4686
Sök

Hjälp Med Att Välja Bas

171 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#1
HEJ!
jag köpte en baslåda ifrån cdr bilradio för ett litet tag sedan som jag stoppa i en mds x-ite xs12 bas i.
tycker dock inte basen lirar så bra som jag skulle vilja, så har nu i tankarna att byta ut elementet och även steget

http://cdr.jetshop.se/cds-sev12-p-685-c-304.aspx

detta är den lådan som jag har

har ett utav mds enklare steg just nu tror det är ett t2 steg som jag kör bryggkopplat.

http://cdr.jetshop.se/mds-torque--t3-p-1231-c-607.aspx

är lite inne på att gå upp till ett t3 mono steg då jag tror att det skulle funkar utmärkt.

basen jag kollat på är http://cdr.jetshop.se/fanatic-fr12w-p-1239-c-610.aspx

http://www.blekingebilradio.se/product. … gory_id=20

eller om denna basen skulle funkar bra?

jag är nybörjare när det gäller ljudbygge så kom gärna med förslag till denna lådan

tack på förhand // daniel


Team dBakuten
3 453 Inlägg
12 januari 2011
#2
Jag skulle personligen köra på SPL basen utav dom alternativen..

Lådritning finns ju på sidan.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 074 Inlägg
12 januari 2011
#3
n1k391 skrev:
HEJ!
jag köpte en baslåda ifrån cdr bilradio för ett litet tag sedan som jag stoppa i en mds x-ite xs12 bas i.
tycker dock inte basen lirar så bra som jag skulle vilja, så har nu i tankarna att byta ut elementet och även steget

http://cdr.jetshop.se/cds-sev12-p-685-c-304.aspx

detta är den lådan som jag har

har ett utav mds enklare steg just nu tror det är ett t2 steg som jag kör bryggkopplat.

http://cdr.jetshop.se/mds-torque--t3-p-1231-c-607.aspx

är lite inne på att gå upp till ett t3 mono steg då jag tror att det skulle funkar utmärkt.

basen jag kollat på är http://cdr.jetshop.se/fanatic-fr12w-p-1239-c-610.aspx

http://www.blekingebilradio.se/product. … gory_id=20

eller om denna basen skulle funkar bra?

jag är nybörjare när det gäller ljudbygge så kom gärna med förslag till denna lådan

tack på förhand // daniel

En av anledningarna till att det låter skit är att man inte kan köpa en låda och bara sätta i en bas utan man lär anpassa lådan till basen... Dom flesta leverantörer kan hjälpa dig med lårförslag när du köper basar eller eventuellt rekomendera en färdig låda om det finns nån som passar den basen.

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

171 Inlägg
13 januari 2011
Trådstartare
#4
tack för hjälpen. men vet någon en bra och rapp bas som spelar bra med en mindre låda då?


5 852 Inlägg
14 januari 2011
#5
http://blekingebilradio.se/product.html … ry_id=1873

Spelar bra i både sluten och portad låda med lite volym. Helt klart en av dem bästa kombinationerna spela högt / välljudande

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

171 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#6
tack så mycket för hjälpen får nog bli en sån då:)


Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
17 januari 2011
#7
tycker mtx basarna jag har spelar nog så rappt och  djupt i sluten låda  kosta inte mkt heller http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318457

helt klart värd dom pengarna tongue  kör 2 st  i en 85 liters sluten låda och kan säga att de låter rätt så bra  för så pass billiga basar jag är då nöjd smile
Senast redigerat av christofer_k (17 januari 2011)

171 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#8
nu har jag nästan bestämmt mig, har kollat på detta

12 tum 35 liters låda sluten, vet att denna inte är modell anpassad fast inte ute efter tävlingsljud utan bara ett rejält tryck.

http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317379

en sån här orion bas med 2x2 spolar.
vad är bäst och lättast att driva med detta steget?
2x2 eller 4x2 spolar?
precis samma effekt och bas i övrigt.
detta steget är det jag kollat på
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318346

ska ju klara av att driva 800 w i 1 ohm så med 2x2 spolen
får ju ut 1 ohm på detta om jag kopplar  + till + och sedan - till -

vad tror i om detta? det borde ju spöa mds paketet jag kör med nu;)?
ska


3 187 Inlägg
18 januari 2011
#9
n1k391 skrev:
nu har jag nästan bestämmt mig, har kollat på detta

12 tum 35 liters låda sluten, vet att denna inte är modell anpassad fast inte ute efter tävlingsljud utan bara ett rejält tryck.

http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317379

en sån här orion bas med 2x2 spolar.
vad är bäst och lättast att driva med detta steget?
2x2 eller 4x2 spolar?
precis samma effekt och bas i övrigt.
detta steget är det jag kollat på
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318346

ska ju klara av att driva 800 w i 1 ohm så med 2x2 spolen
får ju ut 1 ohm på detta om jag kopplar  + till + och sedan - till -

vad tror i om detta? det borde ju spöa mds paketet jag kör med nu;)?
ska

koppla så här
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=3

har aldrig hört orion basen så ska inte yttra mig om den. sen en annan fråga varför skapa en tråd om bas hjälp och sen inte ta en av dom basarna som rekomenderas?


171 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#10
det svaret är enkelt, jag har pratat med en vän som rekomenderar denna basen så det är mer för att höra om någon har erfarenhet om denna basen



Sök