Saab 9-3SS -05 spelar ej brända CD-skivor

Fajjer
3 januari 2011 · 29 Inlägg

Hallå!

Har nyligen köpt mig en Saab 9-3 och är toknöjd förutom det lilla
problemet att stereon inte verkar kunna spela brända skivor.

Jag har mellan systemet om jag förstått det rätt, den med en liten display.

Är det så jävligt att den inte klarar brända skivor eller har jag bränt på nåt
galet sätt? Har provat 3 olika brända skivor. Har inte bränt dom i MP3 format
utan som vanliga audio CD-skivor.

Mvh

Senast redigerat av Fajjer (3 januari 2011)

Turbo260
3 januari 2011 ·

Testa att bränna dom i låg hastighet, typ 2x eller 4x. Brorsan får göra det i sin Volvo 855 och det fungerar.

Funkiee Saab älskare!
3 januari 2011 · 4 597 Inlägg

testa med mp3 filer istället, kan funka. annars kan det vara dina skivor. Testat med olika märken på skiva som du bränner med?

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Fajjer
3 januari 2011 · 29 Inlägg

Är ganska säker på att den inte klarar MP3 skivor men ska testa det, och ska även prova att byta märke på skivorna. Har provat att bränna i så låg hastighet jag kan utan resultat.

Såg nu att de va Verbatim skivor jag brände på så skivorna borde det inte va nå fel på.

Senast redigerat av Fajjer (3 januari 2011)

lingua
3 januari 2011 · 2 271 Inlägg

funkar inte med mp3 skivor precis som du skrivit.
För mig funkar audioskivor rätt så bra men kan hacka lite ibland.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
3 januari 2011 · 8 744 Inlägg

Vad använder du för program? Min har aldrig haft nåt problem att läsa, har kört alla möjliga skivor (men mestadels Verbatim) och brukar bränna i Windows Media Player, funkar även fast jag kört hög hastighet. Om du har möjlighet, testa en annan brännare!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Toblerone
3 januari 2011 · 166 Inlägg

Verbatim Cd-r har alltid funkat för mig när ja bränner i nero...

cd-rw har aldrig funkat för mig

Audi A4 (2013)
DAF 66 "super luxe" (1974)
Fajjer
3 januari 2011 · 29 Inlägg

Får inte till någon logik i det hela för nu har jag testat bränna:

1. Skiva i CDBurnerXP i 8x hastighet
2. Två skivor i CDBurnerXP i 48x hastighet
3. Skiva med .img i ImgBurn i 8x hastighet
4. Skiva i Nero 8x hastighet
5. Skiva i Nero 48x hastighet

Alla med Verbatim skivor då det var det enda jag hade hemma.
Men konstigt nog så funkade en utav dom två skivorna jag brände i CDBurnerXP i 48x yikes
Så den kan ju spela brända skivor, men hur fan kommer det sig att det just bara va den som fungerade!!?

Blir inte riktigt klok på det här.

Men får testa bränna i Windows Media Player som du säger ChriZtoffer.

Senast redigerat av Fajjer (3 januari 2011)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
3 januari 2011 · 8 744 Inlägg

Tror det är din brännare som är kass, som sagt, prova en annan brännare så ska du se att det fungerar. smile Kom nämligen på nu att dom skivor jag bränt i pappas dator har inte fungerat, bara dom som jag bränt i min.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Fajjer
3 januari 2011 · 29 Inlägg

Okej ska se om jag kan införskaffa en ny brännare imorgon, eller låna någon. Köpte trots allt ny brännare i somras så borde inte va några fel på den. Har bränt massa Xboxspel med den osv.

Toblerone
4 januari 2011 · 166 Inlägg

men de är inte RW skivor du använder då?

DAF 66 "super luxe" (1974)
Audi A4 (2013)
Fajjer
4 januari 2011 · 29 Inlägg

Nej då, de har jag koll på. Vanliga CD-R.

Hamilton
4 januari 2011 · 8 873 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Tror det är din brännare som är kass, som sagt, prova en annan brännare så ska du se att det fungerar. smile Kom nämligen på nu att dom skivor jag bränt i pappas dator har inte fungerat, bara dom som jag bränt i min.

Kan vara så att nyare dvs -05 och uppåt inte kan spela brända skivor, jag kan inte heller spela brända CD-skivor i min och jag har testat otaliga skivor och märken. Har även förmig att det står i instruktionsboken att det inte fungerar.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Fajjer
4 januari 2011 · 29 Inlägg

Hamilton skrev:

ChriZtoffer skrev:
Tror det är din brännare som är kass, som sagt, prova en annan brännare så ska du se att det fungerar. smile Kom nämligen på nu att dom skivor jag bränt i pappas dator har inte fungerat, bara dom som jag bränt i min.

Kan vara så att nyare dvs -05 och uppåt inte kan spela brända skivor, jag kan inte heller spela brända CD-skivor i min och jag har testat otaliga skivor och märken. Har även förmig att det står i instruktionsboken att det inte fungerar.

Mvh
Hamilton

Men då undrar jag hur det kan komma sig att jag lyckats fått en skiva att fungera?

Hamilton
4 januari 2011 · 8 873 Inlägg

Fajjer skrev:

Hamilton skrev:

ChriZtoffer skrev:
Tror det är din brännare som är kass, som sagt, prova en annan brännare så ska du se att det fungerar. smile Kom nämligen på nu att dom skivor jag bränt i pappas dator har inte fungerat, bara dom som jag bränt i min.

Kan vara så att nyare dvs -05 och uppåt inte kan spela brända skivor, jag kan inte heller spela brända CD-skivor i min och jag har testat otaliga skivor och märken. Har även förmig att det står i instruktionsboken att det inte fungerar.

Mvh
Hamilton

Men då undrar jag hur det kan komma sig att jag lyckats fått en skiva att fungera?

Jag skulle ha lagt till MP3 i mitt förra inlägg, vanliga musikskivor ska fungera även om det står i instruktionsboken att det inte är att rekommendera brända skivor pga värmen.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
ChriZtoffer GAS democar 2018!
4 januari 2011 · 8 744 Inlägg

Mp3 kan inte jag köra i min heller, & brända skivor med vanliga ljudfiler (WAV) ska fungera mer eller mindre lika bra som vanliga köpeskivor.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Lonefox Bad music kills good sound
4 januari 2011 · 7 241 Inlägg

Känner igen problemet från när cd-brännarna kom på 90-talet.

Har du stängt bränningen? Dvs låst skivan för ytterligare bränning...detta är ngt en del glömmer att göra.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Fajjer
4 januari 2011 · 29 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Mp3 kan inte jag köra i min heller, & brända skivor med vanliga ljudfiler (WAV) ska fungera mer eller mindre lika bra som vanliga köpeskivor.

Provade faktiskt att bränna med Free Audio CD Burner som bara kan bränna låtar som är av riktigt bra kvalité (typ 1000kbps eller mer) men utan resultat, konstigt nog kunde programmet inte läsa in .flac.

Lonefox skrev:
Känner igen problemet från när cd-brännarna kom på 90-talet.

Har du stängt bränningen? Dvs låst skivan för ytterligare bränning...detta är ngt en del glömmer att göra.

Självkart kom jag ihåg det, dom flesta brännarprogrammen gör det automatiskt om man inte bockar ur den rutan smile

Senast redigerat av Fajjer (4 januari 2011)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
4 januari 2011 · 8 744 Inlägg

Om du ska bränna flac, leta reda på ett program som heter CD-DA extractor. smile Har för lig att det är freeware funkar riktigt bra iaf!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 januari 2011 · 17 637 Inlägg

Min 300M spelade cirka 50% av de brända skivor jag matade den med. Efter några veckor fastnade en skiva i växlaren. Efter det är den död. Nu är det Radio som gäller.

Vissa spelare är på gränsen till vad de kan klara så prova byt skivmärke och program som många föreslår. Jag bränner i Mediaplayer. Funkar bra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang