Förra veckan var jag påväg till jobbet en kväll för att lämna nycklar till dom som skulle stänga butiken, på vägen jag körde (motorvägen förbi skarpnäck) så är hastighetsbegränsningen 90 och det är en dubbelfilig motorväg, iallafall.
Låg väl i en 95 - 100 i vänsterfilen för att köra om en hel radda bilar som låg i en 70 i högerfilen vartpå en snorunge med sin pappas audi kommer snabbt som satan bakom mig och lägger sig en halvmeter bakom mig och blinkar som fan med helljuset och då börjar jag bromsa ner eftersom jag inte tål sånt beteende, och idioten fortsätter, sen när det kommer en lucka så kör jag till höger och då åker idioten förbi och pekar finger som en jävla p12a, sen svänger han skarpt in framför mig och ska svänga av motorvägen så jag måste tvärnita.... skulle kört efter idioten om jag inte hade bråttom till jobbet.
Sånt här stör jag mig på som fan och kalla mig låtsaspolis eller vad fan ni vill men varje gång någon idiot kommer och lägger sig bakom mig så där så kommer jag garanterat att sakta ner enbart för att dom ligger så, undantaget är självfallet utryckningsfordon.
Sen kör jag dagligen till jobbet via nynäsvägen och tunneln och det jag inte kan förstå är dessa idioter som byter körfält hela tiden istället för att välja rätt från början, kan man tjäna ett par sekunder så är det värt att trycka sig in i kön 5 bilar framför...
Yrkestrafik har jag rätt dålig erfarenhet av också, men då oftast mindre skåpbilar och egenföretagare som alltid har så jävla bråttom.
Angående vad TS sa om att släppa förbi, visst ska man göra det, men av egen erfarenhet så lägger sig över hälften framför en endå, så varför ska dom då förbi, är det en principsak eller? ungerför som när man parkerar på den öde delen av parkeringen utanför coop och när man kommer tillbaka till bilen så står det 3 - 4 bilar runt ens bil endå