3748
Sök

Ta bort trim och renovera

1 354 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Tjena! Svårt att välja bil då jag vill ha en turbo bil som är original i motorn.

Kan man återställa motorn till original om det sitter ett chip i och lite annat? Och om den är chipad o.s.v. lär den ju vara sönderkörd, så vad bör göras för att få motorn att må bra igen? Stolpa gärna upp svaren så det inte blir så grötigt att läsa.
Tack på förhand :-)

930 Inlägg
27 januari 2011
Varför måste  den vara sönderkörd? för att du själv skulle köra sönder en bil om den vore chippad?
Du vet att många chippar sina bilar för att dem drar mindre bensin med.
Sen kan man ju faktist köra sönder en turbobil som inte är trimmad också.
Bara man låter motorn stå på tomgång ett tag efter att man har körthårt och inte varvar motorn och stänger av den eller dylikt så är det ingen fara med bilen. sen är ju oljebyten nödvändiga med.
Sen sitter det ju en varvstopp där av en anledning right? (A) big_smile wink

men ja, Byt till en styrbox som har orgprogram.
tabort och ersätt alla trimdelar med orgdelar.
Senast redigerat av Kamulen (27 januari 2011)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 354 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Näe det behöver den inte vara och nej jag skulle inte köra sönder den isf skulle jag väl inte vilja ta bort det. Men jag syftar på om den skulle vara sönderkörd.

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
27 januari 2011
Du ska nog hellre inrikta dig på att först hitta en bil du gillar, SEN fundera på hur skicket är på DEN bilen innan du köper den.
Att dra alla trimmade och otrimmade bilar över en kam går ju inte. Det finns många orginalbilar där ute som är helt slutkörda, likväl som trimmade.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

1 354 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Jo jag vet vad jag vill ha för bil. Jag vet att alla bilar kan vara slutkörda vare sig de är trimmade eller ej, dock var ju frågan hur jag gör för att få bilen så org som det går..

930 Inlägg
27 januari 2011
UhrJr skrev:
Du ska nog hellre inrikta dig på att först hitta en bil du gillar, SEN fundera på hur skicket är på DEN bilen innan du köper den.
Att dra alla trimmade och otrimmade bilar över en kam går ju inte. Det finns många orginalbilar där ute som är helt slutkörda, likväl som trimmade.

Precis, som sagt hitta en bil du vill ha, och åk dit och kika på den, lyssna på motorn, provkör lyssna även då osvosv.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
27 januari 2011
Mack855 skrev:
Jo jag vet vad jag vill ha för bil. Jag vet att alla bilar kan vara slutkörda vare sig de är trimmade eller ej, dock var ju frågan hur jag gör för att få bilen så org som det går..

Det har du fått svar på av Kamulen.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

1 354 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Okej smile Men jag ville veta vad jag kunde göra för å få den original då de flesta volvo 850 t5 är trimmade och det är svårt att få tag på en som är org smile

1 354 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Okej tack för snabbt svar.

Sök