6875
Sök

Blinkers spaken går tillbaka vid första rattrörelsen

Med Lem
55 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
Hej!
Jag monterade en Luisi ratt idag och när jag hade fått dit de som jag trodde de skulle vara och åkte iväg märkte jag att blinkers spaken slår tillbaka redan när jag svänger första gången åt det hållet jag blinkar.

Det fanns ju inte någon bra instruktion hur man skulle montera så min fråga är om någon vet hur pinnen som ska slå tillbaka blinkers spaken ska stå när ratten och hjulen är raka? eller om någon kan ha en aning om vad som är fel? smile

// sa6aun

Hörs man inte så syns man inte, syns man inte finns man inte!

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
21 januari 2011
Hur den skall stå?? Jadu, kan tänka mig att den skall stå i mitt läget.. Låter rätt logiskt.. Men ja han ha fel. tongue
Haha! jadu, men lycka te!

----------------Våga Vägra Volvo----------------

Med Lem
55 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
sandin_90 skrev:
Hur den skall stå?? Jadu, kan tänka mig att den skall stå i mitt läget.. Låter rätt logiskt.. Men ja han ha fel. tongue
Haha! jadu, men lycka te!

Vet inte om du menar blinkers spaken men jag menar pinnen på navet som ska trycka tillbaka den när man svänger tillbaka om man säger så tongue
haha, tack du wink

1 658 Inlägg
21 januari 2011
Kolla hur "pinnen" till blinkersspaken sitter i orginal ratten och vrid navet till sportratten likadant smile

Med Lem
55 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Munkis skrev:
Kolla hur "pinnen" till blinkersspaken sitter i orginal ratten och vrid navet till sportratten likadant smile

Gjorde detta men det fungerade inte endå :S men PM:ade men en som sa att man kan behöva böja pinne lite för att den ska slå rätt så får prova detta smile

1 658 Inlägg
22 januari 2011
sa6aun skrev:
Munkis skrev:

Gjorde detta men det fungerade inte endå :S men PM:ade men en som sa att man kan behöva böja pinne lite för att den ska slå rätt så får prova detta smile

ja just ja! Så fick jag göra på nån 740 jag har haft tror ja smile

Med Lem
55 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Munkis skrev:
sa6aun skrev:
Munkis skrev:

ja just ja! Så fick jag göra på nån 740 jag har haft tror ja smile

Ja vi får hoppas det är så smile min gissning är att den ska böjas in mot navet, alltså ifrån plastbiten som putter tillbaka spaken?! rätta mig gärna om jag har fel tongue

Med Lem
55 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Nu har det löst sig! fick banka lite på pinnen inåt navet och sedan finjustera navets position på splinesen.  smile

Sök