1983
Sök

Fråga om larm.

664 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Har en Volvo 855 -93 som har larm, men inte fjärrkontroll. Satt och tittade på detta larm:
http://vikinglarm.se/billarm/lcd-kontro … d/c4/p224/

Är det ett bra larm, har inte sett många som kör med LCD osv, är det en nackdel eller?
Går att möjligen att koppla på befintligt larm?

Jätte tacksam för svar.

Tvivlare
2 266 Inlägg
29 januari 2011
Retepoj skrev:
Har en Volvo 855 -93 som har larm, men inte fjärrkontroll. Satt och tittade på detta larm:
http://vikinglarm.se/billarm/lcd-kontro … d/c4/p224/

Är det ett bra larm, har inte sett många som kör med LCD osv, är det en nackdel eller?
Går att möjligen att koppla på befintligt larm?

Jätte tacksam för svar.

För att slippa tjall med larmet så ska du ju riva ut precis allt som har med de gamla larmet att göra, och sen koppla in de nya på rätt sätt. Sen finns de väl inga "bra" eftermarknadslarm, verkar som dom flesta börjar klödda efter bara några år..

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

664 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Tack för svaret. Har ju som sagt redan larm och skall sätta dit X70 handtag utan låskolv, så någon sorts kontroll måste jag ha. Kanske bara går att köpa ett set för låsning från kontroll, borde ju få det att larma på då också tycker jag, eller är jag ute och cyklar?

Tvivlare
2 266 Inlägg
29 januari 2011
Retepoj skrev:
Tack för svaret. Har ju som sagt redan larm och skall sätta dit X70 handtag utan låskolv, så någon sorts kontroll måste jag ha. Kanske bara går att köpa ett set för låsning från kontroll, borde ju få det att larma på då också tycker jag, eller är jag ute och cyklar?

Okej. Ja, de finns nog endast fjärrlås-satser tror jag, utan larm. Har för mig jag sett de nånstans, nångång iallafall smile Men att koppla ihop de med original-larm låter risky.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

664 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Tips på godkänt larm?

664 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Tackar så mycket!

Sök