2184
Sök

Larmdosa dålig räckvidd. S/v70

Lastbilschaufför
213 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Hejsan. Har dålig räckvidd på larmdosan i min S70. Måste så vid rutan och göra det. Förr kunde jag vara 10 meter ifrån. Det är nytt batteri i den men fungerar ändå inte. Vad kan felet vara? Har brytit strömen i bilen ett par gånger men det ska ju inte påverka?  Har flera med samma problem..

// Danne

En rostfri bil är en bra bil! :)

165 Inlägg
11 januari 2011
Nja inte direkt samma problem, men man kan sätta dosan mot huvudet samtidigt som du trycker på knappen för att larma av. Prova
Annars så kan du nog höra med dom du köpte larmet av eller om du bara åker in till en volvoverkstad eller en bilradioverkstad/butik o hör om dom kan ställa in radiovågorna (eller vad det är dom ställer in för nåt).
Så gjorde jag iaf till en av mina bilar när jag hade dålig signal fram till bilen o det va då jag fick tipset att sätta dosan mot huvudet.

Du kan ju alltid prova o se om det funkar, eftersom att du bytt batteri tänkte jag

Nåja, lycka till o hoppas du får fart på det

Lastbilschaufför
213 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Skulle man kunna koppla antennen i bilen (om den hittas) till karossen. Eller blir det inge bra?

En rostfri bil är en bra bil! :)

Supraman
2 300 Inlägg
12 januari 2011
Om dosan fungerar korrekt så är det mottagarenheten felet ligger hos.
Den sitter bakom instrumenten, dvs man måste lyfta övre delenm på instrumentpanelen för att komma åt den.
Men det tar max 15 min att lyfta brädan så det är en enkel operation.

Sen det att sätta den mot huvudet fungerar inte p,g,a huvudet, anledningen till att man kan uppleva att det fungerar är att man håller sändaren högre än normalt.
OT men kul fakta.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

165 Inlägg
12 januari 2011
Stefan Varberg skrev:
Sen det att sätta den mot huvudet fungerar inte p,g,a huvudet, anledningen till att man kan uppleva att det fungerar är att man håller sändaren högre än normalt.
OT men kul fakta.

Jo det funkar för mig! Jag har testat både med att ha den mot huvudet o inte. När den inte är riktad mot huvudet o har sändaren bara i huvudhöjd så funkar det inte, men riktar/sätter sändaren mot mitt huvud o trycker så funkar det.
När jag gör detta så står jag på samma plats hela tiden

Sök