Hej, har monterat isär Två B230 Turbo motorer och lyckats blanda ihop Ramöverfallen. Är det allvarligt eller kan man byta mellan två motorer? Eller Anpassar dom sig efter Vev/block? Hoppas jag har varit tydlig. Mvh/Linkan
Ska du byta endast lagren och inte själva veven/staken så har du problem ja. När man demonterar en vevstake (kolven) så märker man alltid upp dennes överfall! Vet inte men kanske klarar rödblocket detta i alla fall?
Edit: en vevstake anpassar inte sig till överfallet dvs. I tillverkningen är vevstaken i en del förre den skärs till två!
Ska byta Vevstake och Kolvar Till smidda. Kanske finns en möjlighet att se vilken som är vilken. Tänkte bara om det var nödvändigt. Ska jag köra med mer effekt så kanske det är desto viktigare? (400 hjulhästar siktar jag på) Mvh.
Ska byta Vevstake och Kolvar Till smidda. Kanske finns en möjlighet att se vilken som är vilken. Tänkte bara om det var nödvändigt. Ska jag köra med mer effekt så kanske det är desto viktigare? (400 hjulhästar siktar jag på) Mvh.
Ska du nu byta allt så är det väl inget problem med det gamla skiten... Jag hade bytt till nya överfall till veven om jag vore i din sits.