Roligaste bilen ni haft?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 januari 2011 · 17 485 Inlägg

Om man bortser från värde och status på släden: Vilken är den roligaste bilen ni haft? Som 20-åring köpte jag en Fiat Uno Turbo I.E -89. Lätt den skojigaste jag ägt! 235 km/h på mätaren på Autobahn i en övermotoriserad rullstol som dessutom gick som tåget i den hastigheten!

På Nittiotalet hade farsan en likadan som vi åkte till italien i. Folk samlades ibland och tittade in i den. De existerade knappt där!

Andra Plats: Golf GTi -84:a.

Sista plats: Min nuvarande Chrysler 300C -09. Körglädje noll. Man åker bil. Vilket passar en 38 årig gubbe utmärkt... Fast uppseendeväckande är den. På utsidan då.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
tobbe456
24 januari 2011 · 335 Inlägg

min cheva pickis..  blir ännu bättre med 6,5" höjning och 35-37" däck... ^^

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
OpelMannenRacing Allmänt galen
24 januari 2011 · 219 Inlägg

Roligaste bilen är utan tvekan min gamla Opel Rekord 2.2 från 1986, saknar den bilen, gav mig många skratt, inte ens då den brann deppade man för alla grejer som var trasiga byttes fort då hela delar fanns i skuffen då i princip en hel motor med all el och övrig kringutrustning låg i delar där då den hämtades smile
Annars är första mercan en stor kandidat, men Opeln var roligare

dahlens SÄNK MER!
24 januari 2011 · 389 Inlägg

roligaste bilen jag har haft var min gamla 142 -74 riktigt skön känsla att sitta bakom ratten smile

Volvo 240 GL "Max" (1988)
Blyfot_Racing
24 januari 2011 · 904 Inlägg

min står i garaget

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Munkis
24 januari 2011 · 1 636 Inlägg

Den roligaste jag har haft är definitivt 850:n smile

Är dock lite avis på Dieselsmurfen som har haft en Uno Turbo! skitfräna dom där big_smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 januari 2011 · 17 485 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
Roligaste bilen är utan tvekan min gamla Opel Rekord 2.2 från 1986, saknar den bilen, gav mig många skratt, inte ens då den brann deppade man för alla grejer som var trasiga byttes fort då hela delar fanns i skuffen då i princip en hel motor med all el och övrig kringutrustning låg i delar där då den hämtades smile
Annars är första mercan en stor kandidat, men Opeln var roligare

En 3 år yngre kompis fick körkort och redan då var mitt tvivelaktiga rykte som bilhandlare rätt känt så han kom till mig med lappen i näven samt 8000 i kontanter och sa att "Idag ska vi köpa bil" Sagt och gjort blev det en Opel Rekord 2.2 GLE med automat för 6500! 86:a tror jag.... Att vi bara hade en knapp dag på oss att köpa bil gjorde utbudet begränsat. han skulle ha bil bara. Nu! Den gick sjukt bra och han misshandlade den rätt duktigt under året som gick sen. En minnesvärd resa är igenom ett samhälle här hemma där det är 50 km/h och han tryckte plattan i mattan och lyckades få upp skiten i 140 km/h på en tättbebyggd raksträcka. Jag satt och skrek "Nu dör vi! Nu dör vi!" och höll krampaktigt i handtaget över dörren fram.

han tyckte det var förbannat kul då. Vi har garvat en del över den historien genom åren fast så smart var det väl inte? Fast vi pratar 15+ år sedan så...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Aldin AT Däck
24 januari 2011 · 501 Inlägg

Roligaste bilen jag haft är utan tvekan min Golf Gti 5 , det är sånt otroligt register i dom smile

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang