Garaget Zoo -> En tråd om jänkejärn med kompressor och galet mycket kubik.

Ett projekt om olika jänkejärn med kompressor och galet mycket kubik. En fågel, och en orm.
  • 85 Följare
  • 149 523 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 april 2018
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 december 2012 · 3 929 Inlägg

Tackar! smile Blir att snabba på lite med att bygga verkar det som. Redan i Februari blir det nog att dra till Kina smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
22 december 2012 · 3 929 Inlägg

Spenderade kvällen i garaget idag igen, som vanligt.
Vart mycket småpyssel och klura på saker idag så det var ingen mening att ta bilder på det.
Stod mycket och klurade på vakuum slangarna för nya insuget osv. Väldigt mycket vakuumslangar som ska göras om osv. Men det mesta har jag klurat ut. Ska till Hot Rod Heaven imorrn och leta slangövergångar (från en storlek av slang till en annan) så att jag kan pussla ihop det smile

Började iallafall med att göra rent spridarna som ska i bilen.
Före och efter wink
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121221_191557.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121221_191615.jpg
Riktigt fula och blåa tongue
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121221_192225.jpg
Fräshade också upp lite skruvar och gängstänger ^^
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121221_193856.jpg
Före
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121221_205043.jpg
Efter
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121221_205626.jpg
Spridarna och fuelrailsen i smile
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121221_201232.jpg
Lite jobb med att flytta över saker från gamla insuget till nya
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121221_201420.jpg

Mer bilder kommer imorrn wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Juvakka
22 december 2012 · 1 697 Inlägg

Blir snyggt här smile Kanske står tidigare men hur stora spridare är det du ska göra med?

Saab 900 "T16" (1992)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
22 december 2012 · 3 929 Inlägg

Tackar båda två! smile
Det är ett par 39lb spridare som är original spridarna i min fars 2003 Cobra. Dom duger nu för lite lågt laddtryck. Men dom kommer att behöva uppgraderas senare. Men dom var ju åtminstånde gratis smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
22 december 2012 · 3 929 Inlägg

Fortsatte att klura med alla vakuumslangar idag och fick på insuget smile
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121222_185234.jpg
Sen stoppade jag dit givaren för bränsletrycksmätaren smile
Lite gängtejp så det håller sig tätt
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121222_194658.jpg
Och skruva dit smile
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121222_195102.jpg
Kapade rören och gjorde klart mellan IC och trottelspjället.
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20121222_211941.jpg
Får se om man orkar svetsar ihop det imorrn smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
9 januari 2013 · 3 929 Inlägg

Såja! Kom hem ifrån norrland i fredags och satte igång i måndags med bilen smile
Söp dock bort mitt bankomatkort under nyår så man var ju lagomt handikappad utan pengar ett tag tills man fick nya bankkortet som kom idag. Tog en bild från när jag börjar med T-birden på bankkortet, blev asnice! big_smile

En bild på fula ankungen söder om Kiruna smile Mojängen hade lite kämpigt att hålla uppe temperaturen i -29 grader big_smile
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/701931_10151280601756236_236307930_o.jpg
Senaste dagarna har jag dock tränat TIG svetsning inför att svetsa ihop tryckrören. Riktigt klurigt men kul som fan big_smile Dock så tog gas tuben slut så den måste fyllas på innan jag kan fortsätta leka med svetsen ^^
Så idag tog jag och min polare och började riva ner framvagnen. Måste ner så att jag kan ta ner oljetråget eftersom returen från kompressorn ska in i oljetråget. Så ska dit med en nippel på den smile
Så först bort med bromsok samt bromskiva. Måste tvätta rent allting där, fullt med färgdamm ifrån slipgrund på bärarmarna osv. Ser förjävligt ut tongue
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130109_182155_zps6760ca9a.jpg
På med hemmagjord fjäderspännare eftersom den otroligt dumma placeringen på fjädern på denna bil gör det omöjligt för en vanlig fjäderspännare att komma åt fjädern
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130109_183929_zps4f11437c.jpg
Tadaa! Efter lite strippade gängor och svettiga stunder så är en fjäder loss
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130109_203504_zpsc97b0829.jpg
Stoppar dit fjäderspännaren på passagerar sidan smile
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130109_204649_zpsa4e7f044.jpg
Tog inte bort fjäderspännaren från fjädern på denna sida, får sitta på hela tiden så det blir lättare att spänna åt fjädern och sätta dit det sen när jag är färdig med oljetråget. Samt så har den fått ett litet koppel så att ifall det lossnar så flyger inte fjädern in i bilen brevid. Vore lite jobbigt att förklara för far om hur fjädern helt plötsligt fastnat i framskärmen på Cobran...
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130109_210854_zps2d40eabf.jpg

Inte så värst mycket till bilder men imorrn åker hela framvagnen ner ifall allt går som planerat (vilket det oftast inte gör) smile

Senast redigerat av Thunderbird88 (9 januari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Mickeymouse
22 januari 2013 · 337 Inlägg

Snyggt jobbat..måste följas

Hur gör du vid bes.? Måste var ett jäkla skruvande varje för att ta bort den??

//Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
22 januari 2013 · 3 929 Inlägg

Mickeymouse skrev:
Snyggt jobbat..måste följas

Hur gör du vid bes.? Måste var ett jäkla skruvande varje för att ta bort den??

//Micke

Besiktning är just som sagt problemet big_smile
Tänkte börja med att bara hinka av remmen så att man inte hör kompressorn och hoppas på att dom inte ser den under huven. Annars får jag väl plocka av den för besiktning varje år tongue
Lite det man får ta när man stoppar på kompressor big_smile

Har jobbat som fan på bilen senaste tiden. Har jobbat 7-16 på nya jobbet, sedan ut i garaget hela kvällen, duscha och sen sova. Knappt ens startat datorn på kvällen big_smile
Satsar hårt som fan på att få klart den innan första tjänste resan som blir runt slutet februari/början Mars.

Har mycket bilder som skall läggas upp, mycket ligger på min kompis telefon. Måste komma ihåg att fixa det i veckan. Har som sagt knappt haft tid med så mycket man hållt på med bilen smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Mickeymouse
22 januari 2013 · 337 Inlägg

Jag hoppas du lyckas med bes. vet att dom alltid kollat runt som fan i motorrummet på mina bilar jag haft...

Men kan ju alltid hoppas....

Hoppas du hinner innan är ju väldigt intressant!!

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
cheva_raggare
22 januari 2013 · 534 Inlägg

tar han dän remen så gör den ju ingen skillnad

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 januari 2013 · 3 929 Inlägg

Har bara besiktat min T-bird en gång och det var i somras (Har renoverat den i alla åren jag haft den samt i början kördes den falsk skyltad) och snubben öppnade huven, var fortfarande påväg upp med huven och hade inte släppt någon hand ifrån huven och stänger igen den igen (han hade öppnat den typ 3/4) och säger "ja, det såg nog bra ut" big_smile
Får hoppas på en likadan "undersökning" i sommar igen då wink
I värsta fall om dom inte godtar att jag har bara hinkat av remmen så får den väl skruvas loss, besiktas och sen på igen smile Den sitter bara med tre bultar in i toppen ändå så det är inte hela världen ^^
Lite därför jag gick kompressor. Ville egentligen köra singel turbo men det är ju extremt mycket jobbigare att plocka av inför besiktning då alla rör måste bort och dit med vanliga headers osv.

Hinner innan jag drar iväg gör jag definitivt. Kanske inte mappning osv men all hårdvara och bilen ska vara uppstartad då. Jag tror inte alls det är omöjligt. Har mer än en månad kvar och nästa grejj att göra är att lacka sakerna, stoppa dit dom samt vänta på ett fäste för styrservopumpen som ligger i USA. Sen lite småsaker därtill då som ska fixas till under huven också.
Det enda stora jobet kvar att göra förutom att lacka sakerna är att fixa expansionskärl och fixa till behållare för spolarvätskan (fick inte plats då insugsröret tog det utrymmet den satt på).

Senast redigerat av Thunderbird88 (23 januari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
24 januari 2013 · 3 929 Inlägg

Så nu kommer det lite fler bilder i en och samma update eftersom det inte blivit någon update på ett tag.
Ursäktar för det och till mitt försvar så är det på grund utav att det har blivit så mycket garage tid samt nya jobbet har tagit upp rätt mycket tid som vanligt. Lite småläskigt då jag knappt kan någonting om mjukvara. Är en "hårdvara" person om man säger på det sättet så det är otroligt mycket att lära sig.

Fortsätter där jag lämnade er smile
Med fjädrarna på båda sidorna loss (efter mycket hårt arbete då) så är hänger bärarmarna och dinglar
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130109_212237_zpsbdee76d9.jpg
Hängde upp motorn inför att släppa ner framvagnen. Lite små konstigt konstruerad sak och behövde modifiera den för att den faktiskt ska fungera. Förstår mig inte på hur dom tyckte den skulle fungera från första början.
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130110_181117_zps4bcc1443.jpg
Bultades fast i topparna
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130110_181124_zps6a52e95a.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130110_181421_zps5077896f.jpg
Framvagn ur!
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130110_212814_zps0c1b6c13.jpg
Var på tiden... Liiiiiiiiten midja på bultarna vah? roll
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130110_213103_zpsd56514be.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_200332_zpse0d8338f.jpg
Jämför med bult ifrån fars Cobra som jag senare snodde och stoppade dit på min bil lol Skit bra när det är exakt likadana bultar och muttrar! big_smile
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_204309_zps587019fa.jpg
Sedan kastades framvagnen ut för lite tvätt med en sprillans ny högtryck som inte kunde bygga upp tryck, stabil sak!
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130111_182143_zps01c6fa7c.jpg
Inhandlades sen en 90 graders böj (hämtade precis ut en andra idag som behövdes) samt lite VVS saker för oljereturen från kompressorn ner i oljetråget. Vet inte om jag skrivit det innan men anledningen varför framvagnen åker ner är just oljereturen från kompressorn. Man får inte bort tråget utan att antingen ta ur motorn eller sänka framvagnen.
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130111_152342_zps50d33e57.jpg
Tråg rengjort och man ser skvalp plåtarna far gjorde för nå 15 år sedan när han byggde ihop motorn
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130111_205957_zps5a4772f0.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130111_210003_zpse1519da3.jpg
Ser fint ut här smile
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130111_210038_zps9c410d46.jpg
Sedan svetsades ett ihålat rör med gänga på oljetråget. Det konstiga till vänster är JB Weld. Vart skit mycket porer just där, måste ha varit nå föroreningar vi inte fick bort innan svetsningen. Höll på som fan där. JB Weld fick det bli tillslut. Kommer aldrig pajja wink
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_121127_zpse61cd502.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_121133_zps56090d7d.jpg
Insidan
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_121152_zpsae553e44.jpg
Lackades osv sen stoppades den upp igen. Här syns det hur nippel är både vinklad uppåt samt framåt för bästa avrinning smile
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_151026_zpsdf8c5584.jpg
Rost som fa-an i ramen vid en av bultarna för framvagnen. Fanns inget kvar där. Så det fixades till.
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_203048_zpsfb683971.jpg
Lite underredsmassa på det
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_204724_zps1246d253.jpg
Skulle blanda färg och hittade denna burken. Hur många spindlar äre tro? roll
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_204335_zps4e69a8e4.jpg
Framvagnen åker upp igen
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_213905_zpsd4bbbade.jpg
Och då var det dags för stora jobbet. Få dit fjädrarna. För det första är dom rätt hårda dom där fjädrarna (som på vilken bil som helst). Sen börjar verktyget strippa gängor och ha sig när man jobbar vilket alltid är as-kul!
Men det värsta är som ni kommer se på denna bild
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130113_190119_zpsb0e46b2f.jpg
Fjädern sitter som en banan. Och det är då fanimej inte lätt alls för inte nog med att den ska komprimeras utan också böjas samtidigt. Fick använda 2 domkrafter, 1 MC-lyft, 1x 10kg slägga, 1x 5kg slägga, MASSOR med träbitar och otroligt mycket svett.
Hur gör man?
Man lossar bärarmen i bakkant (alltså dom inre fästerna).
Skurvar fast stötdämparen så man har stöt utåt.
Drar ihop fjädern
Hissar upp bärarmen mot sin plats i höjdled (dock 1dm fel sidleds, kommer till det), fjädern trycks ihop som fan det man inte kunde spänna med spännaren
Nu börjar det roliga.
Man trycker upp bärarmen i bussningarna så den fastnar liiiiite för när man ska slå
Träbit för träbit med mellanlägg slår man med först 5kg slägga och sedan går över till 10kg slägga och kommer närmare bulthålen mm för mm för varje ordentliga slag.
Efter ett antal träbitar och flisor överallt i garaget har man fått på en sida (efter ungefär 2 timmars arbete) och då är det dags för nästa sida.

Helt sjukt värdelöst. Tänker ALDRIG göra detta igen. Blir coilovers nästa gång det ska bort.

