Elfel volvo 945 Gle 1991

Msterlind
11 januari 2011 · 76 Inlägg

Tjena!
Jag har fått ett konstigt elfel på bilen, när jag blinkar vänster så startar mina vindrutetorkare att gå. sen när jag drar på helljuset så lyser blinkersindikatorn i mätarhuset svagt och då börjar vindrutetorkarna gå igen och det går inte att stänga av. någon som vet vad det kan vara för fel?

qarlsson742
11 januari 2011 · 7 Inlägg

är ingen expert, men skulle gissa på jodfel!

DJ_Philip
11 januari 2011 · 129 Inlägg

tja max, kolla i centralen, ja fick nå sånt i min 740, men ryckte ur alla reläer, och sen i gen, så funka de normalt i gen smile

240bns
11 januari 2011 · 1 008 Inlägg

Du har dåliga jordanslutningar på kontaktblecket innanför vänster strålkastare mot skärmen, där sitter ett jordpbleck för flatstiftshylsor för bla tändslutsteg, strålkastare,blinkers och vindrute och strålkastartorkare.
kontrollera att alla kablar sitter på plats och gör rent från ärg och oxid och byt ut eventuella kabelskor som sett sina bättre dagar så skall du se att det fungerar sen.

På höger sida finns en motsvarande jordpunkt, kan vara ide att kolla hur den mår också när du är i farten.

Msterlind
11 januari 2011 · 76 Inlägg

240bns skrev:
Du har dåliga jordanslutningar på kontaktblecket innanför vänster strålkastare mot skärmen, där sitter ett jordpbleck för flatstiftshylsor för bla tändslutsteg, strålkastare,blinkers och vindrute och strålkastartorkare.
kontrollera att alla kablar sitter på plats och gör rent från ärg och oxid och byt ut eventuella kabelskor som sett sina bättre dagar så skall du se att det fungerar sen.

På höger sida finns en motsvarande jordpunkt, kan vara ide att kolla hur den mår också när du är i farten.

Tack ska kolla det! verkar rimligt:)

Msterlind
11 januari 2011 · 76 Inlägg

DJ_Philip skrev:
tja max, kolla i centralen, ja fick nå sånt i min 740, men ryckte ur alla reläer, och sen i gen, så funka de normalt i gen smile

Får testa det:)

danneda740 Lastbilschaufför
11 januari 2011 · 213 Inlägg

240bns skrev:
Du har dåliga jordanslutningar på kontaktblecket innanför vänster strålkastare mot skärmen, där sitter ett jordpbleck för flatstiftshylsor för bla tändslutsteg, strålkastare,blinkers och vindrute och strålkastartorkare.
kontrollera att alla kablar sitter på plats och gör rent från ärg och oxid och byt ut eventuella kabelskor som sett sina bättre dagar så skall du se att det fungerar sen.

På höger sida finns en motsvarande jordpunkt, kan vara ide att kolla hur den mår också när du är i farten.

Är nästan helt 100 på det med!. Har haft samma!

En rostfri bil är en bra bil! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang