Jag undrar om jag kan koppla två Sony 6x9' i hatthyllan till samma steg som driver subwoofen? Sony'sarna ligger på 80W tror jag och Woofen vet jag inte hur mycket det ligger på, Steget är en Avant ca 250 200w, eller finns det annat alternativ att få ljud i hatthyllan utan att köpa ett till steg? Har en Polo 98.
Här är mitt nuvarande kopplings schema:
Och JA jag har säkring mellan batteriet och steget!
paralellkoppla tror jag du menar och ja de skulle funka MEN inte hur länge som hellst. Jätte svårt att säga hur länge de håller och jag avråder dig till det eftersom det blir inte bra ljud. Då skulle jag hellre koppla bort dörrhögtalarna. Men det besta skulle vara att köpa ett steg till.
men när jag tittar på kablarna från stereon till bilens system så används bara 4 av 8 Pinns i kontakten till högtalarna måste då vara L och R +/- men de anda två är tomma och stereon borde ju kunna driva 6x9:or va? så om man moddar kontakten och drar ljudet från de fyra orörda pinnsen så borde jag få ljud i baksätet med?
Okej det låter som om jag borde göra de då jag inte har så mkt deg just nu till ett till steg förnärvarande. blir lite trixa med kablar bara.. Tack så mkt!