bränd lamba? ökade avgasvärden ger fel på redan slitna lambda sonder. försök att tvätta rent först innan byte. mvhn kenth66
Hhhmmm Man kan inte tvätta en lambda e den pajj e den pajj
det går att försöka att göra rent den i disel några dygn, blås av med tryckluft. har man tur så är det bara sot.... men jag hade inte tur( men det var endast en av fyra som som var kass, 1600:-/st)
vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Hej! Har en volvo s60 2,4t med 100cells racekatt. Lampan för avgasreningssystemet har börjat lysa!
Vad kan jag göra för att den skall gå som den ska?
Mvh Fredde
*kontakta din chipfirma och fråga om det är normalt *byt till en katt som renar avgasenra bra nog
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
vad jag har förstått så är det inte jätte ovanligt att motorelektroniklampan börjar lysa på S60/V70N om man byter till 100cells katt då den tydligen tycker att den inte renar tillräckligt.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
nää avgassystemet är tätt. ja den såg lita svart ut när jag satte ditt den. vilken skall jag såfall tvätta den i downpipen elr den före katen?
"Den i downpipen eller den före katten" ???? Jag hoppas verkligen inte att dom sitter så. Den bakre skall sitta efre katten den kontrollerar ju så att katten funkar... Så om den nu sitter innan så e det ju inte det minsta konstigt.
Det kan ju självklart var så att katten inte renar tillräckligt med inte alls omöjligt faktiskt. Borde gå å programera om av dom flest chipfirmor.
Du har inte vart igång å förlängt kablarna eller så??
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
nää har inte förlängt dom. Ja kan kanske vara så att den tycker att den renar för dåligt, får samma meddelande om den sitter framför elr bakom!
Har du inte chippat bilen så är ju förklaringen ganska uppenbar. Kan lösas med en CEL-fix om du har tur (googla)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-