Lite träflisor (alla stora sönderslagna stockar finns inte med på bilden) roll
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130113_180027_zpsed2f90b6.jpg
Men framvagnen kom upp igen och fjädrarna så med
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130112_213905_zpsd4bbbade.jpg
Fortsätta med lite rör. Fått dit för atscho-prosit ventilen
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130119_202111_zpsb6c80a1e.jpg
Helsvetsade tryckrör
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_101543_zps5f42c099.jpg
Slipade ner svetsen
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_101559_zpsf161b604.jpg
Blir väl bra? smile
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_102034_zps71d5fbb0.jpg
Spacklades
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_131341_zps9cc88960.jpg
Slipades
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_165509_zps4e9e0d94.jpg
Och grundades
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_165649_zpsa277aec5.jpg
Sen fixade jag insuget till kompressorn (sugsidan då).
Fixa till ett icke-runt 4" hål, check! Det har dock fixats till efter att bilden togs
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_104029_zps100fda44.jpg
Insugsröret
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_104238_zpsd55352be.jpg
Hittade lite luftfilter att måtta med (den i mitten) ifrån fars Cobra. Sen tog far fram sitt nya luftfilter (det till höger) yikes
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130119_164515_zpsa329b1a1.jpg
Luftfiltret blev hur bra som helst! Perfekt storlek så det skall beställas sen ett likadant i samma storlek
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_104256_zpsc6064820.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_104310_zpsf9ba99f3.jpg
Sen fixades vakuum till dumpventilen. Gjorde en ful liten Y-koppling, enda jag kom på tongue
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_103840_zps854763d3.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130120_104046_zps8cc72280.jpg
Sen fick huvlås-fästet mojängen fixas till. Den var inte stor nog för att gå runt intercoolern. Lite hamrande och kapande så har man kommit hit
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130121_181513_zpsa38aeb31.jpg
Slipas rent
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130121_184025_zpsd4dc24cb.jpg
Och svetsas
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130121_191503_zpsbc0b6332.jpg
Samt ett till fäste för den (pinnen ni ser som sticker ut ifrån bilden under fästet)
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130121_203858_zps59413900.jpg

Sen så var jag tvungen att fixa bakgrundsbilden på jobbdatorn roll
Vart mycket hemtrevligare!
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130124_133148_zps642cff5a.jpg

Senast redigerat av Thunderbird88 (24 januari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
darkwizard Fordonstekniker
24 januari 2013 · 1 740 Inlägg

Det tar sig med bilen. Men porrsurfa på jobb datorn, fy på dig. wink

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
24 januari 2013 · 3 929 Inlägg

Man måste ju ha inspiration så att man hela tiden på jobbet suktar efter garaget wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 januari 2013 · 3 929 Inlägg

Såja, nu är jobbtelefon lite mera hemtrevlig också cool
http://i43.photobucket.com/albums/e363/CraxIgorE/1988%20Ford%20Thunderbird/20130125_215745.jpg
Åka skidor imorrn sen på söndag blir det att spackla det sista på tryckrören (bara ett kvar) smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Tvattsvamp Saab 9000 Älskare!
27 januari 2013 · 175 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Såja, nu är jobbtelefon lite mera hemtrevlig också cool
http://i43.photobucket.com/albums/e363/ … 215745.jpg
Åka skidor imorrn sen på söndag blir det att spackla det sista på tryckrören (bara ett kvar) smile

Ser ut att vara i Hallstahammar vid bulten! ett stycke gammal bro!

Gillar att tvätta bilen...
Saab 9000 A50 2.3t "Skönheten" (1997)
Saab 9000 Aero "Thebeast" (1997)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
27 januari 2013 · 3 929 Inlägg

That's correct! Grym plats att fotografera på minst sagt smile

Beställa expansions kärl efter filmen (kör Quentin Tarantino maraton, inne på Jackie Brown nu smile ) eftersom original sitter där intecoolern sitter.
Denna ser ut att passa. 8.25 tum hög så den är rätt liten
http://www.jegs.com/images/photos/500/555/555-51147.jpg

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Richard-R
27 januari 2013 · 340 Inlägg

intressant projekt la en prem wink

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
27 januari 2013 · 3 929 Inlägg

Runmark skrev:
intressant projekt la en prem wink

Trevligt! big_smile

Vart lite ändrade planer, blev ett ½liters expansionskärl ifrån KLRacing istället (billigare att få hem än från Jegs) samt luftfilter.
Det bör nog få plats i motorutrymmet big_smile Kanske lite litet men får se hur det fungerar. I värsta fall får man gå upp i storlek bara.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang