3903
Sök

Nytt 2kanals slutsteg till saab 9-3og 1998

426 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Har en saab 9-3 coupe med en Kenwood kdc-6047u stereo och ett slutsteg (monoblock) kopplat till en 13" bas.

Edit:
Har original högtalare och kablage i dörrarna men sitter inget slutsteg i bilen. Räcker det med att köpa ett nytt 2kanals slutsteg och koppla högtalarna på den och sedan via rca in till stereon?!?
Tack på förhand
Senast redigerat av Johnsen (7 januari 2011)

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

426 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
#2
Har kollat på bilen, sitter inget slutsteg men högtalare och kablar finns. Vad göra nu?

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 januari 2011
#3
Är det originalslutsteget du pratar om eller finns det lågnivå och ström samt högtalarkablar dragna nånstans? Kontakten för originalsteget passar bara till just originalsteget, ska du koppla in nåt annat där så blir det till att modifiera!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

426 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
#4
ChriZtoffer skrev:
Är det originalslutsteget du pratar om eller finns det lågnivå och ström samt högtalarkablar dragna nånstans? Kontakten för originalsteget passar bara till just originalsteget, ska du koppla in nåt annat där så blir det till att modifiera!

Ja det är originalslutsteget som saknas. Min tanke var att byta ut högtalarna i dörrarna mot ett par nya och sedan koppla dessa till ett nytt 2kanals eftermarknads slutsteg och sedan in i min Kenwood stereo då det finns utgång för slutsteg till fram, bak och subwoofer preout. Detta borde funka, eller tänker jag fel?

Tack

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 januari 2011
#5
Det funkar ja, men tänk på att steget även kommer behöva ström, rekommenderar inte att använda dom kablar som är dragna till originalsteget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

426 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
#6
ChriZtoffer skrev:
Det funkar ja, men tänk på att steget även kommer behöva ström, rekommenderar inte att använda dom kablar som är dragna till originalsteget.

Okej då ska jag dra en ny kabel från batteriet!
Tack för hjälpen

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

426 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
#7
matteponken skrev:
Ursäkta OT men vad är det för en sniken jäkel som plockar med sig ett originalslutsteg ur en bil vid försäljning??

Jag har faktiskt ingen aning, känns jävligt sniket måste jag säga !

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567


Sök