Går ej att ladda upp bilder

Delta_Rebel
31 januari 2011 ·

Jag kan inte ladda upp bilder på min sida.Är det någon annan som har samma problem?

chrizz Administratör
31 januari 2011 · 11 783 Inlägg

Bil? Galleri? På vilket sätt visar sig problemet? Får du något felmeddelande?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Delta_Rebel
1 februari 2011 ·

Till bilen,fick ej något felmeddelande,men nu går det att ladda upp bilder igen:)

andygren
1 mars 2011 · 53 Inlägg

Jag har samma problem nu. Kan varkens ladda upp bilder i mina fotoalbum eller på min bil. Får inget felmeddelande bara att den står och tuggar och inget händer. Laddade i över två timmar utan att bilden laddades upp till min bil.

V70N 2,5t 05
745 GL 92:a (T5 Bygge)
940 Turbo 98:a
LowLifeS10 Layin frame
1 mars 2011 · 638 Inlägg

Har lika problem och har haft dom senaste dagarna. Skulle ladda upp 4 bilder samtidigt nu men bara 1 kom upp, har suttit och försökt om och om igen nu med en i taget men blir inte bättre.......Ibland fastnar bilden på 7% nästa gång 50% ibland ändå upp mot 95%....

Direkt efter nya lanseringen så fungerade det snabbt och smärtfritt. Nu är det grymt irriterande!

Och det spelar ingen roll om det är galleriet eller under bilen!

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Chevrolet S10 "Air Gringos" (1999)
GMC C15 C10 (1968)
andygren
1 mars 2011 · 53 Inlägg

LowLifeS10 skrev:
Har lika problem och har haft dom senaste dagarna. Skulle ladda upp 4 bilder samtidigt nu men bara 1 kom upp, har suttit och försökt om och om igen nu med en i taget men blir inte bättre.......Ibland fastnar bilden på 7% nästa gång 50% ibland ändå upp mot 95%....

Direkt efter nya lanseringen så fungerade det snabbt och smärtfritt. Nu är det grymt irriterande!

Och det spelar ingen roll om det är galleriet eller under bilen!

Exakt samma som för mig

V70N 2,5t 05
745 GL 92:a (T5 Bygge)
940 Turbo 98:a
chrizz Administratör
2 mars 2011 · 11 783 Inlägg

LowLifeS10 skrev:
Har lika problem och har haft dom senaste dagarna. Skulle ladda upp 4 bilder samtidigt nu men bara 1 kom upp, har suttit och försökt om och om igen nu med en i taget men blir inte bättre.......Ibland fastnar bilden på 7% nästa gång 50% ibland ändå upp mot 95%....

Direkt efter nya lanseringen så fungerade det snabbt och smärtfritt. Nu är det grymt irriterande!

Och det spelar ingen roll om det är galleriet eller under bilen!

Vi har fler så kallade PHP-backends, och har fått göra lite ändringar i dagarna i och med en serverkrasch. Det här problemet kan bero på att du får timeout i överföringen. En enkel inställning hos oss alltså, jag ska titta på det. Prova igen lite senare och återkom gärna ifall det blivit bättre.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Bear960
16 mars 2011 · 27 Inlägg

Även jag har problem med detta, försöker ladda upp bilder men det står bara och tuggar. Kör Safari och OSX 10.6.4. Mailade tidigare i vinter om detta problem med någon supportansvarig på garaget, då sa man att det inte skulle göras något åt detta eftersom detta skulle lösas i nya versionen av sidan. Dock kvarstår problemet.

Volvo 960 3.0 "USA-Flyttgods" (1995)
chrizz Administratör
16 mars 2011 · 11 783 Inlägg

Bear960 skrev:
Även jag har problem med detta, försöker ladda upp bilder men det står bara och tuggar. Kör Safari och OSX 10.6.4. Mailade tidigare i vinter om detta problem med någon supportansvarig på garaget, då sa man att det inte skulle göras något åt detta eftersom detta skulle lösas i nya versionen av sidan. Dock kvarstår problemet.

Var har du problem mer exakt? Bil? Galleri (multiuppladdare eller den enkla uppladdaren), profilbild?

Jag använder själv OSX och Safari hemma, och har inga problem med uppladdningen.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Bear960
16 mars 2011 · 27 Inlägg

chrizz skrev:

Bear960 skrev:
Även jag har problem med detta, försöker ladda upp bilder men det står bara och tuggar. Kör Safari och OSX 10.6.4. Mailade tidigare i vinter om detta problem med någon supportansvarig på garaget, då sa man att det inte skulle göras något åt detta eftersom detta skulle lösas i nya versionen av sidan. Dock kvarstår problemet.

Var har du problem mer exakt? Bil? Galleri (multiuppladdare eller den enkla uppladdaren), profilbild?

Jag använder själv OSX och Safari hemma, och har inga problem med uppladdningen.

Mvh

Det är när jag försöker ladda upp fler bilder till min befintliga bil, med den enkla uppladdaren.

/Björn

Volvo 960 3.0 "USA-Flyttgods" (1995)
chrizz Administratör
16 mars 2011 · 11 783 Inlägg

Bear960 skrev:

chrizz skrev:

Bear960 skrev:
Även jag har problem med detta, försöker ladda upp bilder men det står bara och tuggar. Kör Safari och OSX 10.6.4. Mailade tidigare i vinter om detta problem med någon supportansvarig på garaget, då sa man att det inte skulle göras något åt detta eftersom detta skulle lösas i nya versionen av sidan. Dock kvarstår problemet.

Var har du problem mer exakt? Bil? Galleri (multiuppladdare eller den enkla uppladdaren), profilbild?

Jag använder själv OSX och Safari hemma, och har inga problem med uppladdningen.

Mvh

Det är när jag försöker ladda upp fler bilder till min befintliga bil, med den enkla uppladdaren.

/Björn

Ptja, jag vet inte vad jag ska säga riktigt, jag laddade just upp en bild till din bil via OSX (10.6.6) och Safari (5.0.4). Kontrollera att javascript är aktiverat i webbläsaren, annars kommer det inte att fungera alls. Prova också rensa allt offlineinnehåll i webbläsaren ("återställ safari").

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Bear960
18 mars 2011 · 27 Inlägg

chrizz skrev:

Bear960 skrev:

chrizz skrev:

Var har du problem mer exakt? Bil? Galleri (multiuppladdare eller den enkla uppladdaren), profilbild?

Jag använder själv OSX och Safari hemma, och har inga problem med uppladdningen.

Mvh

Det är när jag försöker ladda upp fler bilder till min befintliga bil, med den enkla uppladdaren.

/Björn

Ptja, jag vet inte vad jag ska säga riktigt, jag laddade just upp en bild till din bil via OSX (10.6.6) och Safari (5.0.4). Kontrollera att javascript är aktiverat i webbläsaren, annars kommer det inte att fungera alls. Prova också rensa allt offlineinnehåll i webbläsaren ("återställ safari").

Testa att rensa offlineinnehållet, och det hjälpte tyvärr inte. Kika även över javainställningarna, och allt var okej där. Samma problem uppstod i Firefox tyvärr.

/Björn

Volvo 960 3.0 "USA-Flyttgods" (1995)
chrizz Administratör
18 mars 2011 · 11 783 Inlägg

Bear960 skrev:

chrizz skrev:

Bear960 skrev:

Det är när jag försöker ladda upp fler bilder till min befintliga bil, med den enkla uppladdaren.

/Björn

Ptja, jag vet inte vad jag ska säga riktigt, jag laddade just upp en bild till din bil via OSX (10.6.6) och Safari (5.0.4). Kontrollera att javascript är aktiverat i webbläsaren, annars kommer det inte att fungera alls. Prova också rensa allt offlineinnehåll i webbläsaren ("återställ safari").

Testa att rensa offlineinnehållet, och det hjälpte tyvärr inte. Kika även över javainställningarna, och allt var okej där. Samma problem uppstod i Firefox tyvärr.

/Björn

Vad är det för bild du försöker ladda upp men misslyckas med? kan du maila exakt den bilden du misslyckas att ladda upp till support@garaget.org så får jag prova också.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
lurifaxen lackeraren
20 mars 2011 · 32 Inlägg

varför går det inte att adda upp bilder alls den bara hänger sej hela tiden o bara står o tuggar i timmar om det så bara e en enda bild  väntar på svar snarast tack

lackarn-(lurifaxen)
lurifaxen lackeraren
20 mars 2011 · 32 Inlägg

det kvittar var det än är om det är i galleri eller bilen den bara hänger sej

lackarn-(lurifaxen)
anderzohn bilbytarkung
15 april 2011 · 196 Inlägg

har man 20st bilder på sin sida och vill byta ut några så måste man antingen flytta lr radera men när man har gjort det måste man spara för att sedan ladda upp dom nya bilder..så va det ej förut

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
chrizz Administratör
16 april 2011 · 11 783 Inlägg

anderzohn skrev:
har man 20st bilder på sin sida och vill byta ut några så måste man antingen flytta lr radera men när man har gjort det måste man spara för att sedan ladda upp dom nya bilder..så va det ej förut

Väl uppmärksammat! Jag noterar och tittar på det inom kort. Det ska naturligtvis inte vara så.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Bob Trovärdig
16 april 2011 · 25 Inlägg

Nåt knas är det verkligen. Fick i IE upp "fel på sidan" och kunde kopiera detta:

Detaljerad information om felet på webbsidan

Användaragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.0.3705; .NET CLR 1.1.4322; Media Center PC 4.0; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)
Tidsstämpling: Sat, 16 Apr 2011 14:09:57 UTC


Meddelande: Permission denied
Rad: 16
Tecken: 53214
Kod: 0
URI: http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jq … ery.min.js

Funkar varken med IE eller FF, har provat kompabilitetsvy osv.

Senast redigerat av Bob (16 april 2011)

AD_ Biltokig ingenjör
26 april 2011 · 1 159 Inlägg

Har problem med att ladda upp till mitt album.  Väljer kanske 15 bilder, sen så laddas bara 1 av dem upp hmm 

Får inget felmeddelande elr så. Väldigt irriterande när jag har endel bilder att ladda upp.

EDIT: Får nu ibland ett felmeddelande; "Bilden kunde inte laddas upp. Notera att bilden måste vara lägst 640 pixlar höga eller breda. Godkända bildformat är JPG, GIF, PNG och BMP"

Kan heller inte använda den enkla uppladdningen.

Senast redigerat av AD_ (27 april 2011)

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
Selfextreeme
8 maj 2011 · 241 Inlägg

Jag kan inte heller ladda upp bilder till min bil sad Står bara och tuggar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang