2264
Sök

Reg besiktning saab 9000

655 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
#41
Har bara fått ett papper från polisen när dom tog mig, med en rapport om att motorn och avgasystemet är ändrat. Och att reg besiktning ska utföras.


655 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
#42
Har nu skafat mig en orginal turbo och grenrör, kommer bilen bete sig konstigt med dessa delar på? Tänkte på att den är ju mappad efter dom grejjerna som sitter på nu.


Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
24 februari 2011
#43
väldigt konstigt kommer den nog bete sig!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

655 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
#44
jaha, vad gör man åt det då?


888 Inlägg
24 februari 2011
#45
Allt måste va orginal, även box och spridare.

655 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
#46
men fasen då, vad kan hända? Ska ju bara ha den till besiktningen..


655 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
#47
är det skadligt? har ingen värre lust att kosta på allt för mycket för att få den orginal, men är det tvunget så..


KHRacing
24 februari 2011
#48
dina avgasvärden kan bli käpprätt år helsika fel = en tvåa på besiktningen...

Observera "kan".

655 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#49
KHRacing skrev:
dina avgasvärden kan bli käpprätt år helsika fel = en tvåa på besiktningen...

Observera "kan".

okej! Men det är inte skadligt för bilen? Isf får ja nog hoppas på att värdena blir bra.


6 688 Inlägg
25 februari 2011
#50
wetese skrev:
KHRacing skrev:
dina avgasvärden kan bli käpprätt år helsika fel = en tvåa på besiktningen...

Observera "kan".

okej! Men det är inte skadligt för bilen? Isf får ja nog hoppas på att värdena blir bra.

Jo, det är skadligt för bilen

Så som jag uppfattar de nu kommer den gå för fett och bli slöare än original
Ifall du inte byt styrbox (och spridare?)

De/Dem

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 februari 2011
#51
Lättaste måste ju vara att köpa en donatorbil för skrotpris och ta grejorna ifrån, alternativt ta papper och skyltar ifrån tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

655 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
#52
jo sant, men just nu har jag bara turbo och grenrör som jag håller på att byta, detta ska vara skadligt alltså? så jag måste byta spridare och styrbox?


6 688 Inlägg
26 februari 2011
#53
wetese skrev:
jo sant, men just nu har jag bara turbo och grenrör som jag håller på att byta, detta ska vara skadligt alltså? så jag måste byta spridare och styrbox?

Bör gå att köra med samma spridare men styrboxen lär behövas byta

De/Dem

7 281 Inlägg
26 februari 2011
#54
Sålänge som turbon inte jobbar så ska det inte vara några problem.
Avgasvärdena borde du klara om du har en bra mapp i boxen.


82 Inlägg
26 februari 2011
#55
Släng i  lite ethanol om du oroar dig för avgasvärderna.


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
26 februari 2011
#56
OskarLB skrev:
Släng i  lite ethanol om du oroar dig för avgasvärderna.

Tyvärr räddar det inte trådskaparen i det här fallet. Han har bra mycket större problem än så. Vid det här laget tror jag att jag skulle fundera på att skaffa mig en annan bil, och sälja eller bygga racebil av bilen tråden handlar om, tyvärr.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

82 Inlägg
26 februari 2011
#57
UhrJr skrev:
OskarLB skrev:
Släng i  lite ethanol om du oroar dig för avgasvärderna.

Tyvärr räddar det inte trådskaparen i det här fallet. Han har bra mycket större problem än så. Vid det här laget tror jag att jag skulle fundera på att skaffa mig en annan bil, och sälja eller bygga racebil av bilen tråden handlar om, tyvärr.

Det är visserligen sant.  Men många brukar göra så att dom tar reda på var dom är "snällast" samt mest troligen vilken bes som är bäst att  ta. Te.x i Vara/skara området så finns det en bes som släpper igenom det mesta.


6 688 Inlägg
26 februari 2011
#58
Känner en som fick 5% CO med 100% Etanol så den taktiken funkar inte alltid

De/Dem

655 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
#59
UhrJr skrev:
OskarLB skrev:
Släng i  lite ethanol om du oroar dig för avgasvärderna.

Tyvärr räddar det inte trådskaparen i det här fallet. Han har bra mycket större problem än så. Vid det här laget tror jag att jag skulle fundera på att skaffa mig en annan bil, och sälja eller bygga racebil av bilen tråden handlar om, tyvärr.

Sälja, bygga racebil? Det måste väl gå att fixa det här ?


7 281 Inlägg
26 februari 2011
#60
Kasta på ett orginal grenrör och turbo. Fixa ett mindre avgassystem med katt och allt.
Fixa SLUTEN vevhusventilation och sen åker du till regbesiktningen.
Sen om din dump är öppen så lär du byta den också.

Jag tror att du klarar dig på det.



Sök