men dom säljer näst intill bara billigt Kina skräp

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 653 Inlägg
3 januari 2011
jag har monterat plasmatavlor från både mer välkända leverantörer och "billigt kinaskräp" och jag kan säga att det är samma kvalité genom hela registret.

plasmatavlorna jag har i min skyline gav jag under 200 spän för vill jag minnas (från hongkong via ebay, och så köpte jag 10 kit på en gång iof, men ändå...), och dom fungerar lika bra, och ser lika bra ut som de kit som säljs för 1500 spän.

Vissa tavlor är gjorda så man slipper plocka loss nålarna, man trär helt enkelt tavlorna över nålarna och fäster dem med dubbelhäftande tunn tejp.
medans vissa tavlor är gjorda med "för litet" hål för mätarna, dvs man måste plocka loss nålarna från mätarhuset, då är det viktigt att man markerar nålarnas noll-läge så man får tillbaka dem på samma ställe igen.
hastighetsmätaren har jag monterat tillbaka med GPS, lagt farthållaren på 70 km/h och tryckt dit nålen exakt, då har hastigheten stämt som innan.
varvräknaren har ju ett distinkt noll-läge så den är rätt simpel att få rätt.
använd näbbtänger av bra kvalite att hålla fast axeln som nålen sitter på när du lossar den, kan va lite pilligt.

Nissan R32 Skyline

1 653 Inlägg
3 januari 2011
tips: kolla youtube, finns rätt många guider om hus dessa monteras.

tex: vid 4:10 och frammåt ser du hur han trär tavlan över nålarna.
http://www.youtube.com/watch?v=otIMC4jDZJg
Senast redigerat av Thullen (3 januari 2011)

Nissan R32 Skyline

1 489 Inlägg
3 januari 2011
Hur blir det och köra med dom på kvällen? Upplever dom väldigt ljusa?

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 653 Inlägg
4 januari 2011
de jag har i skylinen har dimmer så det är inga problem, har de inte dimmer kan de vara smått irriterande dock vid långfärd i mörker, de lyser rätt starkt.

Nissan R32 Skyline

572 Inlägg
7 januari 2011
Jag köpte min plasmatavla till 850in på stylingbutiken.. Och jag va helnöjd. Det du behöver göra är att ta ut mätartavlan. Skruva av plastskyddet. man fick till dubbelhäftande tejp. Efter du skruvat av plastet så får du ta bort nålarna från tavlorna. Sen så va det bara att sätta fast det med dubbel tejpen.. Men va försiktig när du tar bort nålarna. Dom går sönder rätt lätt.. Dom ska dras rakt upp.. Men va jävligt försiktig.. smile

DZ Design På Facebook

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Dannz0 skrev:
Jag köpte min plasmatavla till 850in på stylingbutiken.. Och jag va helnöjd. Det du behöver göra är att ta ut mätartavlan. Skruva av plastskyddet. man fick till dubbelhäftande tejp. Efter du skruvat av plastet så får du ta bort nålarna från tavlorna. Sen så va det bara att sätta fast det med dubbel tejpen.. Men va försiktig när du tar bort nålarna. Dom går sönder rätt lätt.. Dom ska dras rakt upp.. Men va jävligt försiktig.. smile

Okok, då får de nog fan bli ett par sånna och lite annat gott! Fungerar dimmern till plasma tavlor?

Va hände med 850:n igentligen?

Sök