Ang köp via postorder från en tydligen omtalad onlinebutik

Lindgren_
5 januari 2011 · 2 644 Inlägg

Gloom skrev:
Lindgren.  Muppfan?
Haha, fyfan va lågt.
Jävla snorungar på detta forumet verkar det som.
Det är ingen beställningsvara förresten. Stolarna är på utförsäljning.

Tillbaka till ämnet.

Ja, affären var lite förhastad men det kändes först som ett fynd. Kanske är så och jag hoppas det. Har inte de högsta förhoppningarna efter det man läst dock.

Efter jag av en slump hittade de negativa trådarna om företaget började tankarna vandra iväg och jag var inte särskilt sugen på att köpa något. Är för sent nu men företaget har faktiskt ansökt om konkurs och det känns inte bra om något är fel med produkten.
Får hem stolarna på fredag och jag hoppas verkligen att jag blir nöjd, men det är somsagt mer problem än jag först trodde att montera nya stolar och frågan är då om det är värt att montera något man inte vet håller eller har garanti på.

Ångrar att jag ens skapade tråden.

Hmm okej.. Vi börjar såhär visst är jag ung men kalla mig snorunge vet i fan om du bör göra..

vem är smartast?

han som sitter och beställer stolar som han inte vill sätta i för han vägrar att lampor och grejer ska blinka och att garantin inte ska gälla sen skita i att hämta ut det?

eller han som vet hur det funkar i verkligheten och driver eget företag och vart med om en hel del liknande grejer? jag menar absolut inte att jag är smart för jag har företag bara att i det här fallet har jag koll på hur det funkar i verkligheten mot vad vissa andra verkar ha..

om vi tar på det jag skrev nu skulle jag nog kalla dig snorunge istället..

men det kanske bara är jag?

Jag vill inte att du ska ta illa upp men folk förstår fan absolut ingenting, man kan vell fan inte sitta och beställa grejer sen inte hämta ut? massa back kostnader hela tiden då.. Vad händer då? jo konkurs eller att man får höjja sina andra priser för att ens gå runt.. vad händer då när man höjjer priserna , folk blir gringa börjar handla på andra ställen osv..

Senast redigerat av Lindgren_ (5 januari 2011)

Johan Lindgren
gamlingen
5 januari 2011 · 5 198 Inlägg

Lindgren_ skrev:

Gloom skrev:
Lindgren.  Muppfan?
Haha, fyfan va lågt.
Jävla snorungar på detta forumet verkar det som.
Det är ingen beställningsvara förresten. Stolarna är på utförsäljning.

Tillbaka till ämnet.

Ja, affären var lite förhastad men det kändes först som ett fynd. Kanske är så och jag hoppas det. Har inte de högsta förhoppningarna efter det man läst dock.

Efter jag av en slump hittade de negativa trådarna om företaget började tankarna vandra iväg och jag var inte särskilt sugen på att köpa något. Är för sent nu men företaget har faktiskt ansökt om konkurs och det känns inte bra om något är fel med produkten.
Får hem stolarna på fredag och jag hoppas verkligen att jag blir nöjd, men det är somsagt mer problem än jag först trodde att montera nya stolar och frågan är då om det är värt att montera något man inte vet håller eller har garanti på.

Ångrar att jag ens skapade tråden.

Hmm okej.. Vi börjar såhär visst är jag ung men kalla mig snorunge vet i fan om du bör göra..

vem är smartast?

han som sitter och beställer stolar som han inte vill sätta i för han vägrar att lampor och grejer ska blinka och att garantin inte ska gälla sen skita i att hämta ut det?

eller han som vet hur det funkar i verkligheten och driver eget företag och vart med om en hel del liknande grejer?

om vi tar på det jag skrev nu skulle jag nog kalla dig snorunge istället..

men det kanske bara är jag?

Jag vill inte att du ska ta illa upp men folk förstår fan absolut ingenting, man kan vell fan inte sitta och beställa grejer sen inte hämta ut? massa back kostnader hela tiden då.. Vad händer då? jo konkurs eller att man får höjja sina andra priser för att ens gå runt.. vad händer då när man höjjer priserna , folk blir gringa börjar handla på andra ställen osv..

