HEJ! jag köpte en baslåda ifrån cdr bilradio för ett litet tag sedan som jag stoppa i en mds x-ite xs12 bas i. tycker dock inte basen lirar så bra som jag skulle vilja, så har nu i tankarna att byta ut elementet och även steget
HEJ! jag köpte en baslåda ifrån cdr bilradio för ett litet tag sedan som jag stoppa i en mds x-ite xs12 bas i. tycker dock inte basen lirar så bra som jag skulle vilja, så har nu i tankarna att byta ut elementet och även steget
jag är nybörjare när det gäller ljudbygge så kom gärna med förslag till denna lådan
tack på förhand // daniel
En av anledningarna till att det låter skit är att man inte kan köpa en låda och bara sätta i en bas utan man lär anpassa lådan till basen... Dom flesta leverantörer kan hjälpa dig med lårförslag när du köper basar eller eventuellt rekomendera en färdig låda om det finns nån som passar den basen.
en sån här orion bas med 2x2 spolar. vad är bäst och lättast att driva med detta steget? 2x2 eller 4x2 spolar? precis samma effekt och bas i övrigt. detta steget är det jag kollat på http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318346
ska ju klara av att driva 800 w i 1 ohm så med 2x2 spolen får ju ut 1 ohm på detta om jag kopplar + till + och sedan - till -
vad tror i om detta? det borde ju spöa mds paketet jag kör med nu;)? ska
en sån här orion bas med 2x2 spolar. vad är bäst och lättast att driva med detta steget? 2x2 eller 4x2 spolar? precis samma effekt och bas i övrigt. detta steget är det jag kollat på http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318346
ska ju klara av att driva 800 w i 1 ohm så med 2x2 spolen får ju ut 1 ohm på detta om jag kopplar + till + och sedan - till -
vad tror i om detta? det borde ju spöa mds paketet jag kör med nu;)? ska
har aldrig hört orion basen så ska inte yttra mig om den. sen en annan fråga varför skapa en tråd om bas hjälp och sen inte ta en av dom basarna som rekomenderas?