4587
Sök

Hur plockar jag bort en radio märkt FR-301

3 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Då va det dags att rådfråga allmänheten, har spenderat i stort sett hela dagen med att leta information om hur man plockar bort radion som sitter i bilen jag har.

Bilen är en Volvo 945-833 gl från -94
Radion är ej original vad jag förstår utan en nyare variant. Det är en radio med löstagbar front (stöldskydd) och kassett spelare. Det finns inga tillverkar namn någonstans, det enda som står är Sound system och på sidan av det FR-301. Bilder dyker upp imorgon.

Om någon vet något om att byta radio, eller till och med vet vilket fabrikat det är så skulle det uppskattas om ni kunde meddela mig, skulle vilja plocka ur den själv då jag egentligen inte har råd att låta någon pilla runt mot betalning...

Allt är möjligt med lite våld och vaselin!

407 Inlägg
18 januari 2011
den sitter garanterat fast med stöldskydd..stoppa in två bladmått på varsin sida av stereon så släpper dom så kan du säkert dra ut den..

3 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Man tackar, få se till att införskaffa bladmått imorgon då, lär va snabbare än att hitta det jag har....någonstans.

3 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Köpte bladmått idag och provade att få ut radion med hjälp av dem...efter ett par timmars lirkande och försökande fick jag nog så jag gick in och slog upp på nätet vad en ny plastpanel runt radion skulle kosta, kring 130 spänn. Fick mer eller mindre ryck när jag insåg att jag har spenderat närmare 4 timmar arbete och säkert lika många på nätet med att försöka spara en bit plast för 130 kronor yikes

Så jag tog en kopp kaffe värmde upp mig själv igen (har ju inget varmgarage neutral ), gick ut och slet sönder panelen på den gamla radion, efter det va det bara att släppa stöldskydds hakarna, efter det va det INGA problem va nog klar på 2 min med den nya radion på plats smile

Sök