Lås Golf IV

Turbolatt
22 januari 2011 · 134 Inlägg

Tjenna jag har en Golf IV -98  ,1.6, 3D Jag undrar om nån vet om det finns nåt ställe där man kan köpa själva låskistan till dörren och samt låset till bagageluckan ?

Turbolatt
22 januari 2011 · 134 Inlägg

Beg vill jag inte köpa för det var inte mångra kr skinnad för nytt och beg. tänkte bara om det fanns nån sida som sålde sånna lås behöver ju några st.

NossRaL
23 januari 2011 · 145 Inlägg

Toveks i Skövde tongue  lättare kan de inte bli.

Dodge Charger "Mopar Performance" (1967)
gemini78 Jägermeister
23 januari 2011 · 909 Inlägg

Felet ligger nog bara i själva låscylindern om nyckeln inte går att vrida runt, dom blir igensatta med smuts och oxiderade för man använder ju bara larmdosan eller fjärrstyrda c-låset, väldigt vanligt fel på golf.

Har haft samma fel på mina golfar jag haft, själva låscylindrarna kostar bara nån hundring att köpa nya på Wolksvagen, men då får man en annan nyckel till dom låsen än vad man då har till tändningslåset, man kan plocka isär tändninglåset och kolla hur stiften sitter i det och sätta dom likadant i dom nya låscylindrarna man ska ha i dörrarna eller bagageluckan.

Dom olika stiften är märkta så det är inga problem att sätta ihop och ta isär allt, lite pilligt bara, fjädrarna kan flyga sin kos om man inte är uppmärksam, har både bytt stiften och rengjort sådana lås och en gång filat stiften för låset var så slitet.

Men att pilla isär allt, rengöra och smörja in allt i vaselin gör susen, låsen blir som nya.

Eller om nyckeln bara slår tomt, du vrider men inget händer så har ett sånt där vred med krok på gått av, dom som är originala håller inte men den nya delen är bättre byggd, typ 50kr kostar en sån och är lätt att byta.

Lite mkt text kanske men har haft mkt problem med mina lås på golfarna jag haft så kan dom typ utantill...smile

Vad är det för fel på låsen?

Senast redigerat av gemini78 (23 januari 2011)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang