Köra avställd och oförsäkrad bil på SLÄP till besiktningen. lagligt?

Seth
29 februari 2012 · 3 354 Inlägg

granadadr skrev:

Conceited skrev:

Henjer skrev:

Va faan är du blåst eller, va tror du händer den dagen du krockar och det visar sig att du åker omkring oförsäkrat och oskattat, och har gjort så sedan länge tillbaka... Inte nog med att du får betala materiella skador, tänk om du skadar någon person, betala vård och personskador ur egen ficka är inget du skulle vilja göra antar jag...

man betalar (i mitt fall) ca 8000 kr/år försäkring och skatt. jag har inte gjort det på ca 3 år så jag har sparat ca 24000 kr smile
en bra grej med de nya telefonerna är att dem har snabb tillgång till internet så det e bara att påställa bilen direkt om det händer något smile
jag har kört bil i 8 år och har aldrig krockat så chansen e inte så stor när man e extra försiktig smile och jag e ingen slarvig person heller eller kör som en idiot, jag bara tycker att det e mycket pengar som går åt fanskapet, till och med mer än va bilen värd så jag har valt att skippa big_smile

så du menar att du kör avställda fordon? ärligt talat är det inget smart,,

glöm inte oförsäkrat

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Conceited GARAGET V.D.
29 februari 2012 · 900 Inlägg

Seth skrev:

Conceited skrev:

Henjer skrev:

Va faan är du blåst eller, va tror du händer den dagen du krockar och det visar sig att du åker omkring oförsäkrat och oskattat, och har gjort så sedan länge tillbaka... Inte nog med att du får betala materiella skador, tänk om du skadar någon person, betala vård och personskador ur egen ficka är inget du skulle vilja göra antar jag...

man betalar (i mitt fall) ca 8000 kr/år försäkring och skatt. jag har inte gjort det på ca 3 år så jag har sparat ca 24000 kr smile
en bra grej med de nya telefonerna är att dem har snabb tillgång till internet så det e bara att påställa bilen direkt om det händer något smile
jag har kört bil i 8 år och har aldrig krockat så chansen e inte så stor när man e extra försiktig smile och jag e ingen slarvig person heller eller kör som en idiot, jag bara tycker att det e mycket pengar som går åt fanskapet, till och med mer än va bilen värd så jag har valt att skippa big_smile

o du tror du är ensam på vägarna samt det är bara för bilen man betalar försäkringen för eller?

nej, men som att "att betala skatten räddar liv"... det enda nackdelen e att man står för kostnaderna helt själv, inget annat kommer att förändras.. typiskt svenskar ska vara så lagliga hela tiden. man tjänar 14000 kr i månaden 45% hyran. 35% räkningar (om du har tur förstås) 10% annat... va fan ska man leva på då? å de jävlarna skickar våra skatt pengar till Afrika..

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Conceited GARAGET V.D.
29 februari 2012 · 900 Inlägg

Henjer skrev:

Conceited skrev:

Henjer skrev:

Va faan är du blåst eller, va tror du händer den dagen du krockar och det visar sig att du åker omkring oförsäkrat och oskattat, och har gjort så sedan länge tillbaka... Inte nog med att du får betala materiella skador, tänk om du skadar någon person, betala vård och personskador ur egen ficka är inget du skulle vilja göra antar jag...

man betalar (i mitt fall) ca 8000 kr/år försäkring och skatt. jag har inte gjort det på ca 3 år så jag har sparat ca 24000 kr smile
en bra grej med de nya telefonerna är att dem har snabb tillgång till internet så det e bara att påställa bilen direkt om det händer något smile
jag har kört bil i 8 år och har aldrig krockat så chansen e inte så stor när man e extra försiktig smile och jag e ingen slarvig person heller eller kör som en idiot, jag bara tycker att det e mycket pengar som går åt fanskapet, till och med mer än va bilen värd så jag har valt att skippa big_smile

Du är ju uppenbarligen ruskigt korkad så jag väljer att avstå fortsatt diskussion med dig ang detta! Samt att jag håller tummarna för att du lyckas hålla dig ifrån olyckor tills du är mogen nog att inse vikten av försäkring m.m...

eller så har du inget att komma med helt enkelt big_smile

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
29 februari 2012 · 2 390 Inlägg

brukar oxå köra avställt,  trafikförsäkring brukar ja ha på vissa bilar. Precis som du säger man sparar mycket pengar på det smile speciellt om man har 3-4 bilar och en skatt på minst 2000:- på varje bil tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 februari 2012 · 13 754 Inlägg

dom brukar fråga om man har bilen trafikförsäkrad när dom ska provköra bilen

men har besiktat en del bil med bara trafikförsäkring men avställt

det lär bli billigare att betala någon dags trafikförsäkring än att fixa släp och krångla

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
29 februari 2012 · 2 390 Inlägg

Det här är vad skattepengarna går till    http://hallandsposten.se/nyheter/laholm … ll-korkort

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
kenth66
29 februari 2012 · 1 212 Inlägg

kollade länken..... fick bara ett GRRRRRRRRRRR  i min mun.

_Performance_ skrev:
Det här är vad skattepengarna går till    http://hallandsposten.se/nyheter/laholm … ll-korkort

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
granadadr
29 februari 2012 · 7 295 Inlägg

hmmm mummel mummel

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
kenny_crx
29 februari 2012 · 836 Inlägg

Har ni inte råd att ha bilen försäkrad och skattad så SÄLJ BILEN och köp ett busskort! eller en cykel från biltema!

Honda CRX "Sparkles" (1988)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
29 februari 2012 · 2 390 Inlägg

I mitt fall är det inget om att man INTE har råd. Men när man köper säljer bilar hela tiden som ja gör förlorar man ganska mycket på sina affärer om man ska ha alla skattade och försäkrade även fast man knappt kör med dom och dom ligger på blocket...

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Conceited GARAGET V.D.
29 februari 2012 · 900 Inlägg

kenny_crx skrev:
Har ni inte råd att ha bilen försäkrad och skattad så SÄLJ BILEN och köp ett busskort! eller en cykel från biltema!

det ska du skita i! jag kör vad jag vill, hur jag vill och när jag vill. jag har råd ska du veta, å alla som skriver ovan har det också, vi gör något annat skoj med pengarna big_smile. skatt å liknande betalar du, å vi njuter av de.

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Thomasnordin
29 februari 2012 · 13 Inlägg

Conceited skrev:

kenny_crx skrev:
Har ni inte råd att ha bilen försäkrad och skattad så SÄLJ BILEN och köp ett busskort! eller en cykel från biltema!

det ska du skita i! jag kör vad jag vill, hur jag vill och när jag vill. jag har råd ska du veta, å alla som skriver ovan har det också, vi gör något annat skoj med pengarna big_smile. skatt å liknande betalar du, å vi njuter av de.

Först skriver du att du knappt kan leva på din lön

    "nej, men som att "att betala skatten räddar liv"... det enda nackdelen e att man står för kostnaderna helt själv, inget annat kommer att förändras.. typiskt svenskar ska vara så lagliga hela tiden. man tjänar 14000 kr i månaden 45% hyran. 35% räkningar (om du har tur förstås) 10% annat... va fan ska man leva på då? å de jävlarna skickar våra skatt pengar till Afrika.."


och nu skriver du "Jag har råd ska du veta" dax att bestämma sig nu...

evilaudio
29 februari 2012 · 16 195 Inlägg

hoppas ni nångång krockar med "fel" person när ni åker oförsäkrat...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
29 februari 2012 · 16 195 Inlägg

kenny_crx skrev:
Har ni inte råd att ha bilen försäkrad och skattad så SÄLJ BILEN och köp ett busskort! eller en cykel från biltema!

kan inte annat än att hålla me dig..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Conceited GARAGET V.D.
1 mars 2012 · 900 Inlägg

Thomasnordin skrev:

Conceited skrev:

kenny_crx skrev:
Har ni inte råd att ha bilen försäkrad och skattad så SÄLJ BILEN och köp ett busskort! eller en cykel från biltema!

det ska du skita i! jag kör vad jag vill, hur jag vill och när jag vill. jag har råd ska du veta, å alla som skriver ovan har det också, vi gör något annat skoj med pengarna big_smile. skatt å liknande betalar du, å vi njuter av de.

Först skriver du att du knappt kan leva på din lön

    "nej, men som att "att betala skatten räddar liv"... det enda nackdelen e att man står för kostnaderna helt själv, inget annat kommer att förändras.. typiskt svenskar ska vara så lagliga hela tiden. man tjänar 14000 kr i månaden 45% hyran. 35% räkningar (om du har tur förstås) 10% annat... va fan ska man leva på då? å de jävlarna skickar våra skatt pengar till Afrika.."


och nu skriver du "Jag har råd ska du veta" dax att bestämma sig nu...

okej, hade bara lust och jävlas. det e bara skoj, forum snack liksom, jag har aldrig kört bilden avställd, visst det e mycket pengar som går åt, men det e det värd som ovan skriver. om olyckan e framme så kan det kosta mycket mer + böter och ev missa körkoret.. det blir mycket besvär, så nej jag har aldrig vågat faktiskt. de enda som var sant i det hela var det med lönen, tycker att en stor del går åt skatten och det blir inte mycket kvar och leva på även fast man sliter som fan, jobbar 100% å lite till. BTW 35% räkningar (skatt och försäkring är inräknade XD)
jag hade bara lite tråkigt och ville jävlas. nu kom du på mig så jag ger mig XD

MVH

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Conceited GARAGET V.D.
1 mars 2012 · 900 Inlägg

evilaudio skrev:
hoppas ni nångång krockar med "fel" person när ni åker oförsäkrat...

aj aj aj hårda ord.. du får ta det lugnt, kanske blir din fan man krokar me och tänk att han inte klarar sig? önska aldrig att någon annan råkar illa ut! det e hemskt.

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
evilaudio
1 mars 2012 · 16 195 Inlägg

Conceited skrev:

evilaudio skrev:
hoppas ni nångång krockar med "fel" person när ni åker oförsäkrat...

aj aj aj hårda ord.. du får ta det lugnt, kanske blir din fan man krokar me och tänk att han inte klarar sig? önska aldrig att någon annan råkar illa ut! det e hemskt.

åker man oförsäkrat så förtjänar man att råka illa ut..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Thomasnordin
1 mars 2012 · 13 Inlägg

Conceited skrev:

Thomasnordin skrev:

Conceited skrev:
det ska du skita i! jag kör vad jag vill, hur jag vill och när jag vill. jag har råd ska du veta, å alla som skriver ovan har det också, vi gör något annat skoj med pengarna big_smile. skatt å liknande betalar du, å vi njuter av de.

Först skriver du att du knappt kan leva på din lön

    "nej, men som att "att betala skatten räddar liv"... det enda nackdelen e att man står för kostnaderna helt själv, inget annat kommer att förändras.. typiskt svenskar ska vara så lagliga hela tiden. man tjänar 14000 kr i månaden 45% hyran. 35% räkningar (om du har tur förstås) 10% annat... va fan ska man leva på då? å de jävlarna skickar våra skatt pengar till Afrika.."


och nu skriver du "Jag har råd ska du veta" dax att bestämma sig nu...

okej, hade bara lust och jävlas. det e bara skoj, forum snack liksom, jag har aldrig kört bilden avställd, visst det e mycket pengar som går åt, men det e det värd som ovan skriver. om olyckan e framme så kan det kosta mycket mer + böter och ev missa körkoret.. det blir mycket besvär, så nej jag har aldrig vågat faktiskt. de enda som var sant i det hela var det med lönen, tycker att en stor del går åt skatten och det blir inte mycket kvar och leva på även fast man sliter som fan, jobbar 100% å lite till. BTW 35% räkningar (skatt och försäkring är inräknade XD)
jag hade bara lite tråkigt och ville jävlas. nu kom du på mig så jag ger mig XD

MVH

Skönt att höra att de var trots allt lite vett i dig också! wink

tobbe456
1 mars 2012 · 335 Inlägg

hahahaha jävla tomtediskussioner idag alltså.... wink

snygg twist på slutet där, rena dokusåpan...!

Senast redigerat av tobbe456 (1 mars 2012)

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Conceited GARAGET V.D.
1 mars 2012 · 900 Inlägg

tobbe456 skrev:
hahahaha jävla tomtediskussioner idag alltså.... wink

snygg twist på slutet där, rena dokusåpan...!

ja men för fan.. de måste ni ha förstått, ingenting av det jag skrev hängde ihop.. jag väntade bara på en som THOMASNORDIN ska dyka upp haha aja nu e det slut på det roliga.. upp o jobba snart.. hoppas att inte snuten står där vid OKQ8 som han bukar göra..

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang