attackhamster skrev:
Vill du ha kvitto på 20kr så självklart ska du få det! Bara att du betalar i våran Meca butik

Inga problem.
så meca tar hand om alla pengarna?
Jag tror han menade att du kunde få ett kvitto med lite ironi

Men visst kan jag ta en till kostnad o köpa ett kvittensblock o ge dej ett handskrivet kvitto på att du betalat 20:- men jag vet inte vad du eller jag har för nytta av det

eftersom det inte är en förening som anordnar detta, men ska nog fundera på att starta en sån OM det blir en till Söderhamnsträffen nästa år...
Meca Söderhamn tar inte hand om alla pengar, det kommer som sagt var att täcka endel av alla utgifter som uppstår med pokaler, domarkostnader m.m. som jag har skrivit tidigare i tråden om du har läst det!
Då detta är en träff som alla är välkomna på och alla vill inte ha bilen bedömd så har vi valt att själva bedömningen ska kosta 20:- Så du kan komma och ställa ut din bil UTAN att betala nånting men kommer då inte ha chans att vinna några priser som kommer att delas ut bland dem bedömda bilarna.
Då Meca Söderhamn är den största sponsorn i detta evenemang så står dem för plats, lokal b.la. och jag själv lägger bra med pengar med som telefontrafik och bensinpengar, pokalkostnad o dyl för att få sponsorer på priser m.m. men kommer inte att få nånting plus i egen ficka av dessa 20:-/bil efter hand utan detta är en förlustaffär för min egna plånbok, utan jag vill att det ska ske nånting i denna kommun och dess närhet då det inte finns så mycket annat att åka på. Men ni andra kanske anser att alla som gör en sån här tillställning ska ge bort allt? Att alla har råd att lägga tusentals kronor för att andra ska få ha kul?
Jag vill inte ha nån ekonomisk vinning på detta utan gör det som sagt var på mitt initiativ för att ordna en träffpunkt för likasinnade. Mitt mål med detta är att folk ska kunna träffas, snacka skit och ha kul.
Kollar man på liknande träffar som ni säger att alla besökare betalar entré så kan man tjäna pengar på det och gå runt så sätt. Men får man ett kvitto på en entré avgift på nån annan träff? Jag har aldrig fått det och jag åker på ganska många träffar under sommar halvåret. Jag har heller aldrig sett nån annanstans i nån tråd på nåt forum där det ifrågasatts om kvitto för en entré på en träff.
Jag körde Söderhamnsträffen förra året med o då var allt gratis, jag betalade då ALLT själv som: tillstånd, pokaler, bensinpengar m.m. då var det då inget gnäll. Då passar det att komma då det inte kostar nånting. Jag kan då säga att jag har egentligen INTE dem pengarna att lägga ut allt igen för att ni andra ska ha kul o trevligt. Jag tycker det är kul att Meca Söderhamn samt alla andra sponsorer som skänkt priser ställer upp på detta o underlättar för min del att kunna genomföra denna träff, men det är ju vad jag tycker!