Som du säger folk blir gnälliga för att prserna höjs.. och går man i kk så är man helt plötsligt oseriös...

Attenator
5 januari 2011 · 404 Inlägg

Gloom skrev:

Attenator skrev:
Även jag har fått allt jag beställt inom rimlig tid och är nöjd. Det är faktiskt människor på andra sidan, man skiter väl inte i att hämta ut ett paket man själv beställt och vägrar betala, självklart tar man ansvar för sina handlingar.

Efter det jag läste känns det som man ska vara glad om det inte kommer ett paket med defekta/fel varor på 30kg, det var mest därför. Svårt att kräva pengar tillbaka av ett företag i konkurs. Jag hoppas så inte är fallet och det verkar ju som det funkat för dig.

Tro inte allt du läser, man hör bara en sida och oftast är folk förbannade när de skriver. Jag håller tummarna för att det går vägen iaf, finns inget värre än att få hem fel grejer och sen inte kunna returnera! Har du provat att ringa och se om de kan tänka sig ta tillbaka stolarna?

BMW 2002 (1972)
peegee Forummoderator
5 januari 2011 · 2 924 Inlägg

Nivån på många inlägg här är verkligen anmärkningsvärda och under isen gentemot Garaget.org ordningsregler... Skärpning!

Det finns en 14 dagars ångerrätt i Distans- och hemförsäljningslagen som regleras av Konsumentverket och som gäller vid beställningar på bl.a internet:
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/ … Angerratt/

Kanske värt att kontrollera om du kan nyttja den, om det nu inte redan är försent?

Hursomhelst så kräver det din Personliga kontakt med företaget, Ring och skippa e-mail!

// Moderator peegee

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Xuri One Man Clan
5 januari 2011 · 4 287 Inlägg

Gloom skrev:
Ok blir till att bita i det sura äpplet. Får bli tv-spel/kontors-stolar av dom eftersom det var för krångligt att byta stolar i min bil med airbags i stolarna och viktsensorer. Pallar inte med felkoder varje gång man startar bilen.

på volvo bilar med airbags å bältesträckar osv brukar man kunna sätta effektmotstånd istället så lyser inte airbag lampan... kostnad 50 kr per stol MAX

viktsensorn är säkert bara en brytar på On/off och reagerar säkert bara på 30 kg å upp.
säkert bara å tvinna ihop kablarna eller låta dom vara isär. de är nog ingen vetenskap bakom dom.

stol problemet går nog å lösa enkelt.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Slash Saabifierad
5 januari 2011 · 2 026 Inlägg

Lindgren_ skrev:
Det är vell inte så lustigt att man skriver sånna grejer?

Nästan alla företag har liknande om ni läser..

och varför har man det??????

Vem fan beställer stolar sen kommer han på nej det kommer blinka lampor om jag monterar dom i min bil då kanske jag slipper hämta ut dom? då tar man telefonen och ringer och bestämmer nått med företaget istället för att skiter i att hämta ut dom..

För vad händer då?

stolar ca 500kr i frakt + 500kr i retur frakten dvs 1000kr för firman som skickat.

sen som det står om det är beställningsvaror tar dom extra % det är helt rätt..

tänk om man köper hem ett avgassystem för 34000 till en nissan sunny.. vem fan köper det istället? Inget.. då har man gjort en skaplig back affär som har tagit hem det..

Kanske ett dåligt exempel men ni fattar..


OBS jag har inget för ridetech snarare tvärt om..

Om man är ett seriöst företag som är mån om sina kunder hittar man inte på att man spårar IP-adresser.
Kan du möjligtvis länka till ett annat internetföretag som har detta i sina villkor? detta är det första företaget som jag sett detta villkor hos.

M-gustafsson skrev:
Helt rätt Lindgren. Äntligen några som kan något innan man skriver smile Det är många som skriver efter vad de har sett andra skriva tex. att det är ett oseriöst företag utan att ha några som hellst erfarenhet av det själva. Jag e nöjd med mina grejjer ifrån Ridetech!

Det ska bli kul att se dina kommande inlägg, du känns som en bluffanvändare.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
M-gustafsson
5 januari 2011 · 6 Inlägg

Slash skrev:

Lindgren_ skrev:
Det är vell inte så lustigt att man skriver sånna grejer?

Nästan alla företag har liknande om ni läser..

och varför har man det??????

Vem fan beställer stolar sen kommer han på nej det kommer blinka lampor om jag monterar dom i min bil då kanske jag slipper hämta ut dom? då tar man telefonen och ringer och bestämmer nått med företaget istället för att skiter i att hämta ut dom..

För vad händer då?

stolar ca 500kr i frakt + 500kr i retur frakten dvs 1000kr för firman som skickat.

sen som det står om det är beställningsvaror tar dom extra % det är helt rätt..

tänk om man köper hem ett avgassystem för 34000 till en nissan sunny.. vem fan köper det istället? Inget.. då har man gjort en skaplig back affär som har tagit hem det..

Kanske ett dåligt exempel men ni fattar..


OBS jag har inget för ridetech snarare tvärt om..

Om man är ett seriöst företag som är mån om sina kunder hittar man inte på att man spårar IP-adresser.
Kan du möjligtvis länka till ett annat internetföretag som har detta i sina villkor? detta är det första företaget som jag sett detta villkor hos.

M-gustafsson skrev:
Helt rätt Lindgren. Äntligen några som kan något innan man skriver smile Det är många som skriver efter vad de har sett andra skriva tex. att det är ett oseriöst företag utan att ha några som hellst erfarenhet av det själva. Jag e nöjd med mina grejjer ifrån Ridetech!

Det ska bli kul att se dina kommande inlägg, du känns som en bluffanvändare.

Jag är ny här på garaget och har inte hunnit skriva mer än 4 inlägg inte så lustigt att "alla" handlar om ridetech. Jo du kan fälja mig här jag är ärlig.

Volvo 360 GLT "Gaffe" (1985)
Gloom
6 januari 2011 · 90 Inlägg

peegee skrev:
Nivån på många inlägg här är verkligen anmärkningsvärda och under isen gentemot Garaget.org ordningsregler... Skärpning!

Det finns en 14 dagars ångerrätt i Distans- och hemförsäljningslagen som regleras av Konsumentverket och som gäller vid beställningar på bl.a internet:
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/ … Angerratt/

Kanske värt att kontrollera om du kan nyttja den, om det nu inte redan är försent?

Hursomhelst så kräver det din Personliga kontakt med företaget, Ring och skippa e-mail!

// Moderator peegee

Tackar.
Kommer inspektera stolarna noggrant när jag får dom. Håller dom standarden de påstår på hemsidan lägger jag ner lite extra tid och monterar in i bilen.
Som jag förstår behöver jag, enligt Konsumentverket, endast betala returfrakt om jag inte är nöjd och inte tur/retur+hantering som företaget påstår.

Senast redigerat av Gloom (6 januari 2011)

Phamarus
6 januari 2011 · 11 Inlägg

Gloom skrev:
Som jag förstår behöver jag, enligt Konsumentverket, endast betala returfrakt om jag inte är nöjd och inte tur/retur+hantering som företaget påstår.

Om du inte hämtar ut stolarna alls har företaget all rätt att fakturera tur+returfrakten samt extra avgifter. Distansavtalslagen gäller om du hämtar ut stolarna, för att sedan skicka tillbaks dem. Då behöver du bara betala returfrakten och inget annat.

Gloom
8 januari 2011 · 90 Inlägg

Tack för alla svar.

Har fått hem stolarna och provsuttit en av dom några timmar framför dumburken och den verkar helt okej.
Uppstod ett problem till med monteringen och det är att det inte finns någonstans att fästa bältesspännaren på de nya stolarna, vilket sitter fast med en mutter direkt på stolarna i bilen.
Kan bli aktuellt att sälja vidare stolarna om jag inte hittar en bra lösning. Ska söka runt lite efter info och kontakta butiken och se vad dom har för förslag.

Är iaf dessa: http://www.ridetech.se/Shop/Page/Art/pg … p?iId=1061

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang