USA - positionsljus till Saab 9-3 aero ss (jönköping)

Joniz_745TIC
8 januari 2011 · 25 Inlägg

Tjena. Jo jag undrar om det finns någon i jönköpings området som skulle kunna hjälpa mig att montera USA positionsljuset i listerna. har kollat igenom vissa guider m.m men är inte spec händig tongue MVH Jonathan

Chevrolet Camaro RS "GreenGrey" (1992)
Joniz_745TIC
17 maj 2011 · 25 Inlägg

ingen som vet?

Chevrolet Camaro RS "GreenGrey" (1992)
push_it
17 maj 2011 · 333 Inlägg

sökt elite på STC-forumet och fick fram följande text.

STC-forumet skrev:
Du kan åka på liknande åläggande, bland annat godkänner inte SBP amerikanarnas trevliga gula positionsljus (endast hemflyttade bilar lär gå att köra i det skicket). Importbilar får en 2'a.

vet inte om jag är ute å cyklar helt nu (vet ej om du menar det positionsljuset) men det verkar inte kunna gå så bra när det är besiktningsdags... tyvärr

Joniz_745TIC
17 maj 2011 · 25 Inlägg

push_it skrev:
sökt elite på STC-forumet och fick fram följande text.

STC-forumet skrev:
Du kan åka på liknande åläggande, bland annat godkänner inte SBP amerikanarnas trevliga gula positionsljus (endast hemflyttade bilar lär gå att köra i det skicket). Importbilar får en 2'a.

vet inte om jag är ute å cyklar helt nu (vet ej om du menar det positionsljuset) men det verkar inte kunna gå så bra när det är besiktningsdags... tyvärr

Ne men det ska gå bra har jag hört. efter som det inte ersätter någon blinkers. det är ju i sido listen. typ som volvo s/v40

Chevrolet Camaro RS "GreenGrey" (1992)
Hamilton
17 maj 2011 · 8 864 Inlägg

En riktigt petig polis kan bötfälla för dom lyser framåt och framåt är det förbjudet med orange ljus.
Jag tror att det är dagsformen på besiktningen som avgör om du får dom godkända eller ej, jag har inte haft några problem att besiktiga min med USA-ljusen eller avsaknaden av reflexer i bak.


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Joniz_745TIC
17 maj 2011 · 25 Inlägg

Hamilton skrev:
En riktigt petig polis kan bötfälla för dom lyser framåt och framåt är det förbjudet med orange ljus.
Jag tror att det är dagsformen på besiktningen som avgör om du får dom godkända eller ej, jag har inte haft några problem att besiktiga min med USA-ljusen eller avsaknaden av reflexer i bak.


Mvh
Hamilton

Nej jag ser nu att du har dom på. Är det krångligt att sätta dit dom och koppla in?

Chevrolet Camaro RS "GreenGrey" (1992)
Saneringa
17 maj 2011 · 141 Inlägg

Så länge som skenet är riktat åt sidorna är det inga problem med ströljus som lyser framåt eller bakåt.

Besiktade kombin med us-ljusen och fick precis det svaret på bilprovningen och även över telefon innan jag monterade dom. Även trafikpolisen har den synen på dom och hade inget att anmärka på så montera dom med gott samvete.

Appropå själva monteringen råder jag dig som nämnt tidigare att kolla på STCS-forumet.

Happines is a choise!
Volkswagen Golf Cabriolet "Karmann" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang