Audi A6 - Mp3 filer vägrar spelas upp

sogat
24 januari 2011 · 153 Inlägg

Hej!

Har ett litet problem, har en A6 Limousine från 2006. Problemet är att när man kopplar in USB minnet
där en massa låtar ligger.

Trycker jag på en låt så spelas den upp som den ska enligt displayen, jag ser också att lampan på USB minnet blinkar samtidigt som sekunderna tickar på på MMI skärmen men MUTE är påslaget så det kommer inget ljud. Radion fungerar klockrent, likaså med att stoppa in skivor i cd läsaren, dom går utmärkt att spela upp men inte från usb minnet som annars fungerat klockrent. Jag har även provat andra usb minnen men det är samma visa där, mutat där med. Mp3 filerna är exakt samma som har gått att spela upp förut, och dom är varken skrivskyddade eller någonting så det förbryllar mig lite.

Någon som kan tänkas veta vad det beror på?
Tack på förhand

/Jesper

KaptenL
26 januari 2011 · 116 Inlägg

Om Mute är påslagen.... så kommer inget ljud? Kan du inte stänga av Mute?

[GBG Crawlers]
sogat
30 januari 2011 · 153 Inlägg

zlin skrev:
Om Mute är påslagen.... så kommer inget ljud? Kan du inte stänga av Mute?

Just det som är problemet. När jag slår på radion så försvinner mute men när jag trycker på CD/TV så kommer det tillbaka. Det går att spela upp CD skivor, värt att notera, men allt från USB minnet är Mutat och går inte att slå av.

Det är också möjligt att detta inträffade i samband med att jag uppdaterade MMI-enheten, men det ska ju inte behöva leda till att det blir såhär.
Skulle kunna prova att installera om den, eller att installera den gamla igen men har ingen kunskap om hur man gör, men kanske någon annan här vet det bättre än mig?

Mvh

sogat
22 mars 2011 · 153 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Testa en reset.
Tryck in Setup, volymvredet och den knappen som sitter till höger ovanför volymvredet samtidigt och släpp sedan knapparna.

Har ett vagt minne av att jag gjorde detta samma kväll, är lite sen med att svara men har gett upp hoppet. Verkar nästan som att man spärrat mp3 låtarna från usb minnet, inget usb minne fungerar. Kaputt..verkar ju dessutom ha hänt i samband med uppdatering till senaste programvaran.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang