jag har monterat plasmatavlor från både mer välkända leverantörer och "billigt kinaskräp" och jag kan säga att det är samma kvalité genom hela registret.
plasmatavlorna jag har i min skyline gav jag under 200 spän för vill jag minnas (från hongkong via ebay, och så köpte jag 10 kit på en gång iof, men ändå...), och dom fungerar lika bra, och ser lika bra ut som de kit som säljs för 1500 spän.
Vissa tavlor är gjorda så man slipper plocka loss nålarna, man trär helt enkelt tavlorna över nålarna och fäster dem med dubbelhäftande tunn tejp.
medans vissa tavlor är gjorda med "för litet" hål för mätarna, dvs man måste plocka loss nålarna från mätarhuset, då är det viktigt att man markerar nålarnas noll-läge så man får tillbaka dem på samma ställe igen.
hastighetsmätaren har jag monterat tillbaka med GPS, lagt farthållaren på 70 km/h och tryckt dit nålen exakt, då har hastigheten stämt som innan.
varvräknaren har ju ett distinkt noll-läge så den är rätt simpel att få rätt.
använd näbbtänger av bra kvalite att hålla fast axeln som nålen sitter på när du lossar den, kan va lite pilligt.