Xenon på w123, vad tycker polisen?

Skylin3 Jobbig person
9 januari 2011 · 66 Inlägg

Nu är det så att jag beställt Bi-xenon (hel och halvljus) 8000k (55w), Och det ska monteras in i mercan på måndag.
Vet redan att det är olagligt att eftermontera, men borde det bli ett stort problem då strålkastarna redan siktar ganska långt mot marken?, ( kan köra med hel-lysena på utan att någon mötande bryr sig ) så jag kände att det var dags för ändring.

Sen har jag ett annat problem, det glappar(?) någonstans i elen på bilen, kan även vara en säkring - för att  höger bakljus(bromsljuset funkar än) och den eftermonterade "positionaren"(höger) som sitter i blinkersglaset (som på en 740 typ) har slutat lysa och det hände samtidigt, även så for viss el inne i bilen (stolsvärmar knapparna har slutat lysa och cigg-uttaget har slutat funka med (även det samtidigt) vet inte om det är ett sammanband mellan allt, har varet så förr men det började funka under tiden jag felsökte.. dvs.. stod och kollade på bilen och var lite sur så "vipps" började det bara funka. hjälp?

Lita på mig, jag ljuger
Audi A4 Avant "1.9Tdi" (2004)
NMI
9 januari 2011 · 1 045 Inlägg

om du stoppar 55w i halvlyse så lär dom nog bry sig, helst när delnigen sitter i glaset på gamla bilar,, blir dålig ljusbild och stör väldigt mycket,,
sänk lyset lite extra så mötande trafik slipper bli bländade,,
rekomenderar aldrig att ha 55w xenon i halvlyse alldeles för starkt,,

blir ju ungefär som en 150w halogen..

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang