2782
Sök

El fel BMW e36 1992

108 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Tjena !

Tänkte kolla om det finns någon som kan hjälpa mig här på Garaget då jag inte hittar ett skit på internätet. Min bmw 320i 1992 har bestämmt sig för att den vill bränna säkringen som går till tank och tempmätaren.

Problemet uppstod när det var mycket snö och guppig väg, tänkte att det kanske bara var säkringen som gått. Bytte ut denna original 15A mot en 20A som den brände vid första lilla ojämnhet i vägen. Blev lack och satte dit en 25A, samma visa en gång till. Så nu undrar jag om någon har en aning om vad detta kan bero på, kortslutning eller jordfel är min största misstanke och om någon kan berätta vart dessa mätare sitter jordade skulle det vara vänligt.

Tack på förhand

LewmpZ

15 Inlägg
1 februari 2011
Låter som att kablarna skavt sig någonstans och får kontakt med plåten. Följ kablarna och inspektera. smile

108 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
Det är ju de att det är lite dåligt med plats och jag orkar inte börja riva hela instrument brädan om jag inte vet var eller vad jag letar efter big_smile

EDIT: Märkte idag när jag kikade att bromsljuset går igenom samma säkring som temp och tankmätaren. Kollade lite runt baklysena och letade efter skadade kablar men hittade inget. Satte i en säkring och provade bromsa, nå men visst så brann säkringen direkt. Så då borde det ju sitta nånstans mellan pedal och bromsljus ? tongue

Finns det ingen som kan hjälpa mig eller kanske haft samma problem ?

Lewmpz

EDIT: Problemet löst ! big_smile Gamla ägaren har varit nog smart att ta remote till slutsteget från baklysen och lämnat kabeln i reservhjuls baljan så den har jordat där sad

Lewmpz
Senast redigerat av Lewmpz (2 februari 2011)

Sök