Din ratt där på bilden är ju facelift ratten alltså 99-04 med 2 stegs airbag som absolut inte går o montera i dem tidigare modellerna.... Den andra ratten på föregående bild sitter i mellan 96 och 99.
Det är nog rätt lugnt för den ratten kommer passa! Det är jag helt hundra på! Du får gärna ta bilder på bytet, är nyfiken på hur det ser ut med splinsens bakom! Så man får en liten hum inför framtida rattbyte själv
Idag kom ratten på i bilen fy fan va fin den är! som ny! var lite dålig på att ta bilder eftersom jag ville få gjort så mycke som möjligt blev det stressigt...här är några i alla fall
så såg det gamla ut för dom som inte kommer ihåg...
av med det gamla skitet
o fram med den nya
tadaa så vackert! eller vad sägs? (sorry för att jag inte tog fler bilder)
Oj! Länge sen man uppdatera nu kändes det som och det var det med när jag såg datumet sist jag gjorde ett inlägg. detta beror på att så många andra viktigare grejor kommit ivägen o satt stop för projektet men jag ska bättra mig ....många cabbar som börjar komma ut på vägarna nu så man blir ju lite avis. men det är ju inte jätte varmt än sålänge... h är kommer lite bilder på vad jag gjort i helgen känns skönt att fått gjort så mycket jag faktiskt fått
Har äntligen fått slipat klart dörrarna och fått grund på dom
Sen svettsa jag igen hålen efter vingen eftersom jag bestämt mig för att inte ha kvar den..
sen slipa jag det jämnt och börjat spackla upp alla ojämnheter
mycket bulor efter att den legat på golvet tyvärr
sen var det dags o tvätta motorhuven o göra den ren innan den också skulle få sig en omgång..
där var tyvärr också bulor o stenskott som behövde slipas till..de tog sin tid att få det 100% fin
sen fick jag äntligen lite grund på det cokså ! känns jävligt skönt..hoppas jag hinner få fär på lite saker också nu i veckan
Under veckan som kommer häner det nog en hel del hoppas jag Bland annat så kommer inredningen i bilen (sätena) bli färdiga, delar ska målas och monteras, nya saker ska inhandlas o ja...mm hoppas tiden räcker till bara! Var o köpte ny inredning till skuffen som ni ser på bilden ovan..tyvärr var den grå men den kommer självklart att blir svart innan montering
Blev ledig från jobb idag så då kunde jag lägga lite tid på bilen passa på att slipa o måla bakluckan
Börja med att slipa den invändigt som jag alltid gör på jobb..
och sen utsidan som jag laggt slipgrund på igår
sen kom jag på att de kunde vara en fördel att slipa och lacka gångjärnen också o listen till bagageluckan så att den kan monteras imorrn om man hinner passa på o tog gångjärnen till huven och tanklocket med
Upp med det på ställning som man äntligen fick nytta av