4454
Sök

Nybörjarfrågor, Ljudbygge 850/s70

467 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#21
http://www1.garaget.org/archive/99/9895 … 536421.jpg

Så vill jag ha mitt, men är där verkligen så stor skillnad basmässigt om man har det utåtrikat istället för tryckt mot baksätet?

Mvh

16 197 Inlägg
20 januari 2011
#22
marcussomfan skrev:
http://www1.garaget.org/archive/99/98959/109794/109794-1536421.jpg

Så vill jag ha mitt, men är där verkligen så stor skillnad basmässigt om man har det utåtrikat istället för tryckt mot baksätet?

Mvh

i en sedan bil ska man ha basarna spelandes mot baksätet..

fast de e klart att vill man ha party i skuffen så kan man ju vända på dom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

467 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#23
Mja då får jag väl ge mig om att jag vill ha ett snyggt bygge.

467 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#24
http://www1.garaget.org/archive/32/3168 … 189373.jpg

Hur blir ljudet när man inte har lådan utan fritt som han?

Mvh

3 187 Inlägg
25 januari 2011
#25
marcussomfan skrev:
http://www1.garaget.org/archive/32/31688/233771/233771-2189373.jpg

Hur blir ljudet när man inte har lådan utan fritt som han?

Mvh

jag kör själv min absar så, fungerar bra! glöm inte att fasvända bara.


467 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#26
Vad menas med fasvända ? Mvh

16 197 Inlägg
25 januari 2011
#27
marcussomfan skrev:
http://www1.garaget.org/archive/32/31688/233771/233771-2189373.jpg

Hur blir ljudet när man inte har lådan utan fritt som han?

Mvh

han har nog låda men vänt på basarna..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

DLS
1 147 Inlägg
25 januari 2011
#28
evilaudio skrev:
marcussomfan skrev:
http://www1.garaget.org/archive/99/98959/109794/109794-1536421.jpg

Så vill jag ha mitt, men är där verkligen så stor skillnad basmässigt om man har det utåtrikat istället för tryckt mot baksätet?

Mvh

i en sedan bil ska man ha basarna spelandes mot baksätet..

fast de e klart att vill man ha party i skuffen så kan man ju vända på dom.

Varför påstod mannen på ullared digital att basarna i skuffen ska vara riktade bakåt?

Dom åkte förresten ut lika fort dom kom in..

3 187 Inlägg
25 januari 2011
#29
marcussomfan skrev:
Vad menas med fasvända ? Mvh

du skiftar + och - på basen.


467 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#30
big-jepp skrev:
marcussomfan skrev:
Vad menas med fasvända ? Mvh

du skiftar + och - på basen.

Varför gör man detta ?

Mvh

DLS
1 147 Inlägg
25 januari 2011
#31
marcussomfan skrev:
big-jepp skrev:
marcussomfan skrev:
Vad menas med fasvända ? Mvh

du skiftar + och - på basen.

Varför gör man detta ?

Mvh

Om man vill att basen ska komma i takt med basen. Är nödvändigtvis inte så men är en lösning precis som mycket annat.

Edit: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=35185

Kolla in den sidan.
Senast redigerat av huntelaar (25 januari 2011)

467 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#32
Tack för ni svarar på mina nybörjar frågor.

Men är det lätt att sätta fast lösa element i en vägg ? så som jag visade i bilden ovan eller i tycker jag ska köpa en färdig låda?

16 197 Inlägg
25 januari 2011
#33
marcussomfan skrev:
Tack för ni svarar på mina nybörjar frågor.

Men är det lätt att sätta fast lösa element i en vägg ? så som jag visade i bilden ovan eller i tycker jag ska köpa en färdig låda?

att sätta element löst i en vägg kommer inte ge nå vidare bas, de måste sitta i en låda.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök