Lacka om bilen pl400 problem och problem lösare

kaparkungen88
26 januari 2011 · 1 Inlägg

lägger denna tråden pga jag vete fan va man ska göra med pl400.
äger en kapitän custom 1962. min svåger  hade bilen innan  och lackade den röd och vit  mycket trevligt blev det ( temadur 25 om nån vill veta det.eller va de 20 samma grejor  glansen skiljer ) problemet med denna bilen är att  min kära svåger satte fast listerna med pl400! det håller jätte bra vill jag lova .men nu ska jag ha bort listerna för att opel rostar. jag ska ha bilen plåt ren. ska behandla bilen med terpentin och lin olja för det skyddar mot rost. men listerna måste jag ha av hela för att dom ska på bilen när den är färdig med plåten . vill ju inte tvinga av listerna med kofot och slägga precis.  så har ni några bra tips hur man löser upp pl400. säkert många som har detta problem men lägger ner det pga pl400. har hört att värme pistol fungerar så får väl testa med detta men tänk ochså på att andra som vill bli av med pl400 vill ha lacken kvar smile  mvh k62

ramb0 SKANK Performence
27 januari 2011 · 272 Inlägg

pl400 gör ju så att materialen  smälter ihop.... våld är nog det enklaste sättet:) men annars är det väl förtunning eller tiner som gäller:P pl400 är mycket vanligt bland byggarbetare men är nu mera förbjudet av arbetsmiljöverket eller något sådant... det är massa kemikalier i som gör att materialen fräter och sedan smälter ihop, använd det med huvudet.  så ni vet:)

